Opera PLUS - váš informační portál o opeře, baletu a vážné hudbě

  • Hlavní strana
  • Naše tipy
  • Odkazy web
    • Lidé – zpěváci
    • Lidé – opera a hudba ostatní
    • Lidé – balet
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – ČR
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – zahraničí
    • Instituce a školy – opera a hudba
    • Instituce a školy – balet
    • Nadace, sdružení, fan kluby
    • Historie
    • Debatní fóra, blogy
    • Ostatní
  • English
    • Archive
  • Archiv
    • Datum – téma
    • Autoři článků
    • Divadla – soubory – orchestry – festivaly
    • Jmenný rejstřík
    • Seriály + rozhovory
    • Díla
    • Přečetli jsme
Získat aplikaci Adobe Flash Player
 
Brněnské Národní divadlo: Nespokojenost a nesouhlas
    11.10.2011 14:45 Redakce

Zaměstnanci Národního divadla Brno dnes na zasedání zastupitelstva vyjádřili nesouhlas s úsporami. Vadí jim, že ředitel Daniel Dvořák „bez varování a jakékoli vnitrodivadelní diskuse“ propustil 51 lidí a bojí se také dočasného zrušení Janáčkovy opery. Na zasedání zastupitelstva jich přišla protestovat více než stovka.

 


Mnoho indicií a polooficiálních vyjádření podle zaměstnanců budí obavy, že i kvůli chystané rekonstrukci Janáčkova divadla Janáčkova opera na sedm měsíců skončí. To by podle nich i v případě pozdějšího znovuobnovení provozu znamenalo nevratné poškození umělecké úrovně Janáčkovy opery a kvůli dohodnutým smlouvám o zahraničním angažmá i ztrátu dobrého jména.

Brněnský primátor Roman Onderka divadelníkům a hudebníkům řekl, že jim pošle písemnou odpověď. Dodal, že při plánování rekonstrukce Janáčkova divadla před pěti lety se uvažovalo o ještě delší než roční prodlevě v provozu divadla. Koncertní mistryně Kateřina Prudilová Onderkovi připomněla, že divadlo se opravuje léta a vždy o prázdninových pauzách. Technický stav divadla podle ní umožňuje, aby to tak bylo i nadále. Onderka jí řekl, že nemá pravdu.

Ředitel brněnského Národního divadla Daniel Dvořák propouštěním reagoval na chystané snížení provozního příspěvku na příští rok. Zástupcům všech příspěvkových organizací radnice totiž vzkázala, že příští rok ve srovnání s letoškem příspěvek klesne o celou pětinu, tedy o 20 procent. V případě Národního divadla Brno, které má 610 zaměstnanců, to dělá 41 milionů korun. Propuštěním 51 lidí divadlo ušetří 12 milionů korun.

 


Primátorova náměstkyně Jana Bohuňovská nedávno nevyloučila, že škrty v městském rozpočtu nakonec nebudou tak drastické. Vše podle ní záleží na výhledu budoucích daňových výnosů. Město požádalo všechny příspěvkové organizací o zpracování finančního plánu na příští rok a výhledu na další dva roky.

Zaměstnanci však mluví o „mlhavých stanovicích odpovědných představitelích města“. Nebrání se prý diskusi o racionalizaci provozu. „Není však přece možné, aby politická reprezentace, jíž byla svěřena správa města na jedno či dvě volebné odbobí, svévolně a nevratně měnila kulturní mapu Brna,“ uvedli.


Související články

  • Richard Strauss a jeho Elektra již tento týden v Brně
  • Janáčkova opera Brno: První ohlédnutí šéfky Evy Blahové
  • Glosa: Puccini v Brně


Komentáře: 46

  1. Anonymous dne 11.10.2011 v 13:44

    To je snad nakažlivé. P.Besser,když ruší SOP, tak nejprve oznámil, že je nutná rekonstrukce budovy,která je údajné v havarijním stavu a musí se zavřít. Pak zjistil, že to s tým havarijním stavem není tak žhavé. Budova se bude opravovat za provozu a během prázdnin. Ale sloučení SOP s ND je hotovo. Nyní přichází na řadu Brno. P.Onderka se nechal asi Prahou inspirovat. Opět nastává najednou rekonstrukce během sezóny a zavření divadla na cca 7 měsíců. Obezřetný primátor,by ale takovou věc nemě vůbec vypustit z úst. Protože si nedovedu představit Brno bez brněnsé opery. To je snad špatný žert. Pokud se rekonstruhuje,tak by se opera měla hrát v Mahence a v nrahdním prostoru a ne ji na 7 měsíců zrušit. V tom je nějaká kulišárna. Jistě šetřit se musí,ale město by mělo vědět kde. Ne že zničí kulturu ve městě. Myslím,že kdyby se paní radní podívali na předražené zakázky,tak by určitě nějaké peníze ušetřili.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  2. Anonymous dne 11.10.2011 v 14:13

