Opera PLUS - váš informační portál o opeře, baletu a vážné hudbě

  • Hlavní strana
  • Naše tipy
  • Odkazy web
    • Lidé – zpěváci
    • Lidé – opera a hudba ostatní
    • Lidé – balet
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – ČR
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – zahraničí
    • Instituce a školy – opera a hudba
    • Instituce a školy – balet
    • Nadace, sdružení, fan kluby
    • Historie
    • Debatní fóra, blogy
    • Ostatní
  • English
    • Archive
  • Archiv
    • Datum – téma
    • Autoři článků
    • Divadla – soubory – orchestry – festivaly
    • Jmenný rejstřík
    • Seriály + rozhovory
    • Díla
    • Přečetli jsme
Získat aplikaci Adobe Flash Player
 
Cecilia Bartoli: Českou hudbu samozřejmě znám
    1.12.2010 01:00 Redakce

Je jednou z nejpopulárnějších a nejuznávanějších současných operních hvězd, a to už od konce minulého století. Zdá se, že její energie je bezedná, o nápadech na originální hudební projekty ani nemluvě. Pokaždé, když příjde s něčím novým, jakoby překonala sebe samu. Vzpomeňme třeba jen na její nahrávky Vivaldiho, Glucka, Salieriho, na album Opera Proibita, Maria či Sacrificium. Anebo na senzaci, kterou způsobí snad každé její vystoupení na divadle.

Nejnovější projekt Cecilie Bartoli „Vivaldi – Od Benátek po Versailles“ pozná příští rok ještě před prázdninami Praha. Čtyřiačtyřicetiletá charismatická umělkyně, jejíž kariéra trvá už čtvrt století, přijede do naší metropole s špičkovým souborem Ensemble Matheus, specializujícím se na hru na dobové nástroje. Vyjednávání a hledání vhodného termínu prokoncert italské mezzosopranistky Cecilie Bartoli v Praze trvalo dlouhých sedm let…


Co můžete o projektu, se kterým přijedete do Prahy prozradit? Jaký k němu máte vztah?

V roce 1999 vyšla moje první nahrávka s Vivaldim a stala se velkou senzací. Před tím nikdo nevěřil, že Vivaldi napsal tak vokálně zajímavou hudbu – před tím byly v podstatě známé jen jeho houslové skladby. Od té doby došlo k velké renesanci Vivaldiho oper, které jsou uváděny na letních festivalech i během běžných divadelních operních sezon. Francouzský soubor Ensemble Matheus a jeho dirigent Jean-Christophe Spinosi sehráli klíčovou roli při znovuobjevování Vivaldiho oper, Vivaldiho díla se pro tento soubor stala po určitou dobu klíčovou součástí jejich repertoáru. S tímto souborem jsem chtěla navázat dlouhodobou spolupráci a nakonec jsme našli skladatele a projekt, který je pro naši spolupráci tím nejpřirozenějším – Vivaldiho …!

Stále přicházíte s něčím novým. S kým vybíráte nový repertoár? Jaká jsou vaše hlavní kritéria pro to, co chcete zpívat?

Pořád mám v hlavě spoustu nápadů. Problém je najít čas se jim všem detailně věnovat. Když máte turné nebo pracujete na nějakém projektu, pak tyhle myšlenky na nové věci ustoupí do pozadí a po čase se k nim znovu vrátíte. Stejně tomu bylo i s Vivaldim. Nebo na něčem konkrétním pracujete a u té práce zjišťujete, čím ten konkrétní skladatel žil, když hudbu psal, od koho se učil, z čeho vycházel… A z toho vám krystalizují myšlenky na nové věci. Na začátku své kariéry jsem se hodně věnovala Mozartovi. Jednoho dne mi Harnoncourt řekl, jak byl pro Mozarta důležitý Haydn. A potom jsem zjistila, že další dva velcí skladatelé v době Mozartově byli Gluck a Salieri. Došla jsem k závěru, že jestli je Mozart tolik obdivoval, jejich hudba nemůže být tak špatná, jak se dnes dočteme v mnohých knihách. A skutečně. Tihle lidé napsali tolik krásné hudby.Když to shrnu: Jsem zvídavá a ráda objevuju novou zajímavou hudbu, která mě inspiruje a vybízí k tomu si ji zkusit zazpívat. A samozřejmě zpívám takovou hudbu, která je vhodná pro můj hlas.


Před pár měsíci jste zpívala svoji první Normu. Jak dlouho jste ji připravovala?

V roce 2008 jsem při koncertech vzdávala poctu slavné zpěvačce období romantismu Marii Malibran, která byla jednou z oblíbených interpretek Rossiniho a Belliniho. A v rámci mnoha aktivit u příležitosti dvoustého výročí jejího narození v průběhu jubilejního roku jsem také nahrála Belliniho „Casta diva“ a zpívala „Náměsíčnou“ . Samozřejmě, že Norma se mi vryla pod kůži a nedalo se na ni zapomenout. Nakonec jsem se rozhodla si ji vyzkoušet celou. Dirigoval Thomas Hengelbrock a jak je mým zvykem, doprovázena jsem byla dobovými nástroji. Chtěla jsem jít znovu do způsobu zpěvu a podoby zvuku z časů Malibran. Byla mezzosopranistka a byla jednou z nejpopulárnějších Norem během celého Belliniho života. Adalgisa mimochodem byla tehdy lehký sopránek . Tak to za života Rossiniho bylo zvykem i v Lazebníku sevillském, Popelce a dalších operách.

Samozřejmě, že jsem tuto operu znala, ale trvalo dlouho, než jsem ji sama nastudovala. Diskutovala jsem o tom hodně s muzikologem a dirigentem. Je to práce, která mi zabrala dlouhý čas, a byla docela náročná, protože musíte změnit tolik věcí, které již od dob studií máte naučené a děláte je jinak. Zpívat autenticky vyžaduje úplně jiný přístup.

Zpíváte mezzosopránové i sopránové role. Považujete se sama spíš za mezzosoprán nebo soprán? Jak velký je vůbec váš hlasový rozsah?

