Opera PLUS - váš informační portál o opeře, baletu a vážné hudbě

  • Hlavní strana
  • Naše tipy
  • Odkazy web
    • Lidé – zpěváci
    • Lidé – opera a hudba ostatní
    • Lidé – balet
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – ČR
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – zahraničí
    • Instituce a školy – opera a hudba
    • Instituce a školy – balet
    • Nadace, sdružení, fan kluby
    • Historie
    • Debatní fóra, blogy
    • Ostatní
  • English
    • Archive
  • Archiv
    • Datum – téma
    • Autoři článků
    • Divadla – soubory – orchestry – festivaly
    • Jmenný rejstřík
    • Seriály + rozhovory
    • Díla
    • Přečetli jsme
Získat aplikaci Adobe Flash Player
 
Daniel Dvořák: Rozhodnutí musí učinit zřizovatel
    17.10.2011 14:40 Redakce

Otevřené dopisy, petice, výzvy k odstoupení, emoce, obavy z toho, co bude dál. O tom všem se mluví v s souvislosti s brněnskou Janáčkovou operou v posledních dnech. V návaznosti na naše dosavadní informace přinášíme rozhovor s ředitelem Národního divadla Brno Danielem Dvořákem.

Začněme od avizovaného snížení příspěvku na provoz o celou pětinu. Jak vám jako řediteli město tento krok vysvětlilo? Chápete důvody, které k tomu vedly?

Město deklarovalo dva důvody. Menší výběr daní. Pro Brno to znamená minus devět set milionů. A jedinou velikou investiční akci týkající se kanalizace. Aby město získalo z Evropské unie zhruba osm set milionů, musí kofinancovat ve výši jeden a půl miliardy. Tomu lze rozumět. Pro příspěvkovou sféru to znamená minus 150 milionů, šetří se tedy všude. Na přímý dotaz proč si tuto částku nemůže půjčit město, jsme obdrželi od primátora odpověď, že by vyšší zadluženost snížila rating města a to by se opět odrazilo na zhoršené finanční situaci.

Jak dlouho jste ve vedení divadla zvažovali, kde peníze ušetřit a proč jste nakonec sáhli zrovna propuštění lidí z dílen? Jejich propuštění ušetří jen zhruba čtvrtinu z toho, co byste potřebovali. Kde jinde budete škrtat? Jak se to v provozu divadla projeví?

Dostali jsme čtrnáct dnů na přípravu rozpočtu, s poznámkou, že musí být sestaven mimo jiné jako vyrovnaný. Vedení divadla udělalo důkladnou analýzu možností, i když v podstatě zbytečnou. Úspora v případě Národního divadla Brno činí téměř 84 milionů během let 2012 – 2013. Náš reálný příspěvek činí 210 milionů korun a 90% z něj činí částka určená na platy. Když odečteme náklady na alespoň základní údržbu městského majetku, který spravujeme, vyjde vám, že na vše ostatní zejména na umělecký program si musíme vydělat. Škrtat a šetřit budeme všude. Bez snižování počtu zaměstnanců se to ale neobejde. Cílem je nepřerušit kontinuitu, co nejméně poškodit umělecký program a stránku tržeb. Vážíme si svých diváků a nechceme je zklamat.

Zaměstnanci divadla jsou nespokojeni s tím, že k rozhodnutí o propuštění pěti desítek lidí došlo „bez varování a jakékoli vnitrodivadelní diskuse“. Jak tyto jejich výtky vidíte? Nepodcenili jste přece jen v téhle věci komunikaci uvnitř divadla?

Dosud oznámená propouštění byla řádně projednána včetně zástupců odborů, oznámení na pracovní úřad a podobně. Je to dokonce stanovené Zákoníkem práce.

Jasně a opakovaně jsem spolupracovníkům sdělil, že jsem zaslal magistrátu možná krajní řešení úspor: úvěr na jedné a odstávku na druhé straně. Výsledné řešení se bude pohybovat na této úsečce. Také jsem řekl, že výsledné řešení může být stanoveno až po rozhodnutí ve věci pokračování rekonstrukce Janáčkova divadla. Racionálně uvažujícímu člověku musí být jasné, že toto je úhelný kámen všech dalších kroků. Na rekonstrukci totiž zoufale čeká Mahenovo divadlo, které je dnes v mnohem horším stavu než Janáčkovo, jehož oprava je oproti původnímu plánu ve skluzu zhruba v objemu 120 milionů korun.


Především během svého působení v pražském Národním divadle jste získal pověst ředitele, velmi úspěšného při shánění sponzorů. Když už mluvíme o financích – jak se vám daří shánění sponzorů v Brně?

Za tuto otázku Vám velmi děkuji. V současnosti probíhá proces schvalování zákona o přesměrování povinného odvodu z loterijního podnikání na charitu, přímo do státního rozpočtu. Nezisková sféra tak přijde o 3,5 miliardy ročně. My jsme z těchto prostředků získali od Synotu 7 milionů za poslední dva roky. Jak to, že tohle není předmětem veřejné nespokojenosti odborářů? O co se jim ve skutečnosti jedná?

Á propos, za mého působení získalo naše divadlo od partnerů a sponzorů v hmotném i peněžním plnění více než 30 milionů korun. V historii Národního divadla Brno je to rekord.

Zpět k současnosti. Jak to je s dalšími fázemi rekonstrukce Janáčkova divadla? Vaši lidé se bojí, že Janáčkova opera nejméně na sedm měsíců skončí, což podle nich poškodí úroveň i pověst především souboru. A poukazují i na hrozící nedodržení již dohodnutých smluv s hostujícími umělci. Jaké jsou aktuální informace? Nehrozí uzavření divadla? Popřípadě neplacené volno některým zaměstnancům?

Jak už jsem uvedl. Eventuální pokračování rekonstrukce zásadně ovlivní další kroky. Rozhodnutí o výsledných opatřeních je politické a musí ho učinit zřizovatel. Aby celá věc dávala smysl je potřeba hrát a plnit plán tržeb. Nikdo nechce rušit nebo jinak likvidovat operní soubor. Na druhé straně 42 milionůročně se nějak ušetřit zřejmě bude muset. Vidím to jako memento především pro ty, kteří kvalitativně nedosahují potřebné úrovně a to se pochopitelně týká i opery.

Objevují se názory, že by stálo za úvahu operu a balet na Moravě transformovat – ve smyslu vzniku jednoho operního a jednoho baletního souboru, se sídly v Ostravě, resp. Brně, s tím, že do ostatních divadel by zajížděli. Co si o tom myslíte? Není to cesta, jak získat pro kvalitní operu či balet víc peněz?

