K odchodu Daniela Dvořáka z Brna

Osobně se domnívám, že má spousta lidí okolo divadla a kultury nejen v Brně doslova máslo na hlavě. Daniel Dvořák umí skutečně dobře diskutovat a je výřečný, ovšem kdo ho měl možnost poznat, ví, jak jsou zavádějící jeho ublížené a neustále se opakující repliky na „prožluklá “ témata týkající se nejen hospodaření, ale i obohacování se na úkor divadla. Měl za sebou tu nejsilnější podporu v podobě primátora a ledasco mu prošlo. Za doby jeho působení a scénografování se snížil počet návštěvníků divadla, a promiňte mi, ale dívat se často na neustále se opakující jeho neonové scény mě už dávno přestalo bavit.

Do divadla chodím už mnoho let, ale chci slyšet nejen dobrý orchestr, který Brno bezesporu vlastní, neméně dobrý sbor, ale i sólisty na slušné úrovni. Také scéna a kostýmy mají dotvářet slavnostní pocity z předvedeného díla. Bohužel sedět v opeře se zavřenýma očima, což se mi stalo nedávno, je na nic. To si klidně mohu pustit dílo z DVD, nebo z CD.

Mám také připomínky na spolupracovníky Daniela Dvořáka – například inženýrka vedoucí balet, to je snad světová rarita. Paní poprvé ani nevěděla, jak velké je jeviště a hrozně se tomu divila. Nebýt skutečného odborného baletního vedení, šel by náš balet plný kosmopolitních tanečníků k ledu. „Spolupracovníci“ Daniela Dvořáka byli vybráni bez konkurzního řízení a podle toho to také v konečném důsledku vypadá. Nechápu, jak je to možné, když se výběrové řízení „dělá“ i na uklizečku :o)

Takže shrnuto a podtrženo,skládám tímto poklonu předešlému řediteli panu Prokešovi, protože ten nejen že uměl, ale snažil se pro divadlo, zaměstnance, umělce a kulturu udělat vše, co bylo v jeho silách, což se o Danieli Dvořákovi naprosto říct nedá.
Z komentářů čtenářů Opery Plus 

I váš text rádi v Blogu čtenářů uveřejníme. Naše adresa: [email protected] 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]