    …a bakalář "honoris causa" jí řekl, že nemá pravdu. Amen

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  3. Anonymous dne 11.10.2011 v 15:25

    Holt ředitel Dvořák má zaměstnance za podřízené,a ne za umělce,nedejbože partnery.Pozoruji,že tato tendence jeve většině uměleckých těles.Jak říkal Riedelbauch v r. 89 "houslista má sedět v orchestřišti a připravovat se na představení a ne stávkovat" .
    Pravda,bylo to v jiné situaci.OC

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  4. Anonymous dne 11.10.2011 v 15:46

    Nebude to trvat dlouho a díky našim idiotským politikům na ministerstvech i radnicích se bude říkat "zlatí komunisti"! Bohužel tak zle pro kulturu v této zemi snad ještě nikdy nebylo!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  5. Anonymous dne 11.10.2011 v 15:56

    Konečně! Ostravská opera se personálně posílí a začne pravidelně hostovat v Brně, Olomouci a Opavě. Její inscenace jsou stejně nejlepší a takový Werther, Fedora, Jenůfa, nebo Cardillac budou pro pro brňany, olomoučany či opavany doslova zjevením.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  6. Anonymous dne 11.10.2011 v 16:35

    Spadl jste s višně. A co Madame Butterfly,Nabucco, Juliette,Nížina atd. . A Brno má svůj stálý sólistický ansámbl. Zato Ostrava má pár sirotů a jinak samí hosté.
    Brno si operu zaslouží tak jak Ostrava. Mají velkou tradici.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  7. Anonymous dne 11.10.2011 v 16:59

    Když tak Z višně a invektivy si, prosím, nechte od cesty. Brno sice disponuje "velkým" sólistickým ansámblem, ale jakým??? Na stěžejní role si musí zvát hosty a 3/4 sólistů je na okamžité propuštění. Ostrava, jak vy říkáte, má pár sirotů, ale v kontextu ČR se jedná o špičkové pěvce: Dřízgová, Gurbaľ, Bochenek, Kačírková, Mastro, Morys apod.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  8. Opera Plus dne 11.10.2011 v 18:22

    Dobrý večer, prosíme o zachování zásad kultivované diskuze, urážlivé komentáře budou vymazány. Díky za pochopení

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  9. Anonymous dne 11.10.2011 v 18:23

    Ale, ale. Už dost bylo strkanic, ne? Brno má dobu své největší slávy bohužel již za sebou, myslím sedmdesátá až devadesátá léta. Potom to vzali, jak v ředitelně tak na magistrátu do rukou skuteční "odborníci" a je to tam, kde to je. Jsem ale naprosto přesvědčen, že by stačilo málo a Brno by zas bylo na špici. Problém je v amatérech a ve "vzdělancích" na rozhodujících postech, kteří hlavně hrabou pod sebe (Dvořák, Onderka, Rappl, Dřímalová, Plachý atd.).
    Když inteligenti na radnici škemrali v EU o dotaci na opravu kanalizace netušili, že budou muset přispět i z vlastního soudku. A teď nemají, tak berou kde můžou. Pro vlastní prospěch zničí to, co generace budovaly. Hlavně že po celém Brně stojí "onderkovy pomníky", na to peníze jsou.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  10. Anonymous dne 11.10.2011 v 20:20

    Předešlý diskutující to řekl jasně. V Brně nejsou osobnosti a pokud jsou, jsou umlčeny a naharezny neodborníky, což není jen problém Brna ale všech českých operních divadel (Ústí, Plzeň). Proč byl odstarněn dirigent Zbavitel, jehož Nížina patřila k nejlépe nastudované opeře za poslední léta?
    Dokud se vedoucí posty budou obsazovat neodborníky, nebude lépe! Nevím, co má pan Dvořák na Blahové. Jakou má operní praxi? Na jevišti stála jako začátečnice a provoz divadla je jí cizí. Tak jak to může vypadat!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  11. Anonymous dne 12.10.2011 v 05:49