Magistrát deklaroval, že od roku 2014 bychom se měli vrátit k dosavadní výši příspěvku. To mimo jiné. vede mé úvahy k tomu, jak bude vypadat Národní divadlo Brno v budoucnosti. Nepodepíšu se pod taková úsporná řešení, která by nebyla vratná. Aby náhodou některé politiky nenapadlo, že to bez těch 42 milionů půjde i nadále. Ze zkušenosti vím, že tady je zakopané skutečné čertovo kopyto budoucí kontinuity, umělecké úrovně a všeho důležitého. Tím hodláme i čelit eventuelním úvahám, které naznačujete. Při výběrovém řízení na místo ředitele jsem uvedl, že jsou pouze dvě možnosti. Buď, chceme velké reprezentativní národní divadlo a jsme schopni pro něj vygenerovat odpovídající prostředky. Nebo si řekneme, kolik peněz ve skutečnosti máme a budeme hledat řešení jak velké a schopné divadlo za ně můžeme mít. Každý kdo se chce k dané věci vyjadřovat, musí mít v tomto jasno.

Děkujeme za rozhovor.


Související články

  • Daniel Dvořák: Chceme diváky přimknout k Janáčkovi
  • Daniel Dvořák: Skučet umíme všichni moc pěkně
  • Richard Strauss a jeho Elektra již tento týden v Brně


Komentáře: 60

  1. Anonymous dne 17.10.2011 v 12:46

    Takže D. Dvořák dává ruce pryč? No tohle jsem opravdu nečekal. Přeji vám pane Dvořáku, aby vám vaše kšefty co nejdříve došly a padla na vás stejně tíživá situace, jako na nás v divadle. A aby se za vás žádný kamarádiček nepostavil a nechal vás na dlažbě a bez kšeftu.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  2. Anonymous dne 17.10.2011 v 13:50

    Je tu jeste pan Nekvasil a ten nenecha sveho souputnika padnout. Tihle panove se nemusi obavat o svoji budoucnost. I pokud by jejich angazma na Morave padla, opera v Praze bude zase potrebovat "nove" manazery. A i kdyby nakrasne nic nevyslo, vite kolik penez uz si pan Dvorak prihral do svych kapes? Ono reditelovat a delat scenografa v jednom divadle je velmi lukrativni. V SOP a ND uz to bylo prilis na ocich (mnozstvi premier nerepertoarovych oper s par reprizami Dvorak/Nekvasil), proto to pokracuje v Brne. A kruh se zrejme uzavira…v pristim roce tu mame avizovany konkurs na reditele SOP alias druhe sceny ND.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  3. Anonymous dne 17.10.2011 v 14:48

    DD neřekl, kolik z vyškemraných peněz skončilo v jeho kapse a kapsách podobných mafiánů. Když nastupoval do NDB tak se ho někdo ptal, jestli se nejedná o střet zájmu, když bude dělat jednak ředitele a jednak scénografa. DD tehdy odpověděl, že tazatel vůbec nepochopil systém, že se jedná o dvě naprosto odlišné funkce, které se v ničem neprotínají. Už jen za toto by ho měli vyhodit a Onderku za to, že to toleruje by měli hnát svin… krokem za hradby města.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  4. Anonymous dne 17.10.2011 v 15:04

    Abychom byli spravedlivi. Pan Dvorak nechal vydelat i svym znamym. Napr. nechal vyrobit novou oponu pro SOP (stara byla uz…stara). Neuveritelne dilko. Naivisticka maluvka za 3 500 000,-Kc pro kamarada, proc ne? Vsechno jde, jen to chce byt nalezite drzy.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  5. Anonymous dne 17.10.2011 v 15:23

    K čemu je dobrá kultura? Zrušme divadla, zejména ty operní, a místo toho sledujme v televizi Ordinace v růžové zahradě, americké krví nasáklé filmy a další podobně skvělá dílka. Staňme se nemyslícím a snadno ovladatelným stádem. Ještě že nám zbydou knihy…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  6. Anonymous dne 17.10.2011 v 15:24

    Milí předřečníci, to co jste vyplodili je ubohé. Kolik peněz jste pro divadlo sehnali vy? A měli byste vědět, že ze zákona musíte sponzorské peníze vykázat do halíře. A je vidět, že jste odpovědi p. Dvořáka pořádně nečetli. Navrhuje možnost získání úvěru pro divadlo anebo propouštění. Ale pokud mu magistrát nedá 42 mil. a ani nepovolí úvěr,tak to bude těžké pro každého ředitele. A to, že dělá sconográfii opravdu není ve střetu zájmu. Kde je ředitel divadla,nebo šéf opery dirigent nebo režisér,také když diriguje nebo režíruje, tak to dělá na smlouvu. A vy páni sólisté,nebo členové orchestru,když účinkujete v jiných divadlech,nebo třeba ve filharmonii,tak je to v pořádku,že. Ano je, protože máte malé platy a my to chápeme. Prosím, zamyslete se,než něco hloupého napíšete
    Karel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  7. Anonymous dne 17.10.2011 v 17:09

    Vazeny pane Karle. Pokud budu delat reditele nejakeho divadla a jako reditel si rozhodnu ze udelam scenu k opere za xxx penez a dohodim si tam lukrativni "kseft" se Vam zda v poradku? Jinak nevim jak hostovani solistu nebo muzikantu v jinych telesech souvisi s timto??? A pokud hovorite o financich, tak temto lidem ani nic jineho nezbyde, nez chodit vydelavat i jinam, kdyz "doma" jinm za praci nikdo poradne nezaplati!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  8. Anonymous dne 17.10.2011 v 17:55

    Tak to jste úplně vedle vážený. Kolik proboha takových lidí u divadla je nebo nedávno bylo, kteří vlastně přidělují práci i sami sobě – je namátkou: Nekvasil, Šimerda, Zuska, Otava, Heřman atd atd. To by snad měli být v čele souborů a divadel besserové a jemu podobní!?! Děkuju, nechci!!! E.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  9. Opera Plus dne 17.10.2011 v 18:09

    Dovolujeme si připomenout, že komentáře s tématem rozhovoru nesouvisející nebo s urážlivým obsahem budou vymazány. Díky za pochopení.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  10. Anonymous dne 17.10.2011 v 18:34

    Vážení, zamysleme se proč v těchto šílených vizích zatím nepadlo ani jedno slovo o tom, jak bude provedena znovuobnova operního souboru po tzv. "odstávce". Tyto plány však milí přátelé již existují, a věřte, že se budou divit všichni. Navíc se nejsem schopen dopočítat těch 84 milionů. Jestliže pan Dvořák k 1.5. vyhodí zhruba 150 lidí (sólisté, orchestr, sbor), dá všem zákonné odstupné 3 měsíční platy, tak zbývá 5 měsíce, kdy bude spořit. Pokud 84 mil. podělíme 5 měsíci a dále 150 lidmi, tak vychází částka 112000.- Jelikož průměrná superhrubá mzda v opeře je 30-35 tisíc, chybí tedy měsíčně na hlavu min. 65.000.- Co to znamená ??? Že tato plánovaná úspora nemůže stačit ani v nejfantastičtějším snu. Jedná se tedy o lež??? Nebo neumím základní selské počty??? Myslím, že pravda je jinde. Po odstávce totiž nebude problém operu transformovat např. na obecně prospěšnou společnost, vystavit všem jen roční smlouvy, aby se lidé nebouřili a drželi ústa, prostě si chod této organizace nastavit novým způsobem tak, aby se to ředitelům jako je DD lépe a snadněji řídilo. Příklady lze nalézt v kulturní oblasti i v dnešní době a nemusíme chodit mimo Brno. Lidé jen zase opakuji – věc je rozhodnutá, teď se jen musí vše mediálně ustát a zahladit. Pokud se podaří vše uklidnit a dodat všemu smysluplnost a objektivní důvody, nebude pak problém přijít cca v září říjnu se zcela novou superkoncepcí, kde bude jak zaručena výrazně vyšší umělecká úroveň za nižší cenu a výrazně zjednodušeným systémem řízení, neboť práva zaměstnanců budou prakticky nulová. NEJVĚTŠÍ SCHOPNOSTÍ MANAŽERŮ TYPU DD JE TO, ŽE SE ZA KAŽDÝCH OKOLNOSTÍ DOKÁŽE CHOVAT VŮČI SVÝM LIDEM S NENUCENOU SUVERENITOU A KDYKOLIV SE JIM DÍVAT DRZE DO OČÍ.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  11. Anonymous dne 17.10.2011 v 18:55

