Opera PLUS - váš informační portál o opeře, baletu a vážné hudbě

  • Hlavní strana
  • Naše tipy
  • Odkazy web
    • Lidé – zpěváci
    • Lidé – opera a hudba ostatní
    • Lidé – balet
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – ČR
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – zahraničí
    • Instituce a školy – opera a hudba
    • Instituce a školy – balet
    • Nadace, sdružení, fan kluby
    • Historie
    • Debatní fóra, blogy
    • Ostatní
  • English
    • Archive
  • Archiv
    • Datum – téma
    • Autoři článků
    • Divadla – soubory – orchestry – festivaly
    • Jmenný rejstřík
    • Seriály + rozhovory
    • Díla
    • Přečetli jsme
Získat aplikaci Adobe Flash Player
 
Praha dlouze aplaudovala olomoucké Fridě
    24.9.2011 00:01 Vít Dvořák

Možná jste i vy měli možnost vidět strhující životopisné drama o slavné mexické malířce Fridě Kahlo, se Salmou Hayek v titulní roli, tak jak je pro filmové plátno natočila všestranná americká režisérka Julie Taymor (mající zkušenosti i s inscenováním oper; například v newyorské Metropolitní opeře se před sedmi lety podepsala pod Mozartovu Kouzelnou flétnu, s tehdy v Met debutující slovenskou sopranistkou Ľubicou Vargicovou coby Královnou noci). Nejspíš i zmíněným výtečným filmovým zpracováním neuvěřitelně barvitého a bouřlivého života extravagantní surrealistické umělkyně, vlastním jménem Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderón (1907-1954), plného bolesti i lásky, se nechal inspirovat choreograf a šéf olomouckého baletu Robert Balogh, když po tomto příběhu sáhnul. Poprvé před čtyřmi lety v ani ne hodinové komorní skice, letos pak ve verzi celovečerní. Působivější předlohu pro své taneční drama by si přitom sotva mohl přát: je plná nečekaných dějových zvratů a emocí, hlavní hrdinka se zmítá mezi svými romantickými tužbami a snahou o emancipaci, mezi láskou ke svému muži – také malíři Diegu Riverovi a současně i záští vůči němu kvůli jeho nekonečným milostným avantýrám, prochází zvraty mezi svými vnitřními démony a současně má úpornou snahu najít „lepší“ svět.


Je přitom dobře, že se Roberth Balogh nenechal při zpracování Fridina příběhu zlákat celou řadou dalších, jinak bezpochyby divadelně vděčných momentů z její biografie, které zcela pominul nebo jen vzdáleně naznačil (například Fridino velmi aktivní angažování se v komunistické straně či umělecká řevnivost vůči Diegovi, ve které tvrdě prohrávala). Balogh správně cítil, že méně i v tomto případě zcela jistě znamená více; i tak se bylo dvě hodiny rozhodně na co dívat, resp. i dějově „osekané“ životní peripetie Fridy poskytly dostatek materiálu pro působivé taneční divadlo. Scén, které zůstanou diváku v paměti, je tak celá řada – například hned úvodní, nesmírně působivě a přitom jednnoduše ztvárněná havárie autobusu, při níž Frida utrpí velmi vážná zranění, se kterými se pak potýká prakticky po celý svůj další život, anebo obě scény, ve kterých se znovu učí chodit, či moment milostného sblížení s Diegem a také situace, kdy jej Frida přistihne v posteli se svojí sestrou. Robert Balogh jako choreograf přitom velmi zručně pracuje s divadelní zkratkou a důrazem na detail, charakterizující tu kterou situaci, coby režisér pak skvěle kouzlí se světlem, když našel geniálního spolupracovníka ve scénografovi Janu Duškovi. To vše s výtečně vybranou a zručně poskládanou hudbou Elliota Goldenthala, Astora Piazzolly, Garyho Burtona, Richarda Galliana, Bennyho Goodmana či Keitha Jarretta. Jistě, dalo by se debatovat o tom, zda se některým dějovým zvratům dostalo v libretu, resp. choreografii adekvátní plochy – větší prostor by si podle mého názoru zasloužila například scéna Fridina potratu, naopak některé obrazy ve druhé půli působily tak trochu nastavovaným dojmem; to ale rozhodně nic nemění na konstatování, že olomoucká Frida je – najmě v poměrech oblastního souboru – velmi zdařilým počinem.

