Opera PLUS - váš informační portál o opeře, baletu a vážné hudbě

  • Hlavní strana
  • Naše tipy
  • Odkazy web
    • Lidé – zpěváci
    • Lidé – opera a hudba ostatní
    • Lidé – balet
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – ČR
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – zahraničí
    • Instituce a školy – opera a hudba
    • Instituce a školy – balet
    • Nadace, sdružení, fan kluby
    • Historie
    • Debatní fóra, blogy
    • Ostatní
  • English
    • Archive
  • Archiv
    • Datum – téma
    • Autoři článků
    • Divadla – soubory – orchestry – festivaly
    • Jmenný rejstřík
    • Seriály + rozhovory
    • Díla
    • Přečetli jsme
Získat aplikaci Adobe Flash Player
 
Až 470 € za Netrebko, Schrotta a Kaufmanna s PKF
    13.7.2011 00:00 Redakce

Jednou z vrcholných letních pěveckých událostí se v Evropě má – alespoň podle očekávání pořadatelů – stát společné turné tří hvězd operního nebe: manželského páru Anna Netrebko – Erwin Schrott, doplněného četnými fanoušky neméně uznávaným Jonasem Kaufmannem. Pro nás je ovšem bezesporu zajímavá ještě jedna okolnost tohoto projektu: jako orchestr se ho účastní naše Pražská komorní filharmonie, pod vedením dalšího žádaného hosta předních světových operních domů, švýcarského dirigenta Marca Armiliata.


Start letního turné ruské sopranistky Anny Netrebko (1971), uruguajského basbarytonisty Erwina Schrotta (1972), německého tenoristy Jonase Kaufmanna (1969) a Pražské komorní filharmonie s dirigentem Marcem Armiliatem (1969) je stanoven na pátek 29.července, na mnichovský Königsplatz. Druhý z koncertů je naplánován do vídeňské Stadthalle na první sobotu následujícího měsíce, tedy 6.srpna. A konečně třetí a současně i závěrečný večer se pak uskuteční v úterý 16.srpna na berlínské Waldbühne; tento koncert bude přenášet německá televize ZDF, turné má být také zaznamenáno a vydáno na DVD.


Ceny, resp. kategorie vstupenek v současné době nabízených se u různých předprodejců mírně liší: u koncertu mnichovského (29.7.) se pohybují od 96 do 342 Euro, pro koncert vídeňský (6.8.) v rozpětí od 53 do 473 Euro a na berlínskou Waldbühne (16.8.) vstupenku pořídíte od 94 do 412 Euro.

Zprodukovat společný koncert trojice Netrebko – Schrott – Kaufmann bezpochyby nebylo jednoduché. Například Anna Netrebko jen pouhý den před koncertem berlínským zpívá Čajkovského Jolantu na salcburském festivalu, její manžel Erwin Schrott hned druhý den po koncertu v Mnichově je v Salcburku očekáván jako Figaro, navíc na tomto festivalu ztvárňuje i Leporella. Jonas Kaufmann má pro změnu na červenec a srpen naplánovánu sérii písňových recitálů s klavíristou Helmutem Deutschem. To, že je společné turné hvězdné trojice už několik týdnů v hledáčku mnoha novinářů včetně těch bulvárních, netřeba dodávat.


Pro naši Pražskou komorní filharmonii nebude spolupráce na tomto turné, nazvaném “Gipfeltreffen der Stars”, první takovou zkušeností, spíš právě naopak. Vedle pražských koncertů zahraničních zpěváků se při podobných příležitostech Pražská komorní filharmonie objevila také na světových podiích v Paříži, Hamburku nebo ve vzdálené Petře, kde se v před třemi lety uskutečnila honosná pocta operní legendě Luciana Pavarottiho. První nebude ani setkání orchestru s Annou Netrebko: její čtvrté album s názvem Souvenirs, natočené pro Deutsche Grammophon, bylo pořízeno v pražském Rudolfinu. Charizmatického dirigenta Marca Armiliata, o kterého se ty nejvýznamnější světové operní domy doslova přetahují, lze našemu orchestru jen závidět.