    Pan ředitel taky zapomněl řící, že spousta sponzorských peněz šlo na jeho Lexus a později BMW. A peníze ze Synotu měly být použity na Ruletu, ale to nakonec nevyšlo, protože to Synot odmítl. Tak se rozfofrovaly zcela nesmyslně na Divadelní Brno.Zkrátka pan ředitel Dvořák je schopný rétor a říká informace, jalk se mu to hodí.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  12. Anonymous dne 17.10.2011 v 19:40

    A to můžete doložit že sponzorské peníze šly na Lexus a BMW, nebo zase je to jen blábol. Ono sponzorské peníze nemohou jít totiž na platy. To byste měl vědět. Musí jít vždy na projekt.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  13. Anonymous dne 17.10.2011 v 19:58

    Obávám se, že mezi zastánci zachování NDB je také řada mazaných jedinců, kteří se mohou zviditelnit a pomoci tak svému PR. Ale především nikdo zatím nepředložil nezávislou studii, která by objektivně, konkrétně a doložitelně objasnila situaci z obou stran barikád. V ČR je jedna vlastnost zcela převyšující jiné: vytváření problémů. S tím úzce souvisí i panikeření. A vše toto je nyní projevováno v situaci okolo NDB. Má rada: věci lze řešit pouze bez emocí, s podklady v rukách a s profesionálním odstupem! Dan

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  14. Anonymous dne 17.10.2011 v 20:37

    Příznivci rozpuštění Janáčkovy opery v Brně, podepisujte se celým jménem a přidejte i adresu, jako to děláme my na petici! :)
    Vojtěch Jouza, člen České filharmonie, Praha-Nusle

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  15. Anonymous dne 17.10.2011 v 21:08

    Nezavislou studii? Cha cha, myslite takovou Hermannovu studii, podle ktere se melo postupovat v Praze? Proboha, vzpamatujte se. Nejde o umeni, jde o prachy. Takovych studii vam koupeni lide vypracuji hafo.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  16. Anonymous dne 17.10.2011 v 21:11

    Je potesitelne, ze situace BND neni lhostejna ani osobnostem.
    http://brno.idnes.cz/exprezident-havel-se-zastal-brnenskych-divadel-podepsal-petici-ps9-/brno-zpravy.aspx?c=A111015_1668539_brno-zpravy_bor

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  17. Anonymous dne 17.10.2011 v 21:30

    Milý Dane,
    omlouvám se, jestli tu pomáhám svému PR. Rozhodně nemám ve zvyku panikařit, ale v kontextu toho, co se v poslední době v ČR děje, začnete brát vážně i věci, nad kterými byste dřív mávnul rukou, protože byste si myslel, že se prostě stát nemůžou. Je pravda, že například celý projekt slučování pražských divadel pan ministr prezentuje velmi důsledně bez emocí, ale moc argumentů veřejnosti neposkytuje (a to málo, co se ven dostalo působí podivně, případně si i protiřečí). Že by to tak bylo lepší se mi nezdá. Volání po zveřejnění rozpočtů a jiných údajích zatím, pokud vím, vyslyšeno nebylo, takže můžete konktrétní podklady těžko očekávat, a musíte pochopit, že se v té beznaději chtějí lidé alespoň ozvat. Kromě toho u pražských divadel jde "jen" o těžko ospravedlnitelné spojení, ale tady se mluví přímo o zrušení, což je podle mně dost pádný důvod pro paniku! Připadá mi trapné, že v době, kdy máme ve Vídni každou sezónu novou premiéru Janáčkovy opery, ve městě, pro které je psal, uvažují o zrušení opery jako takové (a o její dlouhodobou destrukci i v případě obnovení, protože ti dobří už budou dávno někde jinde a ti špatní budou po 7 měsících na pracovním úřadě ještě horší).
    S pozdravem
    Adam Plachetka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  18. Anonymous dne 17.10.2011 v 22:44

    Milý pane Plachetko, snad jen proto, abychom si v celé věci lépe porozumněli. Mýlím se, když z působení pana Dvořáka v Komorní opeře Praha, Státní opeře Praha, Národním divadle v Praze a nyní v Brně vyvozuji, že všechna ta léta mu nejde jen a jen o operu jako takovou? Tím myslím pouze, že není pro ten žánr "tak nějak bezhlavě" zapálen?
    Mýlím se, když řeknu, že je to -shovívavě řečeno- divadelní podnikatel? Tedy, zase ne tak úplně v tom původním slova smyslu, prostě člověk, který se snaží co nejvíce si vydělat na různých finančních transakcích, tak nějak při tom divadelním provozu, který zde existuje. Čili, ještě jinými slovy,jakýsi podnikatel ve státním sektoru, se kterými se ovšem v různých oborech setkáváme v tisku rozhlasu a tv denně, a to tak, že státní sektor doslova "chcípá"?
    Jak to je s panem Dvořákem?
    Pomáhá opeře v Čechách a na Moravě?
    (Nakonec jedna technická otázka: Bude v budoucnu ve Slezsku?)
    pozorovatel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  19. Anonymous dne 17.10.2011 v 22:58

    PS:"porozumněli" a "rozhlasu" chápejte prosím jako moravismus…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  20. Anonymous dne 18.10.2011 v 00:01

    Jelikož průměrná superhrubá mzda v opeře je 30-35 tisíc…
    Na to jste přišel jak? Uberte 15 tisíc a budete mít správné číslo.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  21. Anonymous dne 18.10.2011 v 00:15