    Všichni přece vědí, jak to v Brně funguje… osa mafie Dvořák – Onderka, která si dělá, co chce… Změnili v tichosti základní dokumenty ND, aby např. nebylo nutné vypisovat na šéfy souborů žádná výběrová řízení.. a tak jim tam nikdo netvoří opozici, protože současní šéfové jsou skuteční "odborníci" na slovo vzatí… Plachého činohra je před personálním a lidským rozpadem, šéfka baletu nemá ani potuchy o provozu nebo o zákoníku práce a nová šéfka opery se zatím bohužel stará jen o to, v jakém modelu bude dnes na pracovišti. Dvořák si dosazuje šéfy druhé ligy, kteří mu neodporují a nevytvářejí žádnou opozici…

    Důležité je, že v Brně máme na černý falus – pomník našeho úžasného primátora na náměstí, jehož cena by zajistila práci pro 1/3 opery na jeden rok.

    Snad si někdo nemyslí, že ještě někdy někdo dá po hromadném propouštění operu znovu dohromady? Nejde jen o ansámbl sólistů… jde i o nejlepší operní sbor v republice…. ti se rozprchnou do všech končin republiky… 50 letá práce bude zničena.

    STYĎTE SE, PANE ONDERKO A DVOŘÁKU!!! TO SI ŘÍKÁTE PODPOROVATELÉ KULTURY? JEDNÍM ŠKRTEM PERA ZNIČÍTE PRÁCI STOVEK LIDÍ ZA POSLEDNÍCH DESET LET! JAK JE MOŽNÉ, ŽE PAN MOŠA NEPROPOUŠTÍ? DOKONCE SI STAVÍ NOVÉ DÍLNY, KTERÉ MY JSME TAK SLAVNOSTNĚ PROPUSTILI? ŽE BY BYLO NĚCO SHNILÉHO VE STÁTE DVOŘÁKOVSKÉM?

    FUJ!

    Velmi se omlouvám, podpis neuvedu, byl bych zřejmě propuštěn :)))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  12. Anonymous dne 12.10.2011 v 06:12

    Brno má svoji dlouholetou operní tradici ve staré budově zpíval i Gigli jak píše jeden z předchozích přispěvatelů úroven byla vzsoká takoví solisté jako Hana Svobodová-Janků ,Vilém Přibyl dirigent Jílek byli světové úrovně.Dnes si stačí přečíst nějakou kritiku na dílo pana Dvořáka v některém zahranicním časopise. Jeho přístup proti duchu díla např.Rusalce je označován jako nešťastný.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  13. Anonymous dne 12.10.2011 v 06:44

    Když odmyslíme tu vyšší kulturu, pro spoustu občanů Brna a blízkého okolí je ND jakýmsi centrem kultury, nehledě na to, že školy využijí nabídek a iniciují své studenty, aby se vzdělávali i na divadelních představeních. Je to součástí kultivovaného života umět se chovat a umět zpracovat zážitek i odměnit za to aktéry. Zavření jakéhokoli divadla je ztrátou.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  14. Anonymous dne 12.10.2011 v 06:52

    jaká je pak motivace studentů konzervatoře a JAMU,když by vystudovali… a co pak s něma? všechno se ruší….

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  15. Anonymous dne 12.10.2011 v 07:13

    Myslím,že o rušení konzervatoří ještě uslyšíme.
    A motivace studentů?Láska k hudbě,naděje,že zrovna já prorazím,nevědomost,jak to doopravdy je.
    A také že jako vystudovaný houslista nebotřeba tanečník nic jiného neumím,tak už to musím dělat:-(
    Zřizovatelé,ministerstvo apod. je toho názoru,že pro lásku k umění máme hrát co nejlépe za všech podmínek a nic jiného neřešit,že?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  16. Anonymous dne 12.10.2011 v 07:20

    Ešte stále české operné súbory nedospeli do štádia v akej sa nachádzajú slovenské… Nefňukajte, môže to byť aj horšie!!!!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  17. Anonymous dne 12.10.2011 v 07:25