Až do poloviny 19. století neexistoval typ hlasu dnes známý jako mezzosoprán. Pokud budete studovat Cosi fan tutte nebo dokonce Normu, tak zjistíte, že všechny ženské party jsou napsány pro soprán. Najdete tam i kontraalt. Ale mezzosoprán, jak jej známe dnes, se pravděpodobně začal objevovat až po skončení éry kastrátů. Tenkrát ty nebohé dámy, které nahradily kastráty, musely čelit velké výzvě – nahradit obrovské hvězdy své doby. Kastráti se těšili velké úctě. Obvykle tehdy dámy měly tmavěji zabarvený a velmi flexibilní hlas, což znamenalo, že se jim lehce zpívaly koloratury. Měly také velký rozsah – v případě rolí vhodných pro mne skoro tři oktávy. Ale samozřejmě ani já nemám tak pevné a mohutné plíce, jako měli mužští kastráti. A tak zpívat tenhle repertoár v dobové podobě je pro ženu nesnadný úkol.


Zpívala jste někdy českou hudbu? Znáte ji? Neměla byste na něco z ní chuť?
Českou hudbu samozřejmě znám, ale než ji začnu zpívat, chtěla bych rozumět jazyku. Slova mají pro interpreta hudby nesmírný význam. Asi víte, že my Italové nemáme moc rádi mnoho souhlásek jdoucích za sebou. Ale – přece není možné nevzpomenout – že jsem mnohokrát zpívala v jedné z mých oblíbených oper, které by neexistovaly bez Prahy, v Donu Giovannim. I když Mozart Čechem nebyl…
Máte raději divadlo nebo koncerty?
Mám ráda obojí. Jistě, při koncertu se můžete stoprocentně soustředit na hudbu, dostanete se blíž k hudební dokonalosti, než při představení na jevišti.
Z každého vašeho vystoupení je vždy cítit ohromná pozitivní energie. Jste skutečně taková?
Hudba je pro mě vášeň a jsem šťastná, že mi byl dán dar zpívat lidem.
Váš hlas je stále svěží, skvěle pohyblivý, už dlouho patříte mezi nejlepší ve vašem oboru. Jak to děláte, že jste pořád ve špičkové kondici?
Jen málo lidí si dokáže představit, jak moc úsilí to stojí. Musíte být za všech okolností dokonale připravený. A samozřejmě nejdůležitější je vybírat si ke zpívání věci, které sedí vašemu hlasu.
Zbývá vám čas na něco jiného, než jen na hudbu?

Ráda chodím sama na koncerty… A chci vyzkoušet KNEDLIKI ! … Ale ne před zpíváním :-) !
Díky za rozhovor, těšíme se na setkání v Praze!

www.ceciliabartolionline.com


Související články

  • Operní panorama Heleny Havlíkové (45)
  • Bartoli v Praze znovu rozdávala radost z hudby
  • Operní panorama Heleny Havlíkové (36)


Komentáře: 63

  1. Anonymous dne 1.12.2010 v 08:42

    Je vidět i slyšet, že jde o mimořádně inteligentní ženu. Výjimečnou osobnost, která se rodí jednou za sto let.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  2. Anonymous dne 1.12.2010 v 12:39

    Kde, kdy a za kolik můžeme Cecilii slyšet? Díky!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  3. Anonymous dne 1.12.2010 v 12:42

    Jak to tak vypadá, je Praha štací, s níž se Bartoli moc nechlubí. Po týdnech hledání na netu se objevila cudná zmínka o jejím pražském vystoupení na jejích osobních stránkách – a dost. Lístky si nerezervujete – to najdete pouze u jedné české soukromé agentury, která požaduje 5000.- Kč za 1 lístek (!), tedy cenu, za kterou můžete navěštívit skvosty operního repertoáru v nejvýznaměnjších stáncích Evropy, v nejlepších obsazeních…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  4. Pavel Šimáček dne 1.12.2010 v 12:50

    Upřesnění: Koncert je 9.6. v Rudolfinu. Ona agentura lístky nabízí i lístky v kategoriích 4000 a 3000. Což ale také moc nepotěší… V obvyklých předprodejích lístky zatím nekoupíte.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  5. Anonymous dne 1.12.2010 v 13:10

    Bartoli po návratu z Asie/Austrálie podniká koncertní turné po Německu a Skandinávii, s jednou zastávečkou v Praze.
    Lístky na pražský koncertík jsou nepřiměřeně drahé.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  6. Anonymous dne 1.12.2010 v 13:19

    Koncert Bartoli ve Stockholmu – vstupenka stojí od 1400.- českých korun do 3150.- Kč. Jaký rozdíl!!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  7. Anonymous dne 1.12.2010 v 13:27

    Neví někdo, proč jsou vstupenky na koncerty zahraničních interpretů (ale nejen jich) v Praze vždy tak předražené? Mám na mysli ve srovnání se stejnými nebo srovnatelnými koncerty v zahraničí. Chápu to u spotřebního zboží: ČR je malý trh, prodá se méně kusů, takže je nutno zvýšit cenu. Ale u kocertu, kde je počet prodaných míst omezen kapacitou sálu, to nechápu. Zkoušejí snad pořadatelé, co vydržíme?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  8. Anonymous dne 1.12.2010 v 13:43

    Myslím, že 3000 CZK za hvězdu světového formátu je zcela v relaci s 1500 CZK za lístek v ND do přízemí za deset let starou upachtěnou a mizerně zazpívanou stou reprízu Traviaty. Lístky na koncert Terfela ve Vídni jsou na stejné úrovni. Ale nelze přeci cenu stanovovat přepočtem z Eura nebo místní měny aktuálním kurzem. Je to o kupní síle, ekonomice, platech. V Německu je většina spotřebního zboží skutečně výrazně levnější než u nás – to právě nechápu, ale ceny za vstupné do divadel a na koncerty je srovnatelné.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  9. Evan dne 1.12.2010 v 13:53

    Jeden z mála rozhovorů, kde věhlasný zahraniční interpert popisuje svůj styl práce a zabrousí i trochu do historie zpěvu. Je z něho velmi patrné, že zde vedené časté dohady nad interperetací v minulosti a dnes jsou zcela liché. Dobře odvedený rozhovor.