    Milý anonymní,
    nechápu, jak přesně Váš dotaz souvisí s mým komentářem. Vyjadřoval jsem se k Danovu názoru, že není proč panikařit. Co se týká osoby pana ředitele, nevím z oficiálních dokumentů, v jakém stavu svá působiště opouštěl. Proto po mně prosím nechtějte, abych vynášel soudy. Co mě však překvapilo, je suma, kterou pan ředitel uvedl v rozhovoru. Protože má pověst člověka, který dokáže sponzory sehnat, připadá mi 30 milionů (včetně "hmotného plnění" bez uvedení poměru s plněním "peněžním") jako relativně malá částka. Možná mám zkreslené představy, ale od tak schopného manažera, jakým pan Dvořák je, bych čekal, že při výpadku státní dotace prostě sedne k telefonu a prostředky, alespoň zčásti, poshání. Místo toho, ačkoli se operou zabývá celý život a má k ní bezpochyby vztah, sám (jestli to dobře chápu) jako jedno z řešení připouští rozpuštění operního souboru, ikdyž si jako zasvěcený člověk musí uvědomovat, co to znamená. A to mě vážně mrzí. Vím, že si to asi idealizuji, ale prostě bych z jeho strany čekal větší boj.
    S pozdravem
    Adam Plachetka
    P.S. V souvislosti s výměnou vedení Salzburského festivalu jsem někde četl, že se Alexander Pereira rozhodl navýšit rozpočet na příští rok o cca 7milionů Eur. Prezidentka festivalu to komentovala slovy, že je tedy její povinností mu je sehnat. Bohužel jiný kraj, jiný mrav…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  22. Anonymous dne 18.10.2011 v 04:09

    Asi je třeba si uvědomit co je superhrubá mzda…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  23. Anonymous dne 18.10.2011 v 07:18

    Plánovat zrušení operního domu? To je stejné, jako plánovat veřejně vraždu. Chování současných politiků lze bez nadsázky nazývat zločinem. Operní domy jsou součást národní kultury, jsou nutným aspektem pro emocionální, mravní i sociální rozvoj společnosti. Politici nám nyní jasně ukazují, že duchovně i morálně zakrněli, že ztratili (nebo spíš nikdy nezískali) schopnost být svému národu oporou a vzorem. Inteligentnější část národa by si měla uvědomit, že pokud umožní setrvání těchto osob na jejich postech, můžeme se dožít totálního rozkladu naší společnosti. Cesta novodobým Hitlerům, Stalinům apod. se zatím připravuje velice úspěšně. Nyní je ještě čas, náš osud změnit k lepšímu, ale čas nekompromisně ubývá. V tuto chvíli už není čas na trpělivost. Rozum a pokora musí zvítězit nad hloupostí a svévolí!! Honza

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  24. Daniela dne 18.10.2011 v 08:20

    Honzo naprosto s vámi souhlasím. Bohužel však nevěřím, že zvítězí rozum a pokora. Zvítězily stavební zakázky a špína, která je prorostlá všemi vrstvami naší politiky (a pokud se týče tohoto rozhovoru, nejen politikou). Pokud se veřejnost nebude ozývat, nebude burcovat, operu jako takovou u nás zlikvidují do pár let.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  25. Anonymous dne 18.10.2011 v 08:21

    Milý pane Plachetko,
    jelikož pana Dvořáka oslovujete křestním jménem a tykáte mu, znáte se s ním jistě lépe, než někteří my ostatní. My někteří ostatní však víme, že z Komorní opery Praha (jež byla koncipována a zřízena za státní peníze jako startovací platforma pro začínající operní sólisty) udělal svůj "kšeft" na Novotného lávce, kde se dotyční převlékali na záchodku a hráli pro turisty operní skeče (často za hranicí vkusu-lze dohledat ohlasy v tisku z té doby). Působení D.Dvořáka ve Státní opeře (vrcholící ponecháním svého ekon.ředitele na svém místě v čele SOP při odchodu do ND a tím kompletního "ovládnutí" pražského operního života a byznusu s tím spojeným) a Národním divadle nemusím snad připomínat. Neříkejte mi, že neznáte důvody jeho "vyhození" z ND Praha, vždyť šlo o oficiální zprávy MK, které se objevily ve všech médiích! Zůstala po něm ovšem v Praze celá síť organizací, které jsou dosud smluvními partnery ND Praha. Nyní stejně tak tzv."vypumpoval" Brno, a teď čteme jak to všechno má pokračovat. V těchto konsekvencích, se mi Vaše "Danování" a diskutování o nějakých detailech jeví- nezlobte se- buď jako "přátelsky" přehlížející zásadní fakta nebo jako značně naivní, zcela jistě však zavádějící od skutečného problému. Vaše jméno je na opera+ známé (tedy s úctou-nejen zde). Nemaťte prosím svou autoritou ostatní čtenáře. Děkuji.
    pozorovatel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  26. VlaM dne 18.10.2011 v 08:27

    Touto cestou pana Plachetku pozdravuji a děkuji mu, že mu osud opery v mém městě, které mám rád, leží na srdci. S podporou takových umělců, jako je on, se snad podaří úpadku kultury v Brně zabránit. Téměř se teď stydím, že jsem do svého divadla dost nechodil a občas si i jel "zapytlačit" do Vídně. Ale na druhou stranu jsem měl tu čest panu Plachetkovi ve Vídni zatleskat.
    Vladimír Malý

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  27. Anonymous dne 18.10.2011 v 09:03

    Vážený pozorovateli,

    reagoval jsem na komentář podepsaný "Dan", proto jsem jej začal oslovením "Dane", stejně jako Vám teď píšu "pozorovateli". Tykání jsem si ve svém komentáři nevšimnul. Na opeře+ se již dlouhou dobu objevují příspěvky od "Dana", předpokládám tedy, že se jedná stále o toho samého, protože pan ředitel Dvořák by se jistě podepsal celým jménem (možná jsem, jak píšete, naivní, ale pochopit to můžete z mého nepochopení souvislosti mezi mým prvním komentářem a na něj navazujícím anonymním dotazem). Máte pravdu, že se spousta věcí povídá, ale já jsem prostě ŽÁDNÉ dokumenty, které se toho týkají, neviděl! Nemůžete tedy čekat, že (i proto, že je moje jméno známé, a vždycky se hodně rozmýšlím, jestli do nějaké diskuze vstupovat, abych nebyl za plácala, který se musí vyjádřit ke všemu) tady budu na anonymní popichování vynášet soudy na základě toho, co jsem slyšel v bufetu, nebo četl v novinách. Tam jsem se například nedávno dočetl, že zpívám ve WSO ve sboru, takže beru zprávy s rezervou. Nechci nikoho mást! Snažím se podpořit ND Brno, protože to, co se chystá, je nevídané! Komentář jsem napsal, protože předchozí psal, že lidé nemají panikařit, s čímž nesouhlasím. Jestli tohle není vážná situace, tak nevím, jaká je! Jestli jste můj příspěvek pochopil jinak, je mi to líto.
    S pozdravem
    Adam Plachetka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  28. Anonymous dne 18.10.2011 v 09:07

    P.Plachetka má právo řici svůj názor,pod který se podepsal, na rozdíl od Vás, pozorovateli.Já s p. Plachetkou plně souhlasím a jsem si jista, že nikoho nemate.
    Ještě jednou děkuji p Plachetko,že Vám osud divadel v naší republice není lhostejný a přeji Hodně úspěchů.
    JanaK

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  29. Opera Plus dne 18.10.2011 v 11:15

    Dobré odpoledne, znovu upozorňujeme, že komentáře odporující zásadám kultivované debaty, stejně jako i nesouvisející s tématem příslušného čloánku, resp. rozhovoru a také obsahující nepodložená nařčení budou smazány. Díky za pochopení.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  30. Anonymous dne 18.10.2011 v 12:07