    JAMU je přinejmenším od dob normamalizace jedna z nejhorších uměleckých škol v Evropě. Zrušení pouze uvítám.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  18. Anonymous dne 12.10.2011 v 07:35

    Mluvil jsem o konzervatořích,ne o VŠ.VŠ hudebního uměleckého směru jsou u nás tři a dovolil bych si tipnout,že i tři zůstanou.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  19. VlaM dne 12.10.2011 v 08:04

    No, pak je tu ještě možnost, že se z některých konzervatoří stane to, co v Praze Ježkárna – s orientací na jazz a rock a bigbeat a jak se to všechno jmenuje, protože po pajzlech a barech se zatím ještě nějaká ta práce najde. A ty nejlepší spolyká zase Moša.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  20. Anonymous dne 12.10.2011 v 11:36

    Brno má velmi dobré sólisty C. Boross,J.Zerhaurovou.J. Walingerovou, Priechodskou,Bergra,Kordu,Janála,Nováka, atd.,vynikající sbor i orchestr,tak nevím,proč by se měla rušit. Kultura je vizitkou města a je mi líto, že p. Dvořák, místo aby operu hájil, tak ji odepisuje. Velké zklamání.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  21. Anonymous dne 12.10.2011 v 12:26

    souhlasím s komentářem,že JAMU je příšerná a spíš ta by se měla zrušit než divadlo

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  22. Anonymous dne 12.10.2011 v 13:53

    To je zajímavé, můžu se zeptat, co konkrétně je na té JAMU podle vás tak úplně špatně a s čím to např. porovnáváte? Je to VŠ s hudební a divadelní fakultou, kterou už opustila řada velice úspěšných uměleckých osobností… Určitě tam není všechno ideální, ale proč tak ostré soudy? Máte snad nějaké konkrétní zkušenosti? T. Studený

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  23. Anonymous dne 12.10.2011 v 14:24

    Kdo se jen trochu oprientuje, tak ví, že konzevatoře poslední roky bojují o přežití a aby dostaly peníze, přijmou každého i špatného studenta. Pokud konzervatoře, tak jen dvě: Praha (pro Čechy), Brno (pro Moravu)a to samé umělecké vysoké školy. Absolventů by bylo méně, tzn. větší šance na uplatnění a vyšší kvalita. Co se týká divadel, tak největší problém je v nedostatku kvalitních managerů, kteří by dokázali prostředky získávat i mimo státní pokladnu. Nesmíme zapomínat, že v dnešní době je státní rozpočet zatížen mnohem širším spektrem výdajů (než např. před deseti lety), protože je nutné provést řadu neodkladných investic např. v oblasti infrastruktury, materiálního zajištění sociálních služeb apod. Všechny zmíněné oblasti jsou na hranici životnosti. Profesionální umění vždy vznikalo pouze v zajištěných poměrech – a to náš stát rozhodně není a minimálně několik desetiletí nebude. Opakuji: prostředky je nutné najít mimo státní finance. Baltazar Zrzavý

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  24. Anonymous dne 12.10.2011 v 17:02

    To je pravda, že je potřeba více peněz, ale kdyby ubyla korupce, kdyby stát,města,kraje zadávaly své projekty ve veřejných zakázkách,nakupovali ve veřejných el.aukcích, tak by bylo dost peněz na kulturu,zdravotnictví,vědu i školství. Dobrý manažér musí hájit zájmy svého podniku, musí umět hospodařit a také musí umět sehnat peníze i mimo svého zřizovatele. A takovým manažerem p. D.Dvořák bohužel není,když se nedokáže postavit za divadlo,uhájit všechny soubory a přesvědčit radní z města,že krácení rozpočtu o 20% je pro divadlo likvidační.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  25. Anonymous dne 12.10.2011 v 17:30

    V Čr je prostor pouze pro jedno divadlo a tím je naše politická scéna … :-(

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  26. Ondra dne 12.10.2011 v 19:27

    Je lepší Janáčkovu operu zavřít nebo chodit na příšerné Dvořákovy kulisy a rozladěný orchestr? Prašť jak uhoď – od dob co nastoupil nadumělec pan Dvořák musí navrhovat každou inscenaci, orchestr hraje protože by je jinde nevzali, dobří pěvci odcházejí, dirigenti také…před nedávnou dobou hráli v orchestru ve výpomoci studenti konzervatoře, kteří zjevně Louskáčka slyšeli prvně v životě… Stejně tak se náhle zapomnělo na audit, který udělal v NDB jeden z bývalých zaměstnanců a výsledek? NEJZADLUŽENĚJŠÍ A NEJPRODĚLEČNĚJŠÍ DIVADLO U NÁS!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  27. Anonymous dne 12.10.2011 v 19:37