    K ceně. Myslím, že v tomto případě je vzhledem k významu interpreta zcela přiměřená. Víte např., kolik stojí vstupné da Sazka Areny na někoho podobného Lady Gaga? To samé…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  10. Anonymous dne 1.12.2010 v 14:41

    Ano, cena souvisí i s platy, kupní sílou atd. PRÁVĚ PROTO je nelogické, že nejdražší vstupenky ve Stockholmu, kde je kupní síla nepoměrně vyšší než u nás, stojí v přepočtu 3150,- a u nás 5000,-.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  11. Anonymous dne 1.12.2010 v 14:46

    Nechci obhajovat "upachtěnou" reprízu Traviaty v ND, ale nejdražší vstupenky nejsou za 1500,-, ale za 1000,-. Je ovšem pravda, že za špatně zazpívanou stopadesátou reprízu je i to docela hodně. :))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  12. Anonymous dne 1.12.2010 v 15:18

    Bartoli patří, podobně jako Dessay, Damrau, Georghiu, Kasarova a další ke světové extratřídě. Vůbec se nerozpakuji zaplatit i více než 200 E za vstupenku na některou z těchto superhvězd. Ovšem v Opéra Garnier, nebo v Liceu nebo v Glyndebourne či ROH – ale přece ne v Praze, proboha…
    A proto považuji ceny ve Stockholmu za dobrý příklad – a to má stockholmská hala lepší infrastrukturu než Rudolfinum.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  13. VTSlajer dne 1.12.2010 v 15:46

    Diskuse o cenach vstupenek je rozhodne zajimavejsi a vice k veci, nez to co bylo nedavno u D. Pasquale. Chleb je o dvou kurkach vsude, nekde drazsi, nekde levnejsi.

    25. ledna 2010 prijede znovu do Montrealu na recital Renée Fleming (ted je tady kazdy rok). Salle Wilfrid Pelletier je obrovsky a jit na takovy recital a mit listky nejnizsi kategorie (a ani ty nejsou uplne levne) jsou docela vyhozene penize – je spatne videt i slyset.

    Momentalne maji nejdrazsi za $86.88 plus $7.55 internet rezervace plus $4.34 federalni dph plus $6.84 provincni dph, celkem $105.61, v dnesnim prepoctu 18.30 je to CZK 1,933. Nejlevnejsi vyjde na CZK 1,210. Pokud si jde clovek koupit listek primo do jejich kasy, usetri tech $7.55 a a bude platit mene dph, to je tady extra skoro na vsechno.

    Otazka sam sobe: Pujdu zde? Odpoved: Asi ne. Jeji recitaly jsou na vysoke urovni a uz jsem 2 videl, zatim staci.

    Sel bych na C. Bartoli v Praze za CZK 5,000 – tezko, za CZK 3,000 mozna. Jen pro zajimavost: CB uz tady davala recital jednou, na zacatku jeji kariery. Bylo to velmi odbyte, pry spechala na veceri s tehdejsim kanadskym min. predsedou. B. Mulroneym. Pak se nejakou dobu zde neukazovala a loni nebo predloni byla v Toronte – vyprodano a obrovsky uspech. Nepochybne na sobe velmi zapracovala a je jiste zajimavejsi ji videt a slyset ted nez "koncem minuleho stoleti" jak se pise v rozhovoru.

    Krome toho "co trh unese", renome umelce, vymenny kurs, typ divadla, sezona apod je pro me take dulezite, zda si ten vydaj dokazu sam sobe zduvodnit jako dobre vynalozene penize, to ma kazdy v hlave jinak a pak se da vysvetlit a utratit i tech CZK 5,000.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  14. Opera Plus dne 1.12.2010 v 18:23

    K předprodeji vstupenek na koncert C.Bartoli a k jejich cenám máme od pořadatelské agentury Nachtigall Artists toto doplnění:

    Moc prosím o laskavé doplnění – pořadatel Nachtigall Artists http://www.nachtigallartists.cz – možnost objednávek a nákupu vstupenek

    Pro ty, kdo chtějí čekat na doprodej – pokladna Rudolfina ( a případně další doprodeje ) – dočkají se nejpozději 1. 2. (budeme se snažit již v lednu) – vstupenky jsou za 700, 1.000, 3.000, 4.000 a 5.000 Kč.

    Bohužel – my nemáme dotace a podpory, jako má Berlín, Vídeň, Mnichov, Stockholm… Snažíme se za podpory privátních firem – sponzorů!

    Děkujeme za upřesnění a pochopení.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  15. Anonymous dne 1.12.2010 v 19:06

    Musím zamáčknout slzu dojetí, když čtu, co vzkazuje agentura Nachtigal… Chudáčkové… o tak velkých potížích jsem ještě v životě neslyšel…
    Identický koncert Cecilie Bartoli je dokonce i ve Versailles (!!) lacinější. Srovnám-li ceny i v dalších destinacích, pak nemohu, než označit tuzemské ceny (ty, které jsou reálně požadované, nikoliv ty slibované) za nestydaté. Bartoli si s chutí poslechnu, ale jistě ne v Praze…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  16. Anonymous dne 1.12.2010 v 21:05

    Je to přece věc trhu. Zdají se vám ty ceny v nepoměru třeba s tím, kolik stál nedávný pražský koncert Urbanová-Gott v Praze? Totiž 2.100 Kč??? Kolik stojí lístky v dotovaném ND nebo Státní opeře? Vždyť i při porovnání s onou zmiňovanou Paříží jde v nejdražší kategorii o rozdíly v řádu několika stokorun! Karel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  17. Martin dne 1.12.2010 v 21:34

    Byl jsem na koncertu Edity Gruberové na Pražském jaru, lístek stál 1800,- (nejdražší kategorie). S tou cenou jsem neměl problém, je to odpovídající. Ale 5000,- už se mi zdá opravdu moc (přičemž myslím, že "hvězdnost" Gruberové a Bartoli je srovnatená, pokud něco takového srovnávat lze).

    Navíc pokud se bude koncert Bartoli konat v Obecním domě, kam pořádající agentrura svoje koncerty obvykle umísťuje, je to dost k ničemu. Jednak se ten prostor pro tenhle druh hudby moc nehodí a navíc by člověk musel sedět úplně vepředu, aby z toho vůbec něco měl.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  18. Anonymous dne 1.12.2010 v 21:39

    Pro uplakeného anonyma…. Versailles http://aparteweb.com/awprod/CVS/AWCategories.aspx?SEA=56&INS=CVS&CAT=25&LNG=FR

    Vstupenky, letenka, hotel – je to Vaše volba – nabídka vstupenek 150 – 495 EUR….