A tady je podrobný, zatím nezveřejněný rozpis jednotlivých čísel aktuální verze programu turné, který se nám podařilo získat:

1) Jules Massenet: Manon
St Sulpice scene: Magnificat anima mea (choir) – Toi! Vous! Oui, c’est moi (Manon, Des Grieux)

2) Hactor Berlioz: Římský karneval
předehra

3) Charles Gounod: Faust
Rondeau du veau d’or (Mephisto)

4) Alfredo Catalani: La Wally
Ebben, ne andrò lontana (Wally)

5) Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni
Madamina, il catalogo è questo (Leporello)

6) Amilcare Ponchielli: La Gioconda
Cielo e mar (Enzo)

7) Giuseppe Verdi: I Lombardi
Finale 3rd Act: Qual voluttà (Giselda, Oronte, Ermito/Pagano)

8) Giuseppe Verdi: La forza del destino
předehra

9) Giuseppe Verdi: Macbeth
Come dal ciel precipito (Banco)

10) Giuseppe Verdi: Il Trovatore
Leonoras Szene 4. Akt: D’amor sull’ali – Miserere – Tu vedrai (Leonora & Choir, with solo tenor in Miserere)

11) Giacomo Puccini: Tosca
E lucevan le stelle (Cavaradossi)

12) Geronimo Gimenez: La boda de Luis Alonso
Intermezzo

13) Pablo Sorozabal: La tabernera del puerto
Despierta negra (Simpson) (nebo A. Piazzola: Los pajaros – 2fl,pfe,sm)

***

14) George Gershwin: Porgy and Bess
Bess, You Is My Woman Now (Porgy, Bess)

15) Giacomo Puccini: Manon Lecaut
Intermezzo

16) Giacomo Puccini: Manon Lescaut
Sola, perduta, abbandonata (Manon)

17) Pietro Mascagni: Cavalleria rusticana
Mamma, quel vino è generoso (Turiddu)

18) Charles Gounod: Faust
Finale Act 5: Alerte, alerte, ou vous êtes perdus (Marguerite, Faust, Mephisto, Choir)


Související články

  • Anna Netrebko letos poprvé v Praze, zazpívá Čajkovského Jolantu
  • Ze zákulisí: Netrebko, Schrott a Kaufmann
  • Glosa: Život je i o jiných věcech, říká Anna Netrebko


Komentáře: 50

  1. Anonymous dne 13.7.2011 v 09:17

    Schrott bude možná zajímavější, až se přestane chovat jako reklama na testosteron. Karel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  2. Anonymous dne 13.7.2011 v 09:37

    Karlíčku, nedělej českému publiku ostudu a nepiš závistivé komentáře. Buď prosím té lásky..

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  3. Jan dne 13.7.2011 v 13:15

    Reklama na testosteron? Spíš metrosexuál. Oba dva jsou vytažení marketingem, oba dva mají IQ TYQUE (s oběma jsem měl tu čest strávit nějaký čas při přípravách inscenace v Salzburgu). Díky jejich intelektua talku mediálních agentů jsou také středem zájmu bulváru. To vše je zacyklené a zapadá do sebe včetně cenm vstupenek na takové celibrity :-) Jan

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  4. Anonymous dne 13.7.2011 v 13:40

    Hmm a pak se tu objevují hanlivé a nactiutrhačné přípodotky o ceně u koncertů hvězd přivážených k nám. Bartoli a její turné (včetně pražského vystoupení): stokrát lepší repertoár, rozhodně Umělkyně s velým U a renomé a ne estrádní hvězda typu trio NKS. A ceny za koncert Bartoli v Praze? Výrazně nižší. Kritizuji-li tak se znalostí věci a souvislostí. JJ

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  5. Anonymous dne 13.7.2011 v 16:51

    Přesně to jsem očekával – až se u nás bude psát o paní Netrebko – bude to ohledně jejího honoráře, bohužel. Ale, že dokáže také zpívat a hrát se nikde pomalu nedočtete….

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  6. Anonymous dne 13.7.2011 v 19:25

    Předchozí: v článku bohužel nepíší nic o honorářích Netrebko. Je to škoda, kdyby to někdo zjistil, bylo by to zajimavé porovnání s jinými umělci. Píší tam o nehorázných cenách vstupenek na její estrádní turné s manželem a Kaufmannem, který je na nejlepí cestě následovat Villazona do propadliště operních dějin, protože stejně jako on volí pro sebe nevhodný repertoár. Je to škoda, že paní Netrebko raději svůj um nepředvádí kultivovanější formou. Lépe by vyniklo její pěvecké umění a méně by se poukazovalo na nepříliš přesvědčivé herectví této reklamě oddané divy :-). Určitě bych za estrádu s programem sestaveným z výše uvedených odrhovaných kousků nedal ani 50 Euro. Ale proti gustu žádný dišputát, důchodcům se to bude v Baden-Badenu určitě moc líbit :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  7. Anonymous dne 14.7.2011 v 04:51