    To, že je Daniel Dvořák velký kšeftman a rád si sáhne na peníze a rád udělá výpravu za extra honorář nebo dohodne nějakou tu reciproční koprodukcičku s provinčním německým divadlem, aby si přišel i na honorář v Eurech je známá věc. Nemyslím si však, ze by pohřbíval operu v Brně právě on. Kde by pak ty své kšefty realizoval?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  28. Anonymous dne 12.10.2011 v 22:26

    Nemyslím si, že omezením počtu konzervatoří se zlepší úroveň absolventů. Naopak, čím více absolventů, tím více účastníků konkurzů – tam se teprve ukáže, kdo z profesorů má nejlepší výsledky. Udělejte si přehled, kolik absolventů z které školy se v praxi uplatní. Dvě specializované školy na celou republiku…. (to zavání "ministerským" příspěvkem)…není šťastný nápad.

    Nezapomeňťe, že rčení "co Čech, to muzikant" vzniklo také na základě domácího muzicírování, amatéři nebyli jistě špičkoví hudebníci, ale měli rádi hudbu a kulturu. Bylo to podhoubí pro růst talentů.
    No to jsem zvědavý, jak na můj příspěvek zareagují ANONYMOVÉ.:)
    Jan Jouza

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  29. VlaM dne 13.10.2011 v 05:55

    2 Jan Jouza: Já na Vás zareaguji pozitivně. Nesmíme zapomínat, že konzervatoře produkují nejen umělce výkonné a nejvýkonnější, ale také řadu učitelů uměleckých oborů. A ty potřebujeme snad v každém menším městečku po celé republice v dostatečném množství, aby děti měly přístup k výuce nástrojové hry (a zpěvu). Pokud tedy ještě stojíme o jakési udržení beztak upadající hudební gramotnosti obyvatel.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  30. Anonymous dne 13.10.2011 v 05:57

    Tak nejlepší konzervatoř na Moravě a ve Slezsku je snad Janáčkova konzervatoř v Ostravě, nebo se pletu?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  31. Anonymous dne 13.10.2011 v 06:11

    Kdyby umělci v budoucnu nevěděli, kde je Úřad práce (za čtvrt miliardy), mohou se zeptat v infocentru (za 9 milionů) – tam jim jistě řeknou i otvírací dobu, čas možno zkontrolovat u "orloje" (za 12 milionů). O Vánocích navrhuju zpívat s kasičkou pod Vánočním stromem na Svoboďáku (osvětlení za milion), při prochladnutí možno použít tu vytápěnou kadibudku (za 3 miliony)…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  32. Anonymous dne 13.10.2011 v 06:20

    Ježišmarjá o co vám pořád jde? Brněnská opera za nic nestojí a stačí, že vám celá! republika (stát) přispela na muzikálové divadlo. Nemůžete mít všechno a přestaňte si hrát na velkoměsto.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  33. Anonymous dne 13.10.2011 v 07:19

    Pro anonymního z 8:20:
    Vy se asi hodně bavíte tím, že rozdmýcháváte diskuzi popudivými komentáři… a pak jen sledujete, kolik lidí jste vytočil do ruda, není to pravda?
    Nebudu vám dávat protiargumenty, protože ty jsou prokulturně uvažujícímu člověku vcelku jasné.
    Pokud to byl od vás vtip, tak si přiznejte, že velice hloupý vtip. A pokud jste to myslel vážně, tak je mi vás velice líto.
    Lucie

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  34. Anonymous dne 13.10.2011 v 09:38

    V Italii maji podobne starosti, ale maji i velikany typu Riccarado Muti, kteri se neboji manifestovat proti uredni moci..
    http://www.youtube.com/embed/G_gmtO6JnRs

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  35. Anonymous dne 13.10.2011 v 10:38

    V tomto případě – viz přístup p. Onderky, který dokresluje stupeň jeho kultivovanosti – nezbývá, než mu to spočítat v komunálních volbách (prohra soc. dem v Brně by mohla být dobrým varováním). Sice nevím, koho tady už volit, ale malér kolem divadla je vykřičníkem za trapasem s Onderkovým hodinovým fallusem, a je toho teď právě tak dost. Toto se mu prostě nesmí zapomenout.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  36. Anonymous dne 13.10.2011 v 11:07

