Kteří zpěváci by se brzy mohli objevit v Praze? Ptali jste se Aleny Nachtigalové

  1. 1
  2. 2

Umělecká manažerka a jednatelka společnosti Nachtigall Artists odpovídá na otázky čtenářů Opery Plus

Alena Nachtigalová (foto Richard Nowak)

Dobrý den, můžete prozradit, jak široký je váš stálý tým, se kterým pražské recitály připravujete? Kolik z nich je vašich stálých zaměstnanců a kolik příležitostných? Ať se i nadále daří! (Václavková)

Děkujeme za přání, paní Václavková. Náš tým je maličký, zaměstnancem agentury jsem pouze já. Mám samozřejmě stálé spolupracovníky, kteří se mnou pracují na dohodu o provedení práce. Ti jsou čtyři a ve dnech koncertů se rozrůstáme o další tři stálé spolupracovníky. A samozřejmě mám účetní firmu, právníka, grafické studio.

Dobrý den, rádi na pěvecké recitály, které pořádáte, chodíme, poslední dobou ale máme pocit, že jména se velmi často opakují – řada zpěváků byla v Praze během několika málo let i třikrát. Nestálo by za to namísto toho představit někoho, kdo tu zatím nebyl? Nových zpěváků na světové úrovni, kteří vystupují v předních světových domech, přibývá jak hub po dešti, škoda je nepoznat osobně. (Eva Kleisnerová)

Vážená paní Kleisnerová, nové zpěváky si stále hledám, cestuji a tipuji, kdo z nich je schopen vyprodat naše koncertní síně. Mnohdy si je mohu dovolit přivézt jen díky finanční podpoře sponzorů, kteří mi důvěřují. Bohužel, naše publikum je velmi konzervativní a přesvědčit diváky, aby přišli na hvězdu, kterou neznají, je složité. Snažím se o balanc mezi těmi, kteří v Praze byli a pro publikum jsou tahákem, a těmi, kteří české publikum snad zaujmou.

Dobrý den, ráda bych v Praze viděla řadu zpěváků, které jsem tu zatím neměla možnost slyšet – Alagna, Kurzak, Pirgu, Álvarez, Vogt, Boaz Daniel, ale i Pavol Breslik – počítáte aspoň s některými z nich? Děkuji za odpověď. (Věra K.)

Dobrý den, paní Věro, ano, určitě počítám… Pánové Álvarez, Breslik jsou určitě v blízkém plánu. S Robertem Alagnou je velmi složitá dohoda. Několikrát jsem se pokoušela, ale bohužel.

Dobrý den, paní Nachtigalová, jak těžké je sehnat pro vaše projekty sponzory a jak složitá jednání s nimi jsou? Jaké jsou jejich požadavky? Máte přehled o tom, ke komu se nakonec sponzorské vstupenky dostanou? Nejednou jsme měli totiž při koncertě pocit, že na dražších místech sedí lidé, které samotný program vůbec nezajímá a kteří na koncert jdou čistě jen ze společenských důvodů. (Karel Fabinger, Praha)

Dobrý den, pane Fabingere, ano, je složité sponzory sehnat a hlavně si je udržet. Všechny globálně řízené společnosti se dnes musí řídit marketingovou a sponzoringovou strategií svých mateřských společností, akcionářů. Snažím se veškerou podporu řešit přímo s řediteli společností. Od nich samozřejmě vím, že počty pozvaných hostí se snižují, šetří se. Dle mého názoru jsou tato společenská pozvání velmi důležitá, dávají nám šanci získat i další podporovatele a snad i nové publikum.

Dobrý den, jaké nové koncerty chystáte a koho nového plánujete do Prahy přivézt? Děkuji za informaci. (Václav L.)