    Předchozí:

    O kultivovanější formě nelze v atmosféře netrebkománie hovořit – stačí se zmínit, že Netrebko je jediná známá operní pěvkyně, která vystupuje v reklamách (na šampon). Msuíém se smát berlínské Waldbühne, kde by nebyla slyšet ani slabika, nebýt zvukařiny. Je to tam tak strašně umělé, že by si člověk možná rád sáhnul, jestli nejsoui zpěváci latexoví a silikonoví.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  8. Anonymous dne 14.7.2011 v 12:19

    Hmmm, jakmile je někdo komerčně úspěšný, tak je špatný? Podle vás by asi správný umělec měl být nenápadný, skromný a pokorný. Dědictví socialistického myšlení je, jak pozoruji, skutečně silné. Všichni tři zpěváci jsou dobří, o tom se snad diskuze vést ani nemusí. A že existují stejně kvalitní? Jistě ano a je jen jejich problém, že nedokáží svůj potenciál využít i v marketingu. Nebo si skuteně myslíte, že kvalitní umění vzniká z lásky k němu samotnému? Všichni skvělí umělci vědí, že čím lepší ekonomické zázemí si vytvoří (třeba prostřednictvím agresivní PR kampaně), tím lépe mohou poté pracovat.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  9. Anonymous dne 14.7.2011 v 12:37

    Předchozí: podivná tvrzení. Já si naopak pamatuji jako typicky socialistické "umělce" takové, kteří byli nápadní neodůvodněně vysokým sebevědomím. V některých případech jim to vydrželo až do teď a plynou z toho nepříjemnosti.
    Zázemí si tvoří pomocí agresivní PR i nekvalitní umělci, takže agresivnost PR aktivit není znakem kvality.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  10. Anonymous dne 14.7.2011 v 12:46

    Závist je špatná vlastnost. Proč jste tak nepřejícní a pomlouvační. Bylo by na místě tyto zpěváky hodnotit až po koncertech. Ale to se u nás nenosí. My už dopředu víme,že to bude estráda. Myslím, že na jejich koncertech nebudou jen důchodci. A kdyby byli špatní,tak jim ani agresívní PR nepomůže,protože šeptanda se šíří rychle. Přeji jim hodně úspěchů a nám divákům hezký zážitek.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  11. Anonymous dne 14.7.2011 v 19:50

    Kromě posezení v trávě a zvukové magie si můžete za těch několik set Euro na Waldbuhne tak možná nastydnout ledbiny :-). A doporučuji triedr, protože zpěváky skoro neuvidíte :-)

    K Netrebko: Její hvězda vystoupala díky Deutsche Gramophone. Je mnoho a mnoho jiných skvělých pěvců, kteří estrády a reklamy na šampon nemají zapotřebí. V tom konstatování není žádná závist, to je prostě o charakterech a osobnostech.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  12. Jiřík dne 14.7.2011 v 19:54

    Pravda Netrebko zatím drží. Dvojici sestavenou DG oustil zkrachovalý Villazón. Otázka je co Kaufmann, jak dlouhá ho při tom Villazonovi velmi podobném způsobu projevu čeká kariéra. Pak mu kadeře ani charisma nepomohou :-))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  13. Anonymous dne 15.7.2011 v 05:49

    Už jsem se bál, že se tady neobjeví zmínka o Kaufmannových kadeřích. Tak teď ještě ta o tom, jaké má Netrebko prsa a máme to komplet:-)
    Pepa B.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  14. Anonymous dne 15.7.2011 v 06:24

    Pepo, snídám a pobavilo mě to. Přeji hezký den, těm důchodcům na koncertech závidím.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  15. Anonymous dne 15.7.2011 v 07:07

    Pepovi B.

    Netrebko v poslední době spíš než prsa uplatňuje stehna. Hlavně jejich vnitřní plochy. Ale na Waldbühne ji nebudou zhola nic platná, protože na ně nebude z té dálky vidět.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  16. Dan dne 15.7.2011 v 12:06

    Pepovi: Obdivovatelé charizmatických kudrnáčů se najdou vždycky a všude. Nezapomenu na debaty s některými "milovnicemi" opery o nesprávné technice idolu všech domácích paniček, které operu začaly milovat po návštěvě první kinoprojekce z Met – a sice Rolandu Villazonovi. Říkával jsem: "Ten chlap se zničí, nemá dobrou techniku, je forte vždy a za všech okolností…" A ony fanynky odpovídaly: "Ne, ne, je úžasný, krásný, kudrnatý a charizmatický, krásně zpívá…"

    Nu a kde je teď? Na to si odpvězte vážení obdivovatelé hvězdiček všeho druhu sami.