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  19. Anonymous dne 1.12.2010 v 21:46

    KOncert Cecilie Bartoli je ve Dvořákově síni Rudolfina!!!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  20. Anonymous dne 1.12.2010 v 22:10

    Pražské jaro s nemalými dotacemi ze státní kasy? Vždyť to je přece nesrovnatelné. Karel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  21. Anonymous dne 2.12.2010 v 08:44

    Ať se to kroutí jak chce, nabídka lístků na pražský koncert paní Bartoli je předražená, srovnáno s jinými evropskými koncerty umělkyně. A taky není výstižné sroévnávat pouze cenu, nutno zvážit i prostředí.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  22. Anonymous dne 2.12.2010 v 09:25

    Proboha anonymní, tak si jeďte třeba do Stockholmu nebo do Versailles. A neotravujte. Opět jsme u toho: Exhibicionisté se předvádějí a diskuse jsou daleko od tématu článku nad nimi.

    Předpokládám, že bude plno, jako na všech koncertech dobrých světových es v Praze a ten, kdo si myslí, že cenu změní tím, že bude neustále dokola opakovat svůj názor a otravovat ostatní je stejně naivní, jako ten, co si myslí, že v zahraničí dávají lístky zadarmo. Vstupenka do WSO stojí na místo s dobrým výhledem od 100 EURo výš, do Mnichova taktéž. Koncert Bartoli v Barceloně stál od 150 Euro výš, koncert Gruberové tamtéž od 175 Euro. Koncerty v La Scale se pohybují na místa kde, je něco vidět a slyšet okolo 200 Euro. Takže nevidím žádný rozdíl.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  23. Anonymous dne 2.12.2010 v 10:02

    Prob oha, anonymní z Agentury, neběsněte tak – vstupenky požadovanéí českými agenturami jsou skutečně přemrštěné, obzvláště v relacích kvalita-cena. Jestliže je možné vidět Bartoli jinde za nižší vstupné, pak není něco v pořádku s českými agenturami (vzpomínám na strašlivou Rusalku pořádanou jednou českou agenturou na zámcích, odkud jsem utekli po prvním dějství, ohlušeni nezvládnutou technikou (zbytečného) ozvučení – za pouhých Kč 1200 za l plastikovou židli).

    Ano, lístek v La Scale stojí okolo 200 Euro – tedy to, co požadujete za Rudolfinum, – jenže to je La Scala, a navíc jde o představení s celým ansámblem.
    Takže vidím velmi podstatný rozdíl.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  24. Pavel Šimáček dne 2.12.2010 v 10:11

    Nechtěl jsem do debaty znovu vstupovat, neboť už jednou jsem zde stejný problém rozvířil a také si nemyslím, že tím něco vyřešíme. Tenkrát se mi dostalo odpovědi, že naše sály jsou menší než ve světě, a proto je nutné vyšší vstupné. To je myslím jediné možné vysvětlení, proč jsou u nás lístky dražší. Problém je, že si nemyslím, že by vždy šlo o sály menší.
    Tak třeba v Semperoper (myslím, že 1200 míst) jsem byl na Gruberové s klavírem za 25 euro (nejdražší 45) s vynikajícím výhledem. Bartoli s orchestrem s dobrým výhledem stála v Musikvereinu 70 euro. Bartoli s Lang Langem u klavíru v Berlíně v minulé sezóně do přízemí v druhé polovině sálu od 70 euro.
    Nejdražší lístky stojí většinou přibližně stejně, ale často (neříkám vždy) dostanete v cizině na docela slušná místa lístky za ceny nižší.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  25. Anonymous dne 2.12.2010 v 10:37

    A není to třeba taky trochu tím, že k nám prostě tyto hvězdy – narozdíl od Vídně, Paříže atd – prostě tak často v tak velké "koncentraci" zatím pořád ještě nejezdí? Co říkáte??? Třeba ve Vídni je Bartoli (nebo podobné hvězdy) už daleko víc "okoukané", proto prostě o ně není tak enormní zájem jako u nás. ("Když se nedostanu, za čtvrt půl roku tu bude zase…") To je přece trh! Když je něčeho málo, lidé jsou ochotni platit víc. Vždyť si to může zkusit každý – zařídit koncert Bartoli, Fleming atd. – a ceny nasadit lidové, aby konkurence měla vztek:-)) VD

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  26. Khail dne 2.12.2010 v 11:06

    pan Dvořák má možná pravdu, ale obecně si myslím, že to je tím, že náš trh je slušně řečeno "pokřivený". To, co v Německu, Rakousku seženete za XX Euro se u nás prodává za XX+XXXX Euro. To je nejenom spotřební zboží, to jsou služby, hudební nosiče. Megastore Bontonland prodává některá DVD s operou s marží přesahující i tisíc procent!

    V tom si myslím, že je zakopaný pes. Proč by měla agentura, kterou to živí a má s takovou organizací starostí víc než dost utržit 0. Vždyť se jen podívejte na stránky Rudolfina, za kolik pronajímají prostory!!! Tím to je.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  27. Anonymous dne 2.12.2010 v 11:10

    Jonas Kaufmann v Praze pouhých 4.995 Kč – je lepší než Bartoli???

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  28. Anonymous dne 2.12.2010 v 11:28

    Anonym 11:37

    VFe Vídni se strhla koplem prodeje lístků na čtyři představení Semele s "okoukanou" Bartoli docela vichřice. Takhle dlouhá debata se tam nekonala, ani nemohla, protože lístky byly za několik málo hodin prostě vyprodány.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  29. Anonymous dne 2.12.2010 v 11:29

    Ne, jenom Kaufamnna přivezla jiná agentura. Tady je vidět rozdíl :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  30. Anonymous dne 2.12.2010 v 11:35

    Vichřice ve Vídni kvůli Semele? Lístky jsme koupili na internetu ještě cca týden po zahájení předprodeje.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  31. Rút dne 2.12.2010 v 11:39