    Pro Tomáše Studeného: Tome, mě by taky zajímalo co se některým zdá na JAMU tak hrozného. Když vidím jak to chodí na AMU, jak studenti nestudují a nic jim za to nehrozí… některé z nás alespoň fakt vyrazili, když jsme neudělali zkoušku :-)
    JAMU má svoje mouchy, ale celkově vzato je to dobrá škola, s pozitivní a tvůrčí atmosférou a fungujícími studentskými scénami, na kterých si studenti zkusí, zač je toho divadlo a to je prostě zkušenost k nezapalcení :-) Co by za to třeba zpěváci na AMU dali, že? :-)Kromě toho se myslím zrovna nedávno otevřel nový obor – stará hudba – a to je přece v našich zeměpisných šířkách fakt úspěch. Přála bych všem nadšeným studentům, aby se nenechali ubít praxí a všemi těmi nespravedlnostmi a těžkostmi, které je budou provázet. Nesmíme si nechat vzít esprit, i kdyby nám divadla na hlavu padala :-) Eva K.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  37. Anonymous dne 13.10.2011 v 15:00

    To
    Anonymní řekl(a):
    12. října 2011 21:37

    Stokrát podepisuji tento zásah do černého a trefný popis DD. Ono je mu ale úplně jedno jak dopadne brněnské divadlo. Za to on bojovat s úředním šimlem (pardon s úředním Onderkou) nebude. To víte, domeček v Jevanech a radostné (možná) očekávání potomstva z mileneckého vztahu si vyžaduje určité finanční prostředky. A on mu zase někdo dohodí nějakou scénu, která se dá zaplnit pár neony a na oplátku někdo udělá režii v Brně….

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  38. Anonymous dne 13.10.2011 v 20:58

    Brno má za sebou 130 let historie divadla. Letos by se mělo oslavovat kulaté výročí divadla, a ejhle, místo toho se chystá jeho zrušení! Ještě že první ponmík, který si ak.arch.D.D. hned po svém příchodu do Brna postavil, bylo nové logo NDB s letopočtem 1881! No a teď už by mohl jen přidat 2011+ ! Moc velký šikula!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  39. Anonymous dne 14.10.2011 v 19:57

    Vážení přátelé
    Při čtení některých anonymních komentářů žasnu nad tupostí jejich autorů, kteří se v situaci kolem Janáčkovy Opery zřejmě, podle jejich mínění, orijentují lépe, než její zaměstnanci. A nechápu, proč se do diskuze o Janáčkově Opeře zatahuje JAMU. Janáčkova Opera je bohužel v takové situaci, v jaké je a po nás-zaměstnancích, kteří jsme ji do ni nedostali se to akorát sveze a nikdo s tím zřejmě nic nenadělá. Můžeme jen doufat v nějaký zázrak, který by snad mohl přijít po našich protestních akcích….většina z vás nemá nejmenší potuchy, co obnáší divadelní provoz, tak si prosím nechte hanlivé komentáře na adresu Janáčkovy Opery od cesty. Na svůj věk mám poměrně bohatou orchestrální praxi a za dobu mého účinkování, nebo hostování v sedmi souborech v česku a na slovensku si můžu udělat poměrně objektivní názor na úroveň české a slovenské kultury, a můžu vám říct, že Janáčkárna je z toho, co jsem poznal na jedné z předních pozic…. Tak bych tímto poprosil odborníky, kteří ví o působení v kultuře prd, aby se nemontovali do diskuze na poměrně závažné téma a přenechali toto lidem, kteří mají alespoň nějaké tušení o této problematice. Nebudu se pouštět do obhajování, nebo zavrhování jakýchkoliv hudebních těles, ale vězte, že pokud padne Janáčkárna, nastartuje to dominový efekt a ke dnu půjdou soubory v celé republice. I v Praze a ve slezsku!!! Kultura je totiž v očích všech magistrátů ztrátová a přebytečný luxus….a k té JAMU: při imatrikulaci jsem slíbil, že budu hájit čest a dobré jméno této instituce a to také do dneška dělám. Za čtyři roky svého dosavadního působení jsem ze svých zkušeností a z vyprávění přátel z ostatních českých vysokých umělecký škol došel k závěru, že je JAMU, ze čtveřice Praha, Ostrava, Brno, Bratislava opravdu na nejvyšší úrovni. Tedy, co se alespoň hudebních fakult týče…nešťastníci, jenž se zde hanlivě vyjadřují na adresu JAMU, byli s největší pravděpodobností z této školy vyloučeni za svoji neschopnost. A nebo nevědí, o čem píší… Zamysleme se nad tím, o co nám v této zemi jde. Jestli o milionové částky ze státního rozpočtu na provoz divadel, při stomiliardových ztrárách na předražených veřejných zakázkách, nebo o udržení hodnot, které nás ZATÍM řadí mezi kulturní národy….
    Zdraví
    BcA. Jan Pospíšil-(zatím) první trombonista Janáčkovy Opery, student JAMU