    Světská sláva polní tráva a trvá většinou jen chvíli…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  17. Anonymous dne 15.7.2011 v 12:28

    Pokud se dobře pamatuji, tak Villazon v žádném přenosu z MET nezpíval, paničky ho tedy těžko mohly začít obdivovat po návštěvě kinoprojekce. A kde je teď ? No třeba zde:http://www.guardian.co.uk/music/2011/may/09/werther-review

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  18. Anonymous dne 15.7.2011 v 16:11

    Pan Villazón měl problémy s hlasivkami – pravda, že se nešetřil – zpíval pořád naplno. že by zkrachoval, to si nemyslím. Začal se také věnovat režii. Už také omezil roční vystoupení. Ale vystupuje stále, viz jeho kalendář:
    http://www.rolandovillazon.com/schedule/upcoming

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  19. Anonymous dne 15.7.2011 v 16:26

    Kdyby zkrachoval, tak by asi nevystupoval v květnu 2011 s naší Martinou Jankovou v Zürichu:
    http://www.youtube.com/watch?v=z4GKZ1F6REI

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  20. Anonymous dne 15.7.2011 v 17:15

    Při čtení této diskuze mne jako umělce opravdu mrzí, pro jaké lidi to vlastně hraji. Česká (s prominutím) zaprděnost je opravdu nepředstavitelná. Kdo je jen trochu víc vidět, ten je hned špatný atd. atd. Nemůžu si pomoct, ale cítím z toho jen komplexy, závist a hloupost. Nic víc.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  21. Anonymous dne 15.7.2011 v 18:21

    Anonyme 19.15, co jste to za umělce, který se nepodepíše? Bojíte se srovnání? Škoda, že to nejde do kin.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  22. Anonymous dne 15.7.2011 v 19:16

    Anonyme 20:21, co jste za kritika umělcova jednání, který se nepodepíše? :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  23. Anonymous dne 15.7.2011 v 21:05

    Souhlasím s 19.15 – naprosto mi mluvíte duše!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  24. Anonymous dne 15.7.2011 v 21:07

    :) z duše, pardon.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  25. Anonymous dne 16.7.2011 v 08:33

    Jsem si nikdy nemyslel, že i na těchto stránkách se projeví typický primitivismus Čechů.
    Marek

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  26. Jan dne 16.7.2011 v 12:03

    Mě to nikterak nepřekvapuje. Je to přesně o tom, v čem naše společnost žije. Na jednu stranu tu někdo napíše, že je to marketing a zbožňování hvězd, na druhou stranu tu umělec stejně anonymně napíše, jaké je to nízké… Obraz toho, jaká je naše divácká obec. Proč se tu hádáte pod článkem o Netrebko a nediskutujete tak zavile a znalecky pod článkem o Prodané nevěstě nebo nad seriálem o Dvořákovi jako interpetu? No protože hvězdy a bulvár táhnou. Jsou zajímavé a nemusí se o tom mmnoho vědět, aby se mohlo rádoby znaklecky diskutovat :-)

    Mnoho lidí si hraje na milovníky opery a kulturomily, ale o opeře neví zhola nic. Jen slyšeli vna DVD Kaufmanna a v kině byli na Netrebko. Jsou pak na tom stejně jako fanoušci ABBY nebo Borise Beckera. Je to úplně stejný vzorec chování.

    Takže milí rozhorlovači jak je to nízké, račte se nerozhorlovat. Není to nijak překvapivé. Není to ani nízké, je to pro mnohé přitažlivé bulvární téma (mimo jiné i pro vás rozhorlovače). Je to showbyznys a proto se o tom píše a také diskutuje. Dotčeným třem interpetům i producentům to přinese nemalé gáže a dělají to pro ně. Lesk a bída bulváru, na kterou všichni žehrají, holt přitahuje. Přitahuje i domáci "znalce operních poměrů".