    A preboha preco to tu riesite? Vo Viedni, ked je recital nebo trebars novorocny koncert su ceny take iste ako tu. Socialismus uz skoncil a koncert nieje regulerne repertoarove predstavenie. Ja myslim, ze to je v relaciach a intenciach. A aj keby nie, na cenu vliv nase debaty nebudu mat. Mne sa paci pani Bartoli ako priklad dokonalej techniky spevu. Pridem na nu.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  32. Anonymous dne 2.12.2010 v 12:17

    Jedu se podívat na Vivaldi v podání Bartoli. Ale ne do Prahy nýbrž do Mnichova. Do Prahy to mám 3,5 hodiny, do Mnichova 4,5 hodiny. V Praze za 200 Euro a v Mnichově za 147, rozdíl mi uhradí diesel a ještě i občerstvení.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  33. Anonymous dne 2.12.2010 v 12:20

    Takže srovnatelné :-)))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  34. Anonymous dne 2.12.2010 v 14:21

    Je to umělkyně, která v současnosti zastiňuje všechny své kolegy. Pracuje s hlasem s maximálním rozumem a technika je tak vynikající a snaha přiblížit se technice kastrátů tak výrazná, že určitě stojí za to si nenechat ujít každou příležitost, kdy je jí možno vidět živě.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  35. Dan dne 2.12.2010 v 14:33

    Nevím, zda je v průměru 2 000 korun moc. Lístek do kina stojí 200, na přenosy opery 400, na muzikál 1 000. Koncert Svěceného Vivaldi tour 1500 a výš, vánoční koncert Lucie Bílé v opeře pod tisícovku nejde taky. Ten, kdo tvrdí, že umělec jako Kaufmann nebo Bartoli by měl stát stovku je mimo smysly. A sami jste mu tady přinesli srovnání cen za obdobné věci v zahraničí.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  36. Anonymous dne 2.12.2010 v 15:19

    Je prostě dobrá, skvělá, má špičkovou techniku. Jednou za rok 2000 dám. Lístek jsem už koupil. Arnie

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  37. Rukola dne 2.12.2010 v 20:17

    Tohle je opravdu fenomenální zpěvačka, takže peněz nelituju. Nemám možnost jezdit po Evropě, na to fakt nemám peníze, ale do Prahy se dostanu a na koncert jdu určitě.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  38. Anonymous dne 2.12.2010 v 20:49

    Je to především zpěvačka obdařená inteligencí projevu. Tím se velmi liší od Netrebko s Villazóna.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  39. Anonymous dne 2.12.2010 v 22:34

    Leonora3:
    Vazeny anonym 21:49, prestante sa uz navazat do Netrebko (a Villazona). Videli a poculi ste ju niekedy skutocne spievat na scene? pokial ano, pochybujem, ze by ste pochybovali o jej prejave a hereckej inteligencii. Je jedinecna a ocenuju ju i velki reziseri, napr.Barlett Sher (znamy z inscenacii v Met a Salzburgu). Ten o nej povedal: "She flies throught the part… She has extremely great insticts as an actor" a pokracuje, ze zatialco ine spevacky pocitaju kroky a sustreduju sa na to, kde a kedy maju byt, ona tam skratka je i bez pocitania a spieva! A ako! Inspiruje i reziserov a ostatne spevacky. Pookial ste ju nevideli zivo na scene, objednajte si aspon Metplayer (prvych 7 dni budete mat zdarma, a bude vam to stacit na to, aby ste ju videli aspon v Puritanoch.) Ona zacala ten trend v Met, ked divy zacali spievat i v narocnejsich fyzickych polohach – v leze, rolujuc po scene a dokonce zakloni hlavu do orchestrista a spieva. Po nej to zopakovali ine, ale nikdy nie s tym efektom, ako to urobila ona.
    Aby bolo jasno: som velka obdivovatelka i Cecilie Bartolli, a viem i z vlasnej skusenosti ako spieva a aku show dokaze urobit na koncertoch a ake posobive divadlo dokaze na scene (kto ju videl v Semele a dlhe minuty v arii "How beatiful I am" , vie o com hovorim). Ale skutocne nie je jedina a nevyzdvihujte jej talent tym, ze ho uberate niekomu inemu. Ako hlavna sefka jarneho festivalu v Salzburgu Netrebko asi nebude a taktiez nebude vyhladavat nove rukopisy Vivaldiho (co vsetko Cecilia robi a ja jej prajem skvelu karieru vo vsetkych oblastiach, do ktorych sa pusta), ale v "inteligencii projevu" pokial nou myslite umelecku presvedcivost sa Anna Netrebko Cecilie Bartolli vyrovna!

    P.S.Skutocne si myslite, ze v narocnom svete showbusinessu (kde i opera patri) by sa dnes niekdo dokazal presadit bez talentu, hereckej a spevackej inteligencie a pracovitosti?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  40. VTSlajer dne 2.12.2010 v 23:48

    @ predchozi, Leonora3:

    Dobry vecer, that's the way to go! Spravne jste jim to nandala. Snad vas poslechnou.

    Ja se musim priznat, ze take nejsem absolutni fanousek A. Netrebko a R. Villazona, ale uznavam je jako spickove umelce a jejich uspechy na celem svete jim preji.

    Mam k vam jednu otazku, uz jsem ji polozil, ale asi jste se tam nedivala (clanek editora OP o Lulu v Brne). Jaky mate nazor na operu Lulu a nedavne inscenace, pokud jste je mela moznost videt?

    Tesim se na zivou diskusi o OPERE.

    VT

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  41. KoDa dne 3.12.2010 v 05:50

    Leonoro prosím přečtěte si pozorně článek Kritika kritiky č. 4 i komentáře pod ním. Víme, že jste fanynka klasického pojetí, milujete Netrebko i Villazóna, ale oba dva skutečně mají k inteligntnímu projevu na scéně velmi daleko. Někdy mi přijde, že jste stejná jako někteří agresivní diskutéři zde.

    Metropolitní opravdu není všechno a Netrebko je holka z východu, která se hodně naučila, ale inteligence ve zpěvu ji chybí.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  42. Anonymous dne 3.12.2010 v 07:48

    Leonoro, myslím, že vaše nekritické fandovství pro Netrebko lze sotva sdílet. Už jen fakticky mnohé nesedí – Netrebko nebyla první, kdo "zavedl" zpěv v obtížných náročných polohách – dávno předtím jsme viděli například Dessay zpívat vleže (Hamlet), či dokonce na žebříku (Orfeus) – ale to pochopitelně není zásadní u této pěvkyně, která se s Bartoli řadí k těm, co mají kultivovaný (jak se tady označuje: "inteligentní") projev. U Netrebko jsou ovšem tyto poněkud cirkusové prvky velmi důležitou součástí její umělecké výbavy. Je to taková "Fanciulla del Oriente".