    Milý pane Plachetko,
    to neuvěřitelné množství lidí, které tento víkend demonstrovalo v celém světě (bylo to pouze v novinách, rozhlase a tv – přesto tomu věřte!!) proti propojení všehoschopných státních úředníků, soukromého a bankovního sektoru,systému, který vytváří deficity v rozpočtech "západních demokracií" též nečetli podobné dokumenty jako Vy. Vědí však velmi přesně, tak jako drtivá většina z nás,kde je problém . Pan D.Dvořák je zosobněním tohoto problému v současné české opeře. Bez odstranění ze systému jeho a jemu podobných bude pravděpodobně stále hůř (velmi jednoduše si dovedu představit kolik peněz spolkne holding SOP a ND s tím, že se většina prostředků vůbec nepřiblíží k jevištím…).
    Nepostihnutí tohoto základního problému ve zde vedených diskuzích vypovídá -omlouvám se, ale znovu musím použít- o naivním pohledu na věc. Samozřejmě chápu, že ten kdo se podepíše, nerad by si někoho vlivného znepřátelil.
    PS: Prosím Vás vůbec nic nesrovnávejte se Salzburgem.
    Přebytek nejbohatších se v době krize zvýšil o dalších 20%.
    Ti můžou takových festivalů dotovat kolik chtějí. Nejsem socialista, ale zde je řeč o normálním kulturním prostředí v ČR, o normálním operním publiku.
    pozorovatel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  31. Anonymous dne 18.10.2011 v 12:58

    Ekonomický náměstek ND Brno k hospodaření vedení divadla: "Záměrem je nikoliv tvorba kvalitních inscenací, ale co největšího množství nových her, za něž se vyplatí autorské honoráře. Inscenace jsou následně pro nezájem diváků staženy"
    D.Dvořák v Brně hospodařil stejně jako předtím v Praze…
    Zdroj: http://brno.idnes.cz/narodni-divadlo-brno-prodelava-miliony-problem-ma-vyresit-audit-p89-/brno-zpravy.aspx?c=A110519_1587817_brno-zpravy_dmk

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  32. Anonymous dne 18.10.2011 v 13:01

    Vážený pozorovateli, problém nespočívá v konkrétních osobách, nýbrž právě ve Vámi zmiňovaném systému. Systém české kultury je bohužel formován typickými českými problémy jako je neefektivnost práce, neprůhlednost managementu, absence zpětné kontroly atd.atd., tedy stručně řečeno absence jakéhokoli odborného managementu. Managementem myslím nejen řízení konkrétních institucí, nýbrž i politiku na regionální či státní ba mezinárodní úrovni (naše zastoupení v EU). Abych to vyjádřil jasně. Problém NDB a jemu podobné kauzy spočívá v absenci jakékoli dlouhodobé celkové koncepce kultury v ČR. Taková koncepce totiž mění zásadně pohled na celý problém: V SOUČASNÉ DOBĚ JE FINANCOVÁNÍ PODNĚTEM PRO PODOBU KULTURY …. ale s koncepcí by to bylo naopak: KULTURA BY DALA PODNĚT PRO LOGICKÝ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ …. bohužel taková koncepce není a není oni ani zájem. I když máme profesionální kulturu POČÍNÁME SI ZATÍM JAKO AMATÉŘI. Honza z Plzně

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  33. Anonymous dne 18.10.2011 v 13:18

    Samozřejmě je to tak.
    Obávám se ale, že se tato situace bude měnit velmi problematicky a to hlavně a právě proto, že lidé kterým to vyhovuje (viz p.Dvořák) mají žaludek téměř na cokoliv, za to lidé, kteří by to měli změnit a jsou v oboru poučeni jsou buď naivní či příliš slušní a málo radikální (viz…)
    K tomu směřovaly mé glosy.
    Děkuji za spolupráci, pěkný den a všem více odvahy -čímž samozřejmě nemyslím, že by se museli podepisovat :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  34. Dan dne 18.10.2011 v 13:52

    pro pozorovatele: nemýlíte se prakticky v ničem a máte pravdu. Bohužel.

    Jinak pan Plachetka reagoval na mé komentáře, které byly v mezidobí adminy vymazány, takže vzniklo takovéto nedorozumění. Nejsem ředitel Daniel Dvořák a nemá, s ním nic společného, kulturou se zabývám jen jako nadšenec, ne profesionálně.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  35. Anonymous dne 18.10.2011 v 14:05

    Ano, to je přesné: lidé, kteří by mohli (chtěli) něco změnit, jsou většinou příliš slušní, takže se do pozic, ve kterých by mohli něco ovlivnit, bohužel nedostanou. Je to takový začarovaný kruh.

    A co se týká srovnání se Salzburgem, tak samozřejmě u nás dnes neexistuje osvícená vrstva donátorů, kteří by přispívali na kulturu. Potřebovali bychom někoho takového, jako byl v 19. století Josef Hlávka. A ne jen jednoho.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  36. Anonymous dne 18.10.2011 v 15:13

    Není nadto, když se lidé navzájem také tak trochu pochválí (tentokrát D.Dvořák R.Onderku): http://www.romanonderka.cz/kdo-jsem/podporuji-me/480-ak-arch-daniel-narodni-divadlo-brno.html

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  37. Anonymous dne 18.10.2011 v 16:36

    Ano, tak to je trefné, jen doplnuji co je v odkazu od anonymního z 18.10.2011 17:13

    Ak. arch. Daniel Dvořák, ředitel, Národní divadlo Brno:

    Primátor je kulturní osobnost! V našich krajích jev nevídaný. První muž Statutárního města Brna Roman Onderka podporuje umění a rád se osobně těší z jeho počinů.

    Brno pod jeho vedením si váží své kultury a umění zde vzkvétá. Kultura má totiž schopnost z místa neznámého udělat známé a z místa známého slavné. Stačí, když má otevřené dveře. Je skvělé, když primátor ví, jakým klíčem se otevírají.

    to by clovek blil…
    JB

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  38. Anonymous dne 18.10.2011 v 20:54

    Vážený pozorovateli,
    nechtěl jsem již na Váš komentář reagovat, ale ještě jednou stručně si to neodpustím.
    1) Narážku na noviny jsem samozřejmě přeháněl. Neříkám, že nevěřím tomu, co se píše. Říkám, že nevím, proč bych měl veřejně někoho očerňovat, aniž bych měl jakékoli důkazy v ruce. Tím maximálně sebe zdiskredituji, a až se zase budu chtít za něco, nebo někoho postavit, tak to nebude mít váhu.
    2) Nemyslím si, že by mi moje stanovisko ke spojování divadel v Praze, resp. dění kolem ND Brno rozšiřovalo řady přátel mezi "vlivnými lidmi", ale je mi to upřímně jedno. Nebojím se říct naplno svůj názor! Zároveň zvažuji, co píšu, protože když se budete chtít Vy od svých názorů distancovat, začnete se místo pozorovatel podepisovat Pan Kukátko a máte po problému. Já si za svými názory a činy chci stát i v budoucnu.
    3) Stavím se na stranu ansáblu ND Brno a snažím se aktivně pomoci, jak to z povzdálí jde. Jestli Vám jde o to samé, bude prospěšnější, když využijete svého občanského práva vyjádřit s jednáním zastupitelstva nesouhlas a potáhneme všichni za jeden provaz. Anonymní povzdechy nad tím, že někdo nechce v diskuzi na o+ nadávat na ředitele, toho asi moc nepřinesou…
    S pozdravem
    Adam Plachetka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  39. Anonymous dne 18.10.2011 v 20:57