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  40. Anonymous dne 16.10.2011 v 17:07

    Myslim si, ze keby sa zavreli aj vsetky ceske divadla , operny svet ziadnu ujmu neutrpi,prave naopak, aspon bude o niekolko mizernych divadiel menej,kde cely zivot ziju v sebaklame,aki su len uzasni.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  41. Anonymous dne 16.10.2011 v 18:01

    Předchozí co to plácáte? Nebylo by třeba lepší zavřít všechny vaše tři slovenská operní divadla? Z Bratislavy to máte do Vídně blízko a tu mizerii co máte v Košicích a Banské Bystrici tu nikdo želet nebude. Vzpamatujte se proboha! To přeci není o tom, že by želil svět, to je o tom, že opera ke kulturnímu národu patří! Možná víc v Praze a v Brně, než v Bratislavě, kde tradice tvořil soudeuh Husák, Banské Bystrici, kde tradice tvořili jen partyzání za druhé světové války a v Košicích, kteríé jsou v podstatě plné cikánů askoro na Ukrajině. Sorry, ale odpověď na váš žvást přesně ve vašem duchu. Než něco plácnu, předchozí slovenský kolego, tak o tom přemýšlím.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  42. Anonymous dne 16.10.2011 v 18:06

    S hlupáky, jako je tento slovensky píšící, je škoda ztrácet čas…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  43. Anonymous dne 18.10.2011 v 22:46

    Kéž by pan ředitel Dvořák "manažer" místo rušení souborů raději hledal sponzory, kteří rádi přispějí lepšímu chodu divadla. Jako sponzora sehnal jen fa.Lexus, díky kterému si vozí svou zadek v limuzíně za 2mil. a to samozřejmě nemá pro divadlo žádný přínos. Hrabe jen pro sebe, jak kdysi v Praze, tak teď i v Brně. Všichni to vidí a nikdo to neřeší.
    P.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  44. Anonymous dne 19.10.2011 v 18:17

    Možnost nahlédnout do účetnictví SD Brno by možná odhalilo, kam se ztrácejí peníze a hlavně jakým způsobem.Drazí a neschopní hosté,vybučená Figarova svatba,kulisy až na druhý pokus např.Turandot atd.Možná bychom zjistili proč se dotace zvýšily od roku 2007 více než o třetinu.Co ještě panu Dvořákovi projde? Nebo do těchto zákulisních praktik pan Onderka nevidí?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  45. Anonymous dne 5.11.2011 v 11:07

    Na SOP se už zapomnělo, tam DD také zanechal 28 mega díru a byl za tyto zásluhy socanem Dostálem posunut do ND, aby si ještě více nahrabal. Pak byl vykopnut, lež běháním za Onderkou a děláním ze sebe oběť pravicové vlády,vymohl se další řediteloání, tentokrát v NDB. A nyní se říká, že poslal do SOP Rappla jako předvoj, ten již vesele vyhazuje těch pár úředníků SOP,aby se udělal prostor přebujelému úřednictvu ND. Tak to u nás chodí. Cizák bez konkurzu říká lidem, že se neosvědčili a nic o nich neví. Patrně je dirigován z MK zubařem a tenečníčkem Zdráhalem, který byl vyhozen i z Mošova divadla, protože se neosvědčil. A to jsou lidé, kteří likvidují kulturu v Čechách. Tak nám brzy bdou stačit pouze pitomé seriály a Blesk.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  46. Anonymous dne 5.11.2011 v 14:09

    A víte jakou díru zanechal bývalý ředitel NDB než přišel p. Dvořák? A musel to zaplatit magistrát. Zatím za Dvořáka NDB hospodařílo s vyrovnaným rozpočtem a to musel zvládnout zvýšení mezd podle zákona bez navýšení peněz magistrátem.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni:



Před prvním přidáním svého komentáře se musíte zaregistrovat:

Heslo vám bude automaticky zasláno emailem.