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  43. Jana dne 3.12.2010 v 09:36

    Poprvé v divadle jsem viděla paní Bartoli letos Na Vídeňce. byl to pro mne neuvěřitelně krásný zážitek. Mistrovství, které předvedla bylo dech beroucí. Někdy je potřeba zpomenout na marketing a reklamou propagované hvězdy a vydat se po svých a pak najdete. Skvělá Damrau, Bartoli, Gruberová… Ti za sebou nemají lobby reklamních agentů a vydavatelství…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  44. Anonymous dne 3.12.2010 v 11:09

    Ano, Bartolinka v Semele naprosto skvělá, když spustila Myself I shall adore, tak to bylo, jako by zapnuli kompresor… fantastický výkon.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  45. Anonymous dne 3.12.2010 v 22:31

    Leonora3:
    Pretoze ste sa na mna v predchadzajucich prispevkoch obratili, tak budem reagovat:
    KoDa a Anon.8:48 – dnes som si precitala prispevok pani Reitterovej, je tam vyborne zhrnute to, co si i ja myslim. Pokial z mojich komentarov vyplyva nieco radikalne ine, tak asi sa musim zamysliet nad tym, jestli ma zmysel v tychto diskusiach pokracovat.(KoDa, k comu ma ma precitanie "Kritika kritiky c.4" viest: k vacsej tolerantnosi (?), k najdeniu toho, co je "inteligentni projev" na scene? Kde a v com sa priblizujem,( ci som dokonca rovnaka), ako "agresivni diskuteri zde"? Snad tym, ze som povedala ze A. Netrebko, alebo ako ste povedali vy "holka z vychodu", "takova Fanciulla del Oriente" vie spievat a vie o com spieva?

    V svojom prvom komentari som pouzila v uvodzovkach slova "inteligence projevu". Urobila som to preto, ze som len zopakovala svojho predrecnika, ktory toto spochybnoval u Netrebko.
    Mam za to, ze nim prispievatel mienil "spev a herecke instinkty" jak vystrihnut na scene postavu tak, aby najviac zodpovedala charakteru postavy z opery.

    Mozno vas prekvapim, ale za fanynku Netrebko sa rozhodne nepovazujem, dokonca s nou nemam ani jedno CD (od Cecile Bartoli ich ma docela hodne a taktiez som ju viackrat videla nazivo). Moje "nekriticke fandovstvi" s mnou skutocne nemusite zdielat.
    Ale jedno viem, ze Netrebko ako Lucia bola skvela, ziadne cirkusove prvky som si nevsimla a i nedavno v roli komickej, ktoru som videla len v kine bola bajecna a co robila, tak sa to do komedie hodilo. Hovorila som s ludmi z divadla, ktori sa o operu zaujimaju cely zivot (ba sa nou i zivia), aj im sa pacila a povedali, ze Norina nemala jeden spatny ton! pokial sa vam ako nepacila – OK. Ale vacsine divakov sa paci (moja dcera bola s nou ako s Mimi nadsena a nijak to neanalyzuje!)
    My vsetcia (ci uz byvame na dedine alebo v Prahe sme len "fanciulle e ragazzi del Orient".
    Moj profesor literatury a vyborny prekladatel franc. beletrie do slovenciny zartom povedal (myslim, ze parafrazoval nejakeho fr. klasika) ze "Orient zacina vo Viedni na Sudbahnhof".
    (Bolo to v Bratislave, ale myslim, ze Prahu by do toho pocital tiez!) Myslim, ze dnes by tento noblesny pan take slova uz nepouzil, s ohladom na to, ze to nie je celkom "politically correct".

    A propos Villazon: ja a jeho fanynka? videla som ho len jeden krat v tej nestastnej Lucii v Met, ktora tak zmenila jeho karieru. Ale pocuvam ho v radiu (pan Ruml ho v nedelu uvadza dost casto) alebo pocuvam vyber z arii na CD- a vzdy ma to chyti za srdce.

    K poslednej poznamke ohladne N.Dessay. Mozno mate pravdu vy a mnoho odvaznych prvkov v opernom herectve uviedla uz N.D. Nijak som to nestudovala, len som to uviedla na margo pochybnosti k herectvu A.N. a pretoze som to prave v tej dobe citala v Opera News: "Her (A.N.) smashing success in Puritani started a mini-trend, when other divas began rolling around the Met stage…..Needles to say, the effect was not the same".

    P.S.
    @VTSlayer;Ach, Bergova Lulu- viackrat som sa uz pokusila najst si cestu k Druhej viedenskej skole, ale neoslovuje ma to ani hudobne, (a tato opera uz vobec nie temou).(A ukazka na youtube s Breslikom ma odradila este viac).

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  46. Anonymous dne 4.12.2010 v 07:54

    To Leonora: Opera News a Opera Now jsou časopisy svázané s Met – v podstatě jejich marketing – takže tam nečekejte žádné "objektivní" rozbory projevu účinkujících v Met. Většinou jde o čistý a inteligentně udělaný marketing. Takže je dobré si přečíst třeba Opernglass, Opernwelt nebo některé nezávislé operní weby. Tam už na Netrebko tolik chvály nenajdete :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  47. Pavel Šimáček dne 4.12.2010 v 08:12

    Myslím, že Leonora, má dost soudnosti, aby si udělala vlastní názor i bez časopisů, které občas cituje. Obdivuji, co (koho) všechno viděla. Já viděl Netrebko naživo jen jednou: jako Violettu ve Vídni (11.5.2009). Kromě toho, že perfektně zpívala, byla skvělá i herecky. A předvedla přesně to, co se jí tu zřejmě upírá, ačkoliv přesně nevím, co má být oním "inteligentním projevem". Její výkon snesl stejná měřítka jako Gruberové teď v Hamburku. Nepředváděla se, nepřehrávala…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  48. Anonymous dne 4.12.2010 v 13:07