    P.S. Děkuji "Danovi", za potvrzení domněnky, že není panem ředitelem :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  40. Anonymous dne 19.10.2011 v 08:25

    Víte pane Plachetko,
    oba bychom asi rádi pomohli opeře i slovy (a nejen opeře v Čechách a na Moravě). Diskutující, který se nepodepíše nebo podepíše jako pozorovatel má tu možnost říci pravdu celou a jít k meritu věci. K tomu ještě nemá jakýkoliv zájem, aby před ostatními "dobře vypadal", zabývá se pouze a jen tématem a ne sebou samým. Právě ti, kteří vystupují "jako slušní a spravedliví a podepsaní" jsou často příčinou nemožnosti dostat se ven z toho začarovaného kruhu o kterém se psalo výše. Když přijde "na lámání chleba", nemají tito dost odvahy pojmenovat věci pravým jménem a zatočit tím "kolem dějin-či vývoje- k lepšímu".
    Jsou totiž zvyklý na to, jak tomu politici a nejen oni říkají "umění možného", což je ovšem pouze vypočítavost (výhodnost pro svou osobu) nebo zakrývání své vnitřní obavy či nejistoty anebo (opět)naivity.
    To bylo druhé téma, kterého jsem se v glosách posledních dní chtěl dotknout.
    K situaci v Brně s tím hloupým vyjádřením o "odstávce" by vůbec nedošlo,kdyby takové velké množství zaměstnanců ND nedopustilo ředitelování D.Dvořáka, jehož priority jsou všeobecně známy.
    Co se týče financí v Brně a jinde, jsou věcí systému o němž byla též řeč výše.
    Neberte si tuto výměnu názorů osobně, vznikla právě a jen proto, že jste se podepsal.
    S uctivým pozdravem p.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  41. Anonymous dne 19.10.2011 v 08:29

    Předchozí, co to plácáte? Snad nechcete tvrdit, že diskuze o hrozícím zrušení brněnské opery tady vznikla jen kvůli tomu, že sem napsal svůj názor pan Plachetka?!?!? Snad nemyslíte, že bychom jinak mlčeli?!?!? Napřed si rozmyslete, co vypustíte z úst. děkuji předem.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  42. Anonymous dne 19.10.2011 v 09:14

    2 19. října 2011 10:25
    Píšete: "kdyby takové velké množství zaměstnanců ND nedopustilo ředitelování D.Dvořáka".
    Jak nedopustilo? Uvědomte si laskavě, že ředitele není volen zaměstnanci a ti mají pramalý ne-li žádný vliv na to, jestli tento ve funkci zůstane.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  43. Anonymous dne 19.10.2011 v 11:20

    A Vy znáte nějakou instituci,kde si zaměstnanci volí ředitele. Já teda ne. A myslím, že kdyby si umělci volili ředitele, tak dodnes ten ředitel ještě není zvolen a nebo to bude kamaárad jedné skupiny zaměstnanců. Kdyby na magistrátu seděli lidé,kteří mají širší rozhled, tak by měli šanci vybrat dobrého manažera. Ale nevím koli bych se jich hlásilo, kromě notorických známých jmen. Protože dobří manažeři jsou zvyklí na jiné platové ohodnocení.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  44. Anonymous dne 19.10.2011 v 15:22

    Nuž tedy dobrá, ještě jednou, už vážně naposled. Vidím, že si, pozorovateli, nerozumíme. Nebudu se již vyjadřovat k tomu, jak chci působit… Co jsem chtěl říct, je: Nechápu, čemu prospívá, že můžete jít anonymně k meritu věci, jestli se o ní stejně, jak tvrdíte, všeobecně ví. Jestli máte nějaké důkazy o nepravostech, pak je předejte příslušným místům, klidně anonymně. Jestli je nemáte a jste přesvědčen, že existují, tak je zkuste sehnat. Samozřejmě nemusíte dělat nic, ale pak nenazývejte ostatní pokrytci nebo zbabělci. Howgh.

    Hlavně doufám, že dnešní, podle fotografií, početný protestní průvod vzbudil dostatečnou pozornost, aby se o věci mluvilo. Přeji organizátorům a celému ansámblu pevné nervy a hodně štěstí!
    S pozdravem
    Adam Plachetka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  45. Anonymous dne 19.10.2011 v 19:18

    Zde důvody ke změně vedení ND (odvolání D.Dvořáka z ředitelského postu ND v Praze-lze bez problémů dohledat ):

    V Národním divadle byly provedeny dva audity. Již výsledky toho prvního, který nařídil ministr Jandák a jehož všechny podrobnosti nemohly být v celém rozsahu zveřejněny (všichni voláme po právním státu), obsahovaly dostatek důvodů ke změně ve vedení ND. Ten druhý, vnitřní a veřejný, zaměřený především na hospodářství opery ND potvrdil naprosto zřetelně, že se vedení ekonomicky pohybovalo za hranicí únosnosti a zcela mimo pravidla nakládání s veřejnými prostředky. Tak si to shrňme. Na některá představení byly vynakládány enormní prostředky, aniž by byl zaručen finanční návrat nebo umělecká bomba. Technické služby pod správou ND vyráběly s obrovským předražením, o čemž vedení divadla vědělo. Na mnoha inscenacích se výrobně podílely soukromé dílny MozArt, které byly, byť nikoliv papírově, v egidě pana ředitele Dvořáka. Ten navíc této společnosti během letních prázdnin pronajímal objekty ND včetně operních inscenací nastudovaných pro ND. Tomu se říká job (džob). Ten byl navíc umocněn i tím, že v několika koprodukčních operních dílech, kdy sám sebe zaměstnával jako scénografa, inkasoval ing. Dvořák honoráře mnohonásobně převyšující běžný český standard (honoroval se v eurocenách). Nad takto pracující výdělečnou mašinou, kde je pozlacený císařský reterát jen ironickou třešničkou na dortu, by operní labužník ještě možná přimhouřil oči, kdyby ND patřilo mezi světovou operní špičku, ale i operně středně vzdělaný laik věděl, že spíše než o špičku se v tomto případě dalo hovořit, slušně řečeno, o podprůměru. Tento druhý audit, jehož smyslem bylo dát veřejnému tajemství právně veřejný rámec, však mediálně vysloveně prošuměl, přestože byl a je k dispozici. Zveřejnil jej pouze Jan Čulík v Britských listech.

