Snílci, pot a slzy

    Za dlouhých zimních nocí jsem se zanořil do hlubin kanálů BBC a narazil na mimořádný dokument režiséra Jakuba Piatka o Chopinově mezinárodní soutěži ve Varšavě…

    Norman Lebrecht: Léto bez festivalů

    Kvůli koronavirové pandemii nás čeká léto víceméně bez hudby. Tento fakt přiměl Normana Lebrechta k zamyšlení nad smyslem letních festivalů. O tom, jak a proč…

    Motýlí lehkost a tygří akcenty

    O interpretačním umění s Ivanem Moravcem Texty Ivana Medka (129) Je škoda, že se na recitálech domácích i zahraničních klavíristů neobjevuje víc soudobé tvorby. Touto…

    Ta holka hraje místy úplně jako chlap

    O interpretačním umění s Ivanem Moravcem Texty Ivana Medka (128) Interpretace Chopinových skladeb srovnávali v roce 1967 přímo před rozhlasovými mikrofony Ivan Medek a Ivan…

    Horowitz a chlupy z kabátu

    O interpretačním umění s Ivanem Moravcem Texty Ivana Medka (126) Je škoda, že se na recitálech domácích i zahraničních klavíristů neobjevuje víc soudobé tvorby. Touto…

    Historie a příběh Carnegie Hall

    Koncertní sály světa (1) Příběh Carnegie Hall začíná uprostřed Atlantiku. Na jaře roku 1887, na palubě lodi cestují z New Yorku do Londýna bohatí novomanželé.…

    Svjatoslav Richter o sobě a o hudbě (48)

    Deníky o hudbě (29)   12. 6. 1990, Volksoper Vídeň Johann Strauss: Cikánský baron Kdysi jsem Cikánského barona viděl v Oděse při hostování operety z Krakova. Nadchla…

    Svjatoslav Richter o sobě a o hudbě (46)

    Deníky o hudbě (27) 4.9.1987 Moskva, nahrávka Mahler: Symfonie č. 3, dirigent Kurt Adler Velkolepá nahrávka velkolepého díla. Svým způsobem měřítko. Tahle symfonie byla mým…

    Hudební kurýr (3)

    Letmý pohled na události ze světa hudby, které se udály v druhé polovině října 2015. Jak se hodnotily výkony na Chopinově klavírní soutěži 2015? Aplikace…