Váš email nebude zveřejněn.

V případě dotazů nás prosím kontaktujte na adrese info@operaplus.cz


čtvrtek 17.5.2012

Výročí

17. května 1912 se narodil maďarsko-francouzský dirigent a houslista Sándor VÉGH

Nejnovější komentáře
  • jaja: Na jakem padaku asi pan Zdrahal odletel? A kde pristal?
  • miron: Je skvělé, že tento světový orchestr přivezl do Prahy právě Daniel Barenboim. Protože to je jeden z hudebních...
  • V.T. Slajer: Velmi dobry rozhovor a tuto inscenaci Falstaffa bych si nemel nechat ujit, az (pokud) se dostane do...
  • Dan: Ač paní Machalická většinou udeří hřebíček na halvičku, nejsem si jistý, zda tentokrát není vedle, jak ta jedle....
  • joska: Jenom si ho nechejte v Praze. Na Morave se uz nadelal bordelu dost.
  • hanka: ostravská opera je skvělá:))))co naděláme.
  • Marel: :-))) Ano, toto je pěvec, který zpívá opravdu svým hlasem. Nádhera :-)
  • im: KONEČNĚ! Ale včera bylo pozdě, co škody stačil nadělat!!! Asi je to český folklór: nekompetentní umanutec na...
  • Milly: Tak konečně donáměstkoval. Tento folklorní tanečník stojí za násilným sloučením SOP s ND. Prosazoval ho hlava...
  • hanka: mně opera nudná nepřišla, naopak. spíš mně trošku :)) mrzelo,že se nějaké drobné škrty provedly. pan ŠŤáva...
Přečetli jsme
  • Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ministerstvo kultury sloučí tzv. živé umění do jednoho odboru Ministerstvo kultury pokračuje ve změnách...

    Více
  • Přijde nová neřízená střela?

  • Wagnerovský kongres 17.– 20.5.2012 v Praze

  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Má vlast a Petrenko na Pražském jaru


                Další články >

Nejčtenější články
  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Glosa: Rozruch kolem ND Brno

  • Operní panorama Heleny Havlíkové (72)



Soutěže
Bach: Braniborské koncerty - Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)

Bach: Braniborské koncerty – Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)


Elína Garanča - 25.9.2012 Praha Obecní dům (2 vstupenky)

Elína Garanča – 25.9.2012 Praha Obecní dům (2 vstupenky)


Výherci soutěží

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Získat aplikaci Adobe Flash Player


Opera Plus in your language

Impressum
Veškerá práva vyhrazena. Publikování, šíření a jakékoli další užití obsahu Opery Plus je možné jen s výslovným písemným souhlasem redakce. Kontakt: info@operaplus.cz
Mapa stránek
Aktuální přehled stránek
Pravidla diskuze
Komentáře čtenářů nevyjadřují stanovisko autorů článků ani redakce. Do diskuze čtenářů smějí příspívat jen registrovaní uživatelé Opery Plus, a to podle stanovených pravidel.
Návštěvní kniha
Své vzkazy ostatním čtenářům i redakci a také nekomerční soukromé inzeráty můžete po zaregistrování psát zde. Pro jejich vkládání i registraci platí stejná pravidla jako pro diskuzi.
Spolupracujte s námi
V případě zájmu o autorskou, mediální či jakoukoli jinou formu spolupráce s námi, stejně jako o inzerci na Opeře Plus nás neváhejte kontaktovat.
Partneři
Děkujeme za spolupráci, důvěru a podporu.
Podpořte nás
Internetový portál Opera Plus je projektem neziskovým. Při zajišťování jeho provozu proto musíme spoléhat výhradně na soukromé zdroje.
Počet návštěv
Prohlášení o soukromí | Užívání služeb
Copyright 2009-2010-2011-2012 - OperaPlus. Všechna práva vyhrazena.
Market eshop for XML feed dropshipping eshop for XML feed dropshipping