    Nevím pane Plachetko proč bych znovu hledal nějaké "důkazy o nepravostech". Ministerstvo kultury provedlo 2 audity, vše je jasné, tohoto ředitele páchajícího nepravosti "vyhodilo" (bylo to ze dne na den, protože byl nejvyšší čas nebo spíše pozdě). Nízká úroveň naší demokracie dovolila, aby někoho vůbec napadlo, opět jmenovat ho ředitelem- tentokrát v ND v Brně.
    Možná někomu budu připadat jako přílišný optimista, ale jestliže jsem se dočkal pádu komunistů, doufám, že se dočkám také toho, že UMĚLCI, bude-li jim do čela postaven člověk s touto nedávnou historií, půjdou do ulic okamžitě a ne až když je naopak dotyčný bude chtít "odstavit".
    PS: Ještě jednou k mé podpoře anonymity (samozřejmě celou dobu mluvím jen o anonymitě v podobných diskuzích). Tato možnost samozřejmě přináší určitý počet příspěvků, které nejsou ke čtení. Ale ty se dají při prvním nevhodném slovu přeskočit a pokračovat těmi, které jsou k věci.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  46. Anonymous dne 19.10.2011 v 20:43

    Tak proč p. Dvořák nebyl testně stíhán? Vy pozorovateli si moc fandíte a myslíte si,že jen Vy máte pravdu a Vy jste ten spravedlivý. Pokud máte na p. Dvořáka něco, co ho usvědčuje z nehospodárného nakládání s fin. prostředky NDB, tak to předejte policii. Pokud vím, tak v divadle probíhá audit. Snad se dozvíme, jak dopadl. A odboráři. Zatím jsem nečetl nikde, jak by onen problém s krácením dotací o 20% řešili oni. Mají nějaký konstruktivní návrh,aby zachránili operu? Pokud ano,ať jej předloží.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  47. Anonymous dne 19.10.2011 v 20:47

    Nechutné, kolik kýblů špíny jsou ochotni lidé při podobné příležitosti vylít a do dotyčného si kopnout. Chápu výtky lidí, kterých se dotklo, že se DD podle nich nedostatečně zastal Janáčkovy opery (jak to je ve skutečnosti, nechci soudit, nebyl jsem u toho). Ale jak s nedostatkem financí v Brně a škrty v městském rozpočtu souvisí ředitelování Daniela Dvořáka v Praze?!? Je mně z české nátury a podobných zamindrákovaných malých českých lidí, kteří anonymně plivají po člověku, opravdu zle. Petr Táborský

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  48. Anonymous dne 19.10.2011 v 21:15

    Jak s tím souvisí? To snad nemůžete myslet vážně! Pan Dvořák byl přece v Praze zbaven funkce ředitele ND kvůli špatnému hospodaření (a to je ještě slušně řečeno). Jak je tedy možné, že stejný člověk byl poté jmenován ředitelm ND Brno? To se může stát jen v tomhle státě!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  49. Anonymous dne 20.10.2011 v 05:10

    Zdanov prazske opery jmenem Daniel Dvorak se patrne diky kontaktum k brnenske mafii stal skvele dotovanym reditelem likvidatorem Janackovy opery.
    Clovek, ktery patri spis na stranky casopisu Super, ma z inkompetence a z ostudy kabat.
    Kam az to klesne polistopadovy marasmus, kvuli kteremu si vzal zivot Bohumil Hrabal?
    A kdy vstanou novi bojovnici proti takovymto lidem?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  50. Anonymous dne 20.10.2011 v 12:30

    P.D.Dvořák likvidátor Janáčkova divadla? To byste mne rozesmál. Zkuste sehnat pro divadlo 30 mil.,
    také dramaturgie opery je velmi objevná. Vloni získala opera Thálii a určitě se snaží najít pro divadlo dobré řešení. Nahlas řekl možností,před které ho postavil magistrát. Jinde to dělají tak, že to upečou za zavřenými dveřmi a umělce by postavili před hotovou věc s výpověďmi v rukou. Věřím, že se mu podaří najít takové řešení,aby Janáčkova opera se nemusela zavřít. Byla by to i jeho prohra.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  51. Anonymous dne 20.10.2011 v 12:36

    Ehm, no tak pan ředitel Dvořák hledí především na svoji kapsu. Vždy a za všech okolností. Peníze, které sežene slouží hlavně na to, aby si mohl nechat pěkně zaplatit nějaké ty scénografie, které udělá. K ředitelskému platu se to přece užije, ne. A dohodit kamarádům taky něco z toho desátku od sponzorů.
    Někdo to už psal, je to divadelní podnikatel v tom úplně pravém slova smyslu. Zaměřuje se výhradně na zisk. Na zisk pro sebe a své přátele. Když to v Praze skřípalo a začal to být problém (a pravda překvapivě mu zlomil vaz záchod v jeho historické řediteně), přesunul se do Brna. Teď se možná přesune do Ostravy a pak už nebude kam, nikde jinde větší prachy v českém operní businessu netečou. Ale to už nebude třeba, už bude vyděláno. A sem tam nějaký muzikál, pro které dělá scény hu v poklidu uživí.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  52. Anonymous dne 20.10.2011 v 12:38

    Proboha, co to pořád melete dokola?!? Jak to souvisí s tím, že město nechce dát pro divadlo dost peněz?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  53. Anonymous dne 20.10.2011 v 12:41

    Už to tady někdo řekl: Přesně česká nátura. Podstata problému je v městě, že nechce dát dost peněz. To jako fakt myslíte, že kdyby tam Dvořák neřediteloval, že s tím málem, co teď mají, vyjdou? Jste spadli z višně.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  54. Anonymous dne 20.10.2011 v 12:46

    Proboha, předchozí horovateli, kdyby ředitel Dvořák byl na svém místě tak za instituci a její fungování bojuje do posledního dechu a ne, že řekne že vše závisí na městě. To je zbabělé vyjádření! Sakra zbabělé a výmluvné!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  55. Anonymous dne 20.10.2011 v 13:19

    Včera mne dojala v poředu Terra musica paní Hlahová, která ve svém medailonku líčila své nadšení z čerstvého jmenování uměleckou šéfkou opery v Brně. Ještě chodák v době natáčení netušila, že brzy už nebude mít komu šéfovat. Bylo to hodně trapné, já osobně si jí vážím… Snad to neměli raději vzhledem k situaci vysílat.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  56. Anonymous dne 20.10.2011 v 13:21

    Oprava – Paní Blahová, chybička se vloudila

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  57. Opera Plus dne 20.10.2011 v 14:02

    Dobré odpoledne, opakovaně žádáme o dodržení zásad korektní diskuze. Urážlivé výroky a komentáře nedržící se tématu brněnské opery budou vymazány, stejně jako i nepodložená obvinění. Díky za pochopení.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  58. Anonymous dne 22.10.2011 v 18:52