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  27. Anonymous dne 16.7.2011 v 16:57

    A jeje. To je zase závisti :-) Ale jen do nich. Jsou mladí, krásní, úspěšní a bohatí a ještě ke všemu umí víc než vy všichni dohromady. To se musí ztrestat :-))))))))))
    Stará, tuctová, neúspěšná, chudá a přesto přející Eva

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  28. Anonymous dne 17.7.2011 v 21:50

    proč jste tady všichni tak zahořklý,zamindrákovaní,já maslel,že máme konečně nějaký hezký portál,který je nám společný a milý,oproštěn od všech mizerií dnešní společnosti a přijde mi,že jste mnohdy ve svých úsudcích hnusnější,než celý Blesk a Rytmus života,jděte do háje!každej jste moudřejší, nežli papež a všude jste byli a všechno víte, jak se má zpívat,někdy mě to příjde, jako stoka neukojených a nešťastných lidí,je mě vás líto…R.K.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  29. Anonymous dne 17.7.2011 v 22:51

    Probůh, oč jde? Já osobně nemám příliš ráda ani paní Netrebko, ani Kaufmanna, ale spousta jiných je ráda má, a proto já na jejich koncert nepůjdu, ale jiní ano. Jak je to prosté… Jestli máte pocit, že nic neumějí a dělají jen komerci, prosím, mějte si ho a neposlouchejte je. A je vymalováno… Ale proč tady tolik lidí dští síru, to mi opravdu není jasné. :-(
    Ronnie

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  30. Anonymous dne 18.7.2011 v 05:15

    Kdyby na příklad rovněž vystoupení paní Bartoli tu bylo komentováno takto kriticky, mohlo by se opravdu hovořit o "závistivých čecháčcích" – ale tak to nebylo a není.
    A tak když už si povídáme o těchto žánrech a všem okolo, diskutujme rovněž i o hledisku přiměřenosti vstupného, o vhodnosti "megakoncertů" typu Waldbühne, zda není napřr. lepší ponechat akce tohoto typu raději jiným žánrům, diskutujem, zda brutáln í komercializace přece jen neubírá opernímu umění na půvabu…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  31. Anonymous dne 18.7.2011 v 07:40

    Naprosto sdílím znechucení s komentářem 17. července 23:50. Člověk by očekával, že portál, který se zabývá klasickou hudbou, budou navštěvovat lidé na úrovni. Některé komentáře jsou ale tak nenávistné, zapšklé a hloupé, že to vážně hraničí s nějakými hospodskými debatami…

    A tolik přemoudřelosti se také hned tak nevidí: někdy to skoro vypadá, jako že jsou všichni autoři komentářů na slovo vzatí odborníci na hlasovou techniku, divadelní režii, dramaturgii, akustiku, dirigování, divadelní provoz a hru na všechny hudební nástroje. Nechápu, kde se bere tolik povýšenosti a sebestřednosti. Můžou takoví lidé s absencí jakékoli pokory vůbec pochopit některá opravdu hluboká hudební díla?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  32. Anonymous dne 18.7.2011 v 08:35

    Děkuji,předchozímu diskutujícímu,že mne v mých názorech podpořil,už jsem myslel,že v tomto virtuálním světě jsou všichni jen odborníci,kterým neunikne jediná chyba a jsou to osoby dokonalé…já sám zpívám 27let solo v opeře a proto,nebo právě díky tomu, bych si nedovolil takové kritiky a drsné úsudky na své daleko dokonalejší kolegy…:-) s pozdravem R.K.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  33. Evan dne 18.7.2011 v 08:53

    Pod rouškou anonymity může být odborníkem kdokoliv. Tenhle server udělal jedinou věc, umožnil v komentářích prezentovat názory jednotlivců. A ukázalo se, že máme (stejně jako v jiných oborech) i v tomto spoustu odborníků. Mnozí z nich byli nejdále v Praze v Národním, ale rozumí opravdu celému opernímu dění (od režie, přes scénografii, po techniku zpěvu až ke slučování operních domů i koncerty open-air a honoráře operních hvězd). To ale je obraz struktury téhle zájmové skupiny. Ti, kteří oboru alespoň trochu rozumí a mají přehled, ti nepíší komentáře. Ti co se potřebují projevit je píší. Nevidím to jako něco špatného, je to taková sonda do nitra části domácího operního a hudebního publika. A je zajímavá a svým způsobem ukazuje na to, že opera doma tuto část publika v podstatě nezajímá, že jim jde o hvězdy a jejich životní osudy, o lesk a slávu (o ty mnohokréte zmiňované kadeře). To je důležité zjištění zejména pro domácí manažery operních domů…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  34. Eduard dne 18.7.2011 v 08:59

    18. července 2011 9:40: Máte pravdu, píší-li tu článek o čemkoli, co není obsazeno superhvězdami, o dílech jiných skladatelů, než jen Verdiho, Pucinniho. O dílech hlubokých a kompozičně přebohatých o staré hudbě, ohlas v komentech je skoro vždy nulový.