    Ačkoliv si Leonora3 jistě dokáže utvořit sama svůj úsudek, přesto nelze přehlédnout, že se na zmíněná periodika odvolává. V tom případě má komentář diskutujícího z 9:12 svou platnost.
    Také patřím k těm, které netrebkománie už unavuje. Naživo jsem ji neviděl – to je nevýhoda, to vím – poprvé jsem ji viděl, zpracován náležitě palbou propagandy, v Hoffmankách a zaujala mě tím, že mě vůbec nezaujala. Technicky správně odzpívala svůj part, neshledával jsem v tom žádný půvab.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  49. Anonymous dne 4.12.2010 v 21:28

    Leonora3:
    Vazeni, som rada, ze sa aspon na niecom zhodneme a to, ze netrebkomania unavuje. Radsej to ukoncime a kazdy si ponechame vlastny nazor (mozno ovplyvneny opernymi reviews -zdrojov je viac i ked som citovala len Opera News-a nielen z amer. tlace),ale predovsetkym tym, co sme videli a poculi a co sa nam paci.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  50. Anonymous dne 4.12.2010 v 22:23

    Ad Jana ze 3. prosince – Bartoli, Damrau a Gruberova za sebou nemají lobby reklamních agentů a vydavatelství? A není náhodou Bartoli (kvůli svému malému hlasu, čímž nezpochybňuji že ne nadhernému) hlavně tzv. recording artist? Jenom další kolečko v soustrojí operního businessu?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  51. Anonymous dne 5.12.2010 v 11:55

    Malého hlasu? Budete asi opravdový znalec :-)))))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  52. fandorin dne 5.12.2010 v 17:09

    Zajímavé, názor, že Bartoli má "malý hlas" neslyším poprvé. Nemohu dost dobře posoudit, protože jsem ji naživo neslyšel, pouze z CD nebo DVD. Ti však, kteří to tvrdí, většinou svá slova dokládají tím, že Bartoli příliš nezpívá ve velkých operních domech a soustředí se mnohem více na koncerty, kde "malý objem" jejího hlasu není zřejmý. S tímto názorem nechci polemizovat, zajímavé však je, že Bartoli si za svou "domovskou scénu" zvolila Curyšskou operu, což opravdu není velké divadlo – ve srovnání se Scalou, Covent Garden nebo MET. MOžná také "malý hlas" znamená, že není interpretkou verdiovských rolí. To vskutku není. Ale zajímala by mne její Carmen – pokud se do někdy pustí. Před lety na koncertě ve Vicenze naznačila, že potenciál v tomto směru má.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  53. VTSlajer dne 5.12.2010 v 17:32

    K nazoru "maleho hlasu" Cecilie B. se priklanim take, aniz bych byl znalec, ale nazivo jsem slysel jeji recital v Montrealu pred mnoha lety. Maly ovsem neznamena vubec osklivy. Je to proste oznaceni urcite kapacity a pro zvevaka varovani, ze je lepsi se vyhnout velkym koncertnim salum. Nebo pro divaka, kdyz zpevak s "malym" hlasem vystupuje ve velkem sale, ze je treba sedet blizko, jinak to muze byt prusvih.

    Z tohoto pohledu ma maly hlas i Diana Krall. Nastartovala mezinarodni karieru zde v Montrealu pri kazdorocnim jazzovem festivalu. Byl jsem na jednom z jejich prvnich koncertu zde na Place des arts, mel jsem misto vzadu nahore na balkone a o prestavce jsem odesel – nebylo skoro nic slyset a videt.

    Diana Krall pro me zni take zajimaveji na cd a dvd. Podobne muze platit i pro Bartoli. Jeji Sacrificium je naprosto neskutecna vec, co se da poslouchat porad. Moderni studiova technika dela divy. Doufam, ze se hned nerozjede dalsi diskuse, co bude kritizovat ty, co poslouchaji hudbu jinak nez v divadle ci zivem koncerte.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  54. Pavel Šimáček dne 5.12.2010 v 17:44

    Slyšel jsem Bartoli letos na jaře v Musikvereinu, článek o tomto koncertu naleznete i na tomto webu. Hned v úvodu jsem psal – pokud si dobře pamatuji – že mne také překvapilo, že Bartoli má poměrně "malý hlas". Z nahrávek jsem čekal ohromující volumen, "mašinu"… Ale slyšet jí bylo dobře i přibližně v 3/4 sálu, a to i když zpívala piano. Jak koncert běžel, už jsem si ani menší objem jejího hlasu neuvědomil – že je ale naprosto znělý dokazuje i nahrávka u mého článku. Podruhé jsem ji slyšel na podzim v Semele a nelze mít výhrady.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  55. Anonymous dne 5.12.2010 v 19:31

    K "malému: hlasu C. Bertoli – jistě mají ti, co to tvrdí, na mysli nikoliv rozsah (při cca 2 1/2 oktávách dostatečný). Vzhledem k jejímu zaměření je otázka, zda vůbec "velký" hlas potřebuje – Vivaldi, Handel, raný Mozart, Gluck – to není hudba pro megastodoly typu Metropolitan. Nicméně hlas nejspíš mít nosný bude, jelikož profesiální kariéru zahájila v Aréně ve Veroně (stěži je někde rozlehlejší hlediště), zpívala ve Scale, v Bastille, Matropolitan.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  56. Anonymous dne 6.12.2010 v 15:32

    To snad bylo jasné hned od začátku, že se jedná o malý objemem, nikoliv rozsahem (co někteří zdejší chytráci dokáží vyhnidopišit….nebo to je jenom exhibice jejich ega, že vědí, že má Bartoli (nikoliv Bertoli) 2 a 1/2 oktávy?). A nedělá náhodou repertoár, co dělá, právě proto, že má hlas, jaký má? Co presně zpívala v Met?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  57. Anonymous dne 7.12.2010 v 09:09

    No jistě, že je to exhibice :-). Zpívá repertoár, který není pro žádné mašiny a není to dramatický soprán. Ale znalců je hafo :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  58. Anonymous dne 8.12.2010 v 08:02

    Ad "Zpívá repertoár, který není pro žádné mašiny a není to dramatický soprán" – takže opravdu není velký hlas:))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  59. Anonymous dne 9.12.2010 v 15:00