    Dobrý večer, ještě se tu moc neprobíralo téma propuštěných 51 zaměstnanců výroby. Ví se jak se to celé bude dělat (vyrábět dekorace pro hry), až oni tu nebudou? jsou to stolaři, zámečníci, výtvarníci,čalouníci, konstuktéři, malíři, kostymérky a ostatní..O tom se tu ještě nemluvilo. Prý se to bude dělat od jiných organizací a bude to levnější než si ponechat tyto zaměstnance na stálo, jako to bylo v předchozích letech i za jiných ředitelů. Až nyní, když je zcela vyčerpaný rezervní fond(a není se čemu divit) se to řeší nejhorší cestou. Nemají tito zaměstnanci nárok na respekt od zaměstnavatele za tolik let bezproblémového fungování v zaměstnání? Všem je nám jasné, že krize je a také krize dříve byli.A vše se vždy nějak vyřešilo – úsporami celého divadla nebo-li zaměstnanců!! Je nutné aby manažersky byla vyvinutá taková opatření, která vždy pamatuje na takové okamžiky jako jsou nyní. Je opravdu řešením propustit 51 lidí, kteří jsou a byli důležití pro divadlo. Proč v Praze v ND mají také provozní zaměstnance a mohli by udělat totéž pro jejich úsporu.Kde je pravda a kdo ji má? Vždyť úspora stejně tímto nevznikne 100%. Kolik je nyní v rezervním fondu peněz a kolik jich bylo před nástupem pana Dvořáka? Nevypovídá to o něčem? Pro mě je to manažerské selhání jednoznačně a potvrdí to jakýkoliv zaměstnanec ND.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  59. Anonymous dne 23.10.2011 v 08:40

    V Praze má ND dotaci přes 500mil a ještě to nestačilo a museli použít rezervní fond. A dochází ke sloučení ze SOP a tím ND nemusí propouštět,protože se sníží počet zaměstnanců SOP. A pokud vím,tak rezervní fond NDB vzrostl právě po příchodu p. Dvořáka a byl vyčerpán v době krize,kdy město snížilo dotace NDB,aby se nemuselo propouštět. Také došlo ke snížení platu zaměstnanců, což teď už není možné. Pokud město nedodá peníze, žádný ředitel to nebude mít lehké. Je třeba apelovat hlavně na město.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  60. Anonymous dne 24.10.2011 v 21:03

    Propuštění všech zaměstnanců má jediný cíl.Dvořák si chce do všech profesí,včetně dílenských přitáhnout svoje lidi.Již delší dobu to dělá.Je to jasně vidět na rozpočtu jak v Praze tak nyní v Brně.Pan Dvořák se ohání tím,že zaměstnanec nemá právo hodnotit ředitele,ale to se mýlí.On prošustrovává peníze z mých daní.Kdyby si založil vlastní divadlo,poznal by ,co je to šetřit.Chová se přesně jako naši politici.Ještě má tu drzost, se dokonce stavět na stranu celého souboru i když zrušení byl jeho prvotní nápad.Nejhorší je, že tito Dvořáci rozhodují o budoucnosti lidí, kteří na rozdíl od něho hodně dokázali.Jeho dramaturgický plán vyhání lidi z divadla.Přece když na moderní díla nikdo nechodí tak je neprodukuji.Všichni moji přátelé se mne ptají,kdy bude na programu něco zajímavého.Přece, když je finanční krize,tak nemohu za miliony studovat soudobou operu ,kde je zcela jisté,že se bude hrát jen dvakrát.Např.Ruleta-Merta.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni:



Před prvním přidáním svého komentáře se musíte zaregistrovat:

Heslo vám bude automaticky zasláno emailem.

Váš email nebude zveřejněn.

V případě dotazů nás prosím kontaktujte na adrese info@operaplus.cz


pondělí 21.5.2012

Výročí

21. května 1812 zemřel rakouský klavírista a skladatel Joseph WÖLFL

Nejnovější komentáře
  • miron: Edita Gruberová je bezpochyby famózní zpěvačka. O to víc překvapuje dramaturgie, protože Julie nebo Marie z...
  • Naoko: Poznámka „už to není, co to bývalo“ je myslím na tomto místě zcela zbytečná. Nikdo neočekává, že...
  • JP: I když už to není, co to bývalo (ostřejší výšky, neznělá spodní poloha), paní Gruberová (letos 66!) je stále ve...
  • PeVos: Dobrý den, rád bych upozornil na nepřesnost ve Vašem článku ke koncertu paní Edity Gruberová. Je sice pravda,...
  • Ivo: Přečetl jsem si zprávy FOKu dostupné zde: fok.cz/vyrocni-zpravy.html a nedivím se, že v ČR tak často dochází k...
  • jaja: Pan reditel tim asi chtel rici, ze by orchestr mel stat za nim. Tedy kazdy jednotlivy muzikant, clen FOK....
  • Ondřej Cibulka: Jsme povinni čelit náporu nekulturnosti, útoku deprivantů, nepochopení technokratů. A to nikoliv jen...
  • jaja: Na jakem padaku asi pan Zdrahal odletel? A kde pristal?
  • miron: Je skvělé, že tento světový orchestr přivezl do Prahy právě Daniel Barenboim. Protože to je jeden z hudebních...
  • V.T. Slajer: Velmi dobry rozhovor a tuto inscenaci Falstaffa bych si nemel nechat ujit, az (pokud) se dostane do...
Přečetli jsme
  • Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ke změnám na Ministerstvu kultury

    Ministerstvo kultury sloučí tzv. živé umění do jednoho odboru Ministerstvo kultury pokračuje ve změnách...

    Více
  • Přijde nová neřízená střela?

  • Wagnerovský kongres 17.– 20.5.2012 v Praze

  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Má vlast a Petrenko na Pražském jaru


                Další články >

Nejčtenější články
  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí

  • Glosa: Rozruch kolem ND Brno

  • Operní panorama Heleny Havlíkové (72)



Soutěže
Bach: Braniborské koncerty - Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)

Bach: Braniborské koncerty – Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)


Pavel Haas Quartet - 18.6.2012 - Praha Rudolfova galerie Pražského hradu (2x2 vstupenky)

Pavel Haas Quartet – 18.6.2012 – Praha Rudolfova galerie Pražského hradu (2×2 vstupenky)


Výherci soutěží

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Získat aplikaci Adobe Flash Player


Opera Plus in your language

Impressum
Veškerá práva vyhrazena. Publikování, šíření a jakékoli další užití obsahu Opery Plus je možné jen s výslovným písemným souhlasem redakce. Kontakt: info@operaplus.cz
Mapa stránek
Aktuální přehled stránek
Pravidla diskuze
Komentáře čtenářů nevyjadřují stanovisko autorů článků ani redakce. Do diskuze čtenářů smějí příspívat jen registrovaní uživatelé Opery Plus, a to podle stanovených pravidel.
Návštěvní kniha
Své vzkazy ostatním čtenářům i redakci a také nekomerční soukromé inzeráty můžete po zaregistrování psát zde. Pro jejich vkládání i registraci platí stejná pravidla jako pro diskuzi.
Spolupracujte s námi
V případě zájmu o autorskou, mediální či jakoukoli jinou formu spolupráce s námi, stejně jako o inzerci na Opeře Plus nás neváhejte kontaktovat.
Partneři
Děkujeme za spolupráci, důvěru a podporu.
Podpořte nás
Internetový portál Opera Plus je projektem neziskovým. Při zajišťování jeho provozu proto musíme spoléhat výhradně na soukromé zdroje.
Počet návštěv
Prohlášení o soukromí | Užívání služeb
Copyright 2009-2010-2011-2012 - OperaPlus. Všechna práva vyhrazena.
Market eshop for XML feed dropshipping eshop for XML feed dropshipping