    Takový je dnešní svět. Táhnou skandály a hvězdičky, pomíjivost.

    Ano, nedokáži si představit, že by ti diskutující pod tímto článkem pochopili Strausse, Mahlera nebo třeba Svatého Františka, o němž zde byla zmínka nedaleko…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  35. Anonymous dne 18.7.2011 v 11:10

    Milý Evane, Eduarde a všichni ostatní "povznesení" nad vkus davu, vězte, že jak operní představení, tak zejména mamutí akce pod širým nebem jsou určeny především a hlavně tomu plebejci, nad nímž tu dosti nápadně ohrnujte nos. Není nic divného, že se v diskuzích ozývá především onen plebs, z jehož vkusu (či podle vás spíše nevkusu) tento žánr především žije. Pokud se domníváte, že vstupenkou do diskuze je "pochopení" Messiaenovy opery, tak jste na omylu a jste to spíše vy, kteří něco nepochopili. Nezoufejte, ba buďte rádi, neboť jsou to koneckonců právě ony Tosky a Traviaty, které divadlům umožní sem tam uvést i Svatého Františka.
    Hela

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  36. Anonymous dne 18.7.2011 v 11:29

    Milá Helo, to je fajn, že jste nám to všem vysvětlila :-) a tím se zařadila mezi ty, o kterých tu někteří předchozí mluví. Diskuse začala na bulvární téma a někteří se pozastavovali nad tím, kolik "rádoby milovníků opery" ten bulvár přitahuje. Neboli vašimi slovy: Prsa Netrebko, svaly Schrotta ani kadeře Kaufmanna = prostředek k pochopení Messiaena :-) Velmi zajímavý názor. JJ

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  37. Anonymous dne 18.7.2011 v 11:33

    No z opery se dělá jakási snobská záležitost vyššího umění, ale nezapomeňme, jak začala: jako zábava. A jako zábava se provozovala ještě na začátku 20. století. Měla by jí zůstat a koncerty pod širým nebem za účasti současných hvězd tuto tradici jen udržují. Nedělejme z opery cosi výjimečného, je to zábavný a v angličtině velmi trefným slovním spojením nazvaný obor: Performing Arts.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  38. Anonymous dne 18.7.2011 v 11:44

    Diskuse je to zajímavá a její pročítání vypovídá o mnohém. Nesouhlasím však s tvrzením, že Traviaty a Tosky pomohou publiku k uvědomění. Ano zájem o operu se dá propagovat prostřednictvím hvězd typu Pavarotti, Netrebko, ale nevznikne tak pravděpodobně tímto u dospělého jedince hluboký zájem o žánr jako takový. Hluboký zájem, opeorštěný od personifikovaných populárních operních představitelů vzniká již v raném věku. Takový jedinec má pak větší šanci žít zájmem o operu jako uměleckou kategorii a ne zájmem o populární pvěce. Znám mnoho lidí (a denně se mezi nimi pohybuji), kteří o sobě tvrdí, že mají rádi operu. Ve skutečnosti je ale zajímají jen určití (v tém určitém okamžiku populární) pevci nebo pěvkyně či určitá (většinou líbivá díla). Většina těchto lidí k opeře přišla až ve věku dospívání a je pro ní jakýmsi fetišem. Většina z nich také nechodí na jakýkoliv titul, nenavštěvuje symfonickou hudbu, koncerty staré hudby. To není zájem o žánr jako takový. Lze to spíše přirovnat k zájmu o populární osobnosti, idoly, kterými jsou herci a zpěváci. V tom diskuse pod tímto článkem potvrdila staré známé socilogicko-psychologické dogma, že každý z nás potřebuje nějaký vzor, idol, ke kterému se upíná. Pro tyto lidi jáím může být některý z této populární trojice operních pěvců. Nic neobvyklého.