    Co to je velký hlas? Velký hlas je třeba Callas, je to ale i skvělou technikou oplývající koloraturní soprán Diany Damrau, je to i do vášin šplhající tenor J.D. Flóreze. Velký hlas má každý kvalitní a technicky správně vedený zpěvák s inteligentním hudebním projevem. Velký hlas neznamená dramatický soprán nebo baryton či bas pro Verdiho a Pucciniho role. To opravdu ne.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  60. Anonymous dne 1.6.2011 v 18:32

    Osobně z mezzosopránu dávám přednost asi Garanči, ale i tak si myslím, že si její koncert nenechám ujít :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  61. Anonymous dne 9.6.2011 v 18:38

    Stupňuje se bartoliovská horečka, dnes už dosahuje pomalu stupně křeče. Jistě je úspěch, že vůbec zavítá do Prahy – na podzim psala pořádající agentura, že to trvalo 6 let, než se to podařilo…. dnes na ČT3 zaznělo, že to trvalo 10 let. Pak jsme se dozvědli na ČT1, že jde o "královnu vážné hudby" a "současnou nejlepší zpěvačku světa".
    To pochopitelně lze zhruba stejně oprávněně říct – a taky to mnozí říkají – o nejméně 8-10 dalších operních divách a všichni víme, jak jsou taková hodnocení ošidná a že něco takového vlastně nelze seriozně prohlásit.
    Každopádně hodně přehánění, za kterým je nejspíš schována i snaha ospravedlnit poněkud excentrické vstupné.
    Každopádně jsem rád, že Praha bude mít příležitost vidět jednu ze zpěvaček patřící ke světové špičce, i když to bude pouze vystoupení koncertní (ostatně zdá se, že ta u ní t.č. převažují… každopádně např. letos se mi s ní nepodařilo najít ani jednu operu).

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  62. Anonymous dne 16.10.2011 v 23:27

    Bylo vyprodano? Bylo….)))) tak co furt resite cenu vstupenek….)))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  63. Anonymous dne 17.10.2011 v 21:40

    Podle mne pevecka dokonalost neni jenom o spouste koloratur.Nerikam, ze Bartoli je spatna pevkyne,ale zajiste jsou i byly na svete jeste mnohem lepsi.A nic se neda delat, pro mne verdiovske Divy s megafondy a megaresonanci,coz Bartoli oboje chybi,budou vzdycky mnohem vic.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni:



Před prvním přidáním svého komentáře se musíte zaregistrovat:

Heslo vám bude automaticky zasláno emailem.

Váš email nebude zveřejněn.

V případě dotazů nás prosím kontaktujte na adrese info@operaplus.cz


čtvrtek 17.5.2012

Výročí

17. května 1912 se narodil maďarsko-francouzský dirigent a houslista Sándor VÉGH

Nejnovější komentáře
  • Ondřej Cibulka: Jsme povinni čelit náporu nekulturnosti, útoku deprivantů, nepochopení technokratů. A to nikoliv jen...
  • jaja: Na jakem padaku asi pan Zdrahal odletel? A kde pristal?
  • miron: Je skvělé, že tento světový orchestr přivezl do Prahy právě Daniel Barenboim. Protože to je jeden z hudebních...
  • V.T. Slajer: Velmi dobry rozhovor a tuto inscenaci Falstaffa bych si nemel nechat ujit, az (pokud) se dostane do...
  • Dan: Ač paní Machalická většinou udeří hřebíček na halvičku, nejsem si jistý, zda tentokrát není vedle, jak ta jedle....
  • joska: Jenom si ho nechejte v Praze. Na Morave se uz nadelal bordelu dost.
  • hanka: ostravská opera je skvělá:))))co naděláme.
  • Marel: :-))) Ano, toto je pěvec, který zpívá opravdu svým hlasem. Nádhera :-)
  • im: KONEČNĚ! Ale včera bylo pozdě, co škody stačil nadělat!!! Asi je to český folklór: nekompetentní umanutec na...
  • Milly: Tak konečně donáměstkoval. Tento folklorní tanečník stojí za násilným sloučením SOP s ND. Prosazoval ho hlava...
Přečetli jsme
  • Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ministerstvo kultury sloučí tzv. živé umění do jednoho odboru Ministerstvo kultury pokračuje ve změnách...

    Více
  • Přijde nová neřízená střela?

  • Wagnerovský kongres 17.– 20.5.2012 v Praze

  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Má vlast a Petrenko na Pražském jaru


                Další články >

Nejčtenější články
  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Glosa: Rozruch kolem ND Brno

  • Operní panorama Heleny Havlíkové (72)



Soutěže
Bach: Braniborské koncerty - Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)

Bach: Braniborské koncerty – Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)


Elína Garanča - 25.9.2012 Praha Obecní dům (2 vstupenky)

Elína Garanča – 25.9.2012 Praha Obecní dům (2 vstupenky)


Výherci soutěží

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Získat aplikaci Adobe Flash Player


Opera Plus in your language

Impressum
Veškerá práva vyhrazena. Publikování, šíření a jakékoli další užití obsahu Opery Plus je možné jen s výslovným písemným souhlasem redakce. Kontakt: info@operaplus.cz
Mapa stránek
Aktuální přehled stránek
Pravidla diskuze
Komentáře čtenářů nevyjadřují stanovisko autorů článků ani redakce. Do diskuze čtenářů smějí příspívat jen registrovaní uživatelé Opery Plus, a to podle stanovených pravidel.
Návštěvní kniha
Své vzkazy ostatním čtenářům i redakci a také nekomerční soukromé inzeráty můžete po zaregistrování psát zde. Pro jejich vkládání i registraci platí stejná pravidla jako pro diskuzi.
Spolupracujte s námi
V případě zájmu o autorskou, mediální či jakoukoli jinou formu spolupráce s námi, stejně jako o inzerci na Opeře Plus nás neváhejte kontaktovat.
Partneři
Děkujeme za spolupráci, důvěru a podporu.
Podpořte nás
Internetový portál Opera Plus je projektem neziskovým. Při zajišťování jeho provozu proto musíme spoléhat výhradně na soukromé zdroje.
Počet návštěv
Prohlášení o soukromí | Užívání služeb
Copyright 2009-2010-2011-2012 - OperaPlus. Všechna práva vyhrazena.
Market eshop for XML feed dropshipping eshop for XML feed dropshipping