Tento rok je již zveřejněn na našem webu, chybí pouze Cecilia Bartoli (14. prosince 2017) ve společném programu se Sol Gabettou. Další rok je ve stádiu jednání, ale některá jména snad prozradit mohu – jednáme s Ailyn Pérez, Nadine Sierrou, Marcelem Álvarezem, vrátí se Erwin Schrott v operním programu… Dále uvidíme:-)

Dobrý den, při vší úctě k vaší pořadatelské práci je mně pokaždé líto, že nabízené hvězdy nemá Praha možnost poznat v divadle při představení. Proč například nedošlo k vystoupení pana Kwiecieńa v Donu Giovannim, i když to bylo slibováno? Jednáte s Národním divadlem o dalších jménech? Co třeba pan Flórez, který se tu znovu má objevit – nemohl by vystoupit v Popelce ve Stavovském? To samé DiDonato? Pretty Yende třeba jako Micaela v Carmen? Abdrazakov jako Figaro? Villazón jako Michel v Juliettě? Vždyť by to bylo mnohonásobně zajímavější, než recitály na koncertním pódiu… (Eva Holzmannová)

Dobrý den, paní Holzmannová, tuto otázku byste spíše měla směřovat na Národní divadlo. Všichni vámi vyjmenovaní pěvci mají plné kalendáře do roku 2020–2021. Národní divadlo nemá ještě úplný plán ani na sezonu 2018–2019. Je tedy velmi těžké cokoli do jejich programu přidat. K vystoupení Mariusze Kwiecieńa nedošlo z důvodů vedení Opery Národního divadla, ale snažíme se jednat o dalších představeních v roce 2019. Dříve časový prostor není. A jen pro dokreslení, jak je těžké pro zpěváka i dirigenta přijet hostovat do rozjeté inscenace Národního divadla. Divadlo bohužel nemá během sezony prostor na zkoušky, tedy pouze jedna klavírní zkouška a hned představení. To je samozřejmě pro významné hosty nefér, kritika padne na jejich hlavu.

Dobrý den, chtěl jsem navštívit květnový koncert Petra Nekorance v Praze na Novoměstské radnici, ale s velkým zklamáním jsem zjistil, že je vyprodáno. Proč se nekoná ve větším sále? (Petr)

Petr Nekoranec je hostitelem koncertu a představí kolegy z operního studia v Mnichově. Zpívat samozřejmě bude také. Zájem o Petra velmi roste, určitě nějaký další koncert brzy přidáme.

Dobrý den, můžete vysvětlit, podle čeho je stanovována cena vstupenek na vaše koncerty? Například cena 3.500 korun za recitál Flóreze s klavírem mně přijde přehnaná, tím spíš při porovnání s cenami za totéž v zahraničí. Pokud u nás chceme jít ve dvou, za takové vstupenky bychom zaplatili třetinu průměrného čistého platu! Nemohly by být alespoň lístky na stání levnější? 400 korun za vstupenku na stání je přece také hodně… Děkuji za odpověď. (Ulrych)

Dobrý den, pane Ulrychu, byla bych moc ráda, kdybych mohla ceny vstupenek snížit. Bohužel, nemám takové dotace ze státního rozpočtu, jako mají jiné kulturní instituce doma i v zahraničí. A věřte, pana Flóreze vůbec nezajímá situace na trhu, chce svůj honorář. Mimo to, naše sály jsou podstatně menší, tedy méně míst, menší tržba.

  1. 1
  2. 2

Související články


Komentáře “Kteří zpěváci by se brzy mohli objevit v Praze? Ptali jste se Aleny Nachtigalové

  1. Stejně něčemu nerozumím. Když zpívá maestro Pape polovinu koncertu Wagnera, když víme, že zvládá krásné árie barytonového repertoáru, skousnu to, protože je němec. Proč ale zpívá v Praze Wágnera i Bryn Terfel, nevím. Zvlášť, když na koncertě v Baden Badenu němcům žádného Wágnera nezařadil a zpíval právě ty árie, které bych od něj rád naživo slyšel. Že by tradice výchovných koncertů?
    Hodně mi vadí, že kupujeme lístky naslepo a nikdy nevíme, co se z koncertu vyvrbí. Špičkoví pěvci zde nezpívají tak často, abychom je měli „přeposlouchané“ a oni museli vybírat okrajový repertoár.

Napsat komentář