    P.S.: Možná je to také diskuse, která napoví našim agenturám, koho je nejvhodnější a nejlukrativnější do ČR přivézt na koncert.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  39. Anonymous dne 18.7.2011 v 12:01

    Zajímavá debata. napadá mě ještě jeden pohled: Zpěváci typu Netrebko dokáží naprosté "barbary" přivést k hodnotnějším a náročnějším titulům. Znám jednu madam v letech, která chytla "druhou mízu" a zamilovala se do Kaufmanna. Jezdí kvůli němu po světě na Wagnera, kterého do té doby snad ani neznala.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  40. Anonymous dne 18.7.2011 v 17:31

    Řada komentářů svědčí o tom, že přispěvatelé operu sice poslouchají, ale neumějí jí naslouchat. To je velký ba propastný rozdíl. Stejně jako v životě. Většina lidí Vás bude sice poslouchat (jedním uchem dovnitř, druhým ven), ale v dnešní době málokdo Vám bude naslouchat. Je to smutné. Nejhorší je, že každý chce mít pravdu.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  41. Anonymous dne 19.7.2011 v 05:06

    Anamnymnímu 18.7. 13:44

    Můj výrok, že Tosky a Traviaty umožní divadlům sem tam uvést Sv. Františka jste pochopil docela nesprávně. Neměla jsem na mysli, že tyto opery přivedou lidi dosud múzou dosud nepolíbené k návštěvám jakékoliv opery, nýbrž to, že repertoárové opery divadlům vydělají, aby mohla uvádět občas i ta druhá díla.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  42. Anonymous dne 20.7.2011 v 09:23

    Poslech hudby a její vnímání je věc naprosto subjektivní, nechápu proto, proč nás zde někteří "vševědové" přesvědčují o tom, že někdo hudbu poslouchat umí a někdo ne. Že u někoho je zájem o operu hluboký a u někoho povrchní. Kde se v nich bere tolik nadutosti, že se považují za oprávněné posuzovat, jak druzí hudbu vnímají a které vnímání je to správné? A proč to vůbec řeší? Hudba nás všechny obohacuje, každého jinak, protože každý jsme jiný… Neexistují žádná pravidla, tak se nám je vy "Všeználci" nesnažte vnucovat.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  43. Anonymous dne 20.7.2011 v 10:47

    Mnoho z vás je vztahovačných… Debata je vedena o bulváru a o tom, jak mu ta dotčená trojice přispívá. O reklamě o idolech. Ne o hudbě a jejím poslechu :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  44. Anonymous dne 20.7.2011 v 11:32

    A příspěvek z 18.7. ve 13.44 a 19.31 je o čem ?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  45. Anonymous dne 21.7.2011 v 10:32

    Běžte se vycpat s Netrebko a Kaufmannem. Po světě zpívá tolik dobrých pěvců. Aureola jakéhosi idolu neznamená nic. Je to stejné jak v pop music. Vytažení nahrávacími společnostmi a s milionovými částkami investovanými do reklamy… Nic víc.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  46. Anonymous dne 21.7.2011 v 14:22

    pro 21. července 2011 12:32: pokud Vám někdo tolik vadí, tak proč o tom máte tak strašnou potřebu psát do diskuze? Nechápu co některým čecháčkům vadí na tom, když se někdo umí prodat. Závist? Hloupost? Socialistické srdíčko a mozeček? :-) :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  47. Anonymous dne 21.7.2011 v 15:48

    náhodou Netrebko zpívá pěkně a Kaufmanna mám moc ráda. a nikdo nikoho nenutí , aby na ně chodil a platil ty pekelné prachy za lístky. taky jdu jen tam, kde na to mám a kde mě to baví.

    Hanka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  48. Anonymous dne 23.7.2011 v 10:01

    21. července 2011 16:22: Ale jděte, pokud vám někdo tolik imponuje, proč o tom píšete do diskusí? Pubertální dívky mívají na zdech svých dětských pokojíků plakáty svých idolů. To je stejné i v případě Kaufmanna a Netrebko.
    Podstata je, zda má někdo rád žánr jako takový a ne interpety, kteří jsou zrovna IN. Co to bylo za šílenství fanynek okolo Villazona, teď po něm nevzdechne ani jeden z reklamních agentů a fanynyky utichly :-) Inu showbyznys a ne hudba jako taková, to je to oč tu běží…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  49. Anonymous dne 24.7.2011 v 15:29

    ne že bych k nim patřila, ale Villazon se "vrací" a fanynky mu taky zbyly.

    Hanka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  50. Ivana Pavlů dne 13.8.2011 v 23:49

    Ahoj všichni. Studuju zpěv a musím říct, že spousta komentářů mě dost zklamala. Souhlasím s tím, že mnozí úspěšným, nedeným a pilným umělcům jenom závidí. O zpěv, operu a různé interprety se intenzivně zajímám už několik let a dovoluji si říct, že mám naposloucháno velké množství nejrůznějších nahrávek od všech možných interpretů. Proto a i protože zpěv studuji se musím zastat Jonase Kaufmanna, který má skvělou pěveckou techniku (dech, posazení, dynamika), je také všestranný herec, je muzikální a ke všemu umí oddělit interpretaci árií a písní. A to není jednoduché. Proto si myslím, že se "neuřve". A co se týče výběru repertoáru…je mu čtyřicetdva let, to už je dost na to, aby si uměl vybrat to co uzpívá. nemyslíte?
    Netrebko a Schrott jsou také šikovní. A kdyby tihle všichni nic neuměli, asi by je nevyhledávaly mnohé světové operní scény. Ivka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni:



Před prvním přidáním svého komentáře se musíte zaregistrovat:

Heslo vám bude automaticky zasláno emailem.

Váš email nebude zveřejněn.

V případě dotazů nás prosím kontaktujte na adrese info@operaplus.cz


čtvrtek 17.5.2012

Výročí

17. května 1912 se narodil maďarsko-francouzský dirigent a houslista Sándor VÉGH

Nejnovější komentáře
  • jaja: Na jakem padaku asi pan Zdrahal odletel? A kde pristal?
  • miron: Je skvělé, že tento světový orchestr přivezl do Prahy právě Daniel Barenboim. Protože to je jeden z hudebních...
  • V.T. Slajer: Velmi dobry rozhovor a tuto inscenaci Falstaffa bych si nemel nechat ujit, az (pokud) se dostane do...
  • Dan: Ač paní Machalická většinou udeří hřebíček na halvičku, nejsem si jistý, zda tentokrát není vedle, jak ta jedle....
  • joska: Jenom si ho nechejte v Praze. Na Morave se uz nadelal bordelu dost.
  • hanka: ostravská opera je skvělá:))))co naděláme.
  • Marel: :-))) Ano, toto je pěvec, který zpívá opravdu svým hlasem. Nádhera :-)
  • im: KONEČNĚ! Ale včera bylo pozdě, co škody stačil nadělat!!! Asi je to český folklór: nekompetentní umanutec na...
  • Milly: Tak konečně donáměstkoval. Tento folklorní tanečník stojí za násilným sloučením SOP s ND. Prosazoval ho hlava...
  • hanka: mně opera nudná nepřišla, naopak. spíš mně trošku :)) mrzelo,že se nějaké drobné škrty provedly. pan ŠŤáva...
Přečetli jsme
  • Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ministerstvo kultury sloučí tzv. živé umění do jednoho odboru Ministerstvo kultury pokračuje ve změnách...

    Více
  • Přijde nová neřízená střela?

  • Wagnerovský kongres 17.– 20.5.2012 v Praze

  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Má vlast a Petrenko na Pražském jaru


                Další články >

Nejčtenější články
  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Glosa: Rozruch kolem ND Brno

  • Operní panorama Heleny Havlíkové (72)



Soutěže
Bach: Braniborské koncerty - Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)

Bach: Braniborské koncerty – Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)


Elína Garanča - 25.9.2012 Praha Obecní dům (2 vstupenky)

Elína Garanča – 25.9.2012 Praha Obecní dům (2 vstupenky)


Výherci soutěží

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Získat aplikaci Adobe Flash Player


Opera Plus in your language

Impressum
Veškerá práva vyhrazena. Publikování, šíření a jakékoli další užití obsahu Opery Plus je možné jen s výslovným písemným souhlasem redakce. Kontakt: info@operaplus.cz
Mapa stránek
Aktuální přehled stránek
Pravidla diskuze
Komentáře čtenářů nevyjadřují stanovisko autorů článků ani redakce. Do diskuze čtenářů smějí příspívat jen registrovaní uživatelé Opery Plus, a to podle stanovených pravidel.
Návštěvní kniha
Své vzkazy ostatním čtenářům i redakci a také nekomerční soukromé inzeráty můžete po zaregistrování psát zde. Pro jejich vkládání i registraci platí stejná pravidla jako pro diskuzi.
Spolupracujte s námi
V případě zájmu o autorskou, mediální či jakoukoli jinou formu spolupráce s námi, stejně jako o inzerci na Opeře Plus nás neváhejte kontaktovat.
Partneři
Děkujeme za spolupráci, důvěru a podporu.
Podpořte nás
Internetový portál Opera Plus je projektem neziskovým. Při zajišťování jeho provozu proto musíme spoléhat výhradně na soukromé zdroje.
Počet návštěv
Prohlášení o soukromí | Užívání služeb
Copyright 2009-2010-2011-2012 - OperaPlus. Všechna práva vyhrazena.
Market eshop for XML feed dropshipping eshop for XML feed dropshipping