Zásluhu na tom pochopitelně také má až překvapivě sourodý olomoucký soubor v čele s Renátou Mrózkovou v titulní roli. Tato letos osmadvacetiletá tanečnice, která má na svém kontě mimo jiné už dvě širší nominace na Thálii, je hned od prvního pohledu charismatickou osobností, vyzrálou po technické i výrazové stránce. Svojí Fridou dokázala i přes její jakkoli vzdálenou odlišnost od zvyklostí doby a společnosti, ve které žijeme my, tlumočit především i dnes tolik potřebný optimizmus i v těch nejsložitějších situacích, nezbytnou víru v lepší dny příští i v těch nejkrkolomnějších okamžicích, sílu postavit se na nohy i v těch zdánlivě zcela bezvýchodných chvílích. Inscenace, za kterou by se rozhodně nemuselo stydět ani pražské Národní divadlo.

Frida
Taneční obrazy ze života surrealistické malířky Fridy Kahlo
Libreto, choreografie a režie: Robert Balogh
Scéna: Jan Dušek
Kostýmy: Klára Vágnerová
Asistent choreografie: Dana Krajevská

Hudba:
Elliot Goldenthal: Frida, Music from The Motion Picture
Astor Piazzolla&Garry Burton: The New Tango (Vibraphonissimo, Nuevo Tango, Operation)
Richard Galliano: Love Day – Los Angeles Sessions (Sérénité, Aria)
Arvo Pärt: Tabula Rasa pro dvoje housle, smyčcocý orchestr a preparovaný klavír
Arvo Pärt: Miserere pro pět sólových hlasů, sbor a osm nástrojů
Benny Goodman: The Benny Goodman Story (Down South Camp Meetin, And The Angels Sing
Keith Jarrett: Lausanne

Premiéra 18.března 2011 v Moravském divadle Olomouc
(psáno z reprízy 23.9.2011 ve Stavovském divadle v Praze)

Frida – Renáta Mrózková
Rivera – Ivo Jambor
Kristina – Lucie Martináková
Matka – Dana Krajevskaja
Otec – Vadim Tsepelev
Smrt – Michal Kováč
Smrtka – Michaela Tsepeleva
Bolest – Andrej Šarajev, Tomáš Kubinec
Měsíc – Jelena Iliina
Slunce – Mikina Kawamura
Čínská fotografka – Lucie Rojková
Milenky Rivery – Ema Krajčírová, Lena Kuzněcovová, Dita Salayová

www.moravskedivadlo.cz



foto Moravské divadlo Olomouc


Vaše hodnocení této inscenace:

VN:F [1.9.11_1134]

Související články

  • Baletní novinka v Olomouci: Frida
  • Velký obdiv k Olomouci a Vaculíkově Snu noci svatojánské
  • Dnes Mendelssohn a Shakespeare od Libora Vaculíka v olomouckém baletu


Komentáře: 24

  1. Anonymous dne 24.9.2011 v 07:41

    Občas si kladu otázku, co to je za individua, která podobné komentáře píší. Každý, kdo včera v Praze na Fridě byl, snad ani jiné označení volit nemůže. S otřesností to představení rozhodně nemělo nic společného. Karel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  2. Anonymous dne 24.9.2011 v 07:51

    Přikláním se k ostré recenzi paní Plaché, která je dohledatelná v archívu tohoto portálu.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  3. Anonymous dne 24.9.2011 v 08:00

    To tedy asi špatně čtu, stojí tam, že šlo o příjemný večer:-) A ani s jinou recenzí jste si to splést nemohl, vy mudrlante – podívejte se na stránky olomouckého divadla – tam jsou všechny recenze vyvěšeny. Všechny dobré, po ostrosti ani vidu ni slechu :-) Karel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  4. Anonymous dne 24.9.2011 v 08:19

    Čím zaprděnější divadlo a soubor, tím závistivější kolegové. Musí to být radost v Olomouci pracovat. Obstojné představení na oblast slušně odvedené.

    Nevím čím to, je že místo abyste byli rádi, že se o vás vůbec někde píše, dokážete závistivostí a půtkami shazovat sami sebe, kdykoliv se něco o opeře nebo baletu z Olomouce objeví.

    Inu čím menší rybníček, tím více se v něm kachny haštěří. Kdybyste byli hvězdami, co jim není rovno, ale většinou je to v opeře pro ostudu a v baletu pod psa. Pokud se něco podaří, shazujete sami sebe mezi sebou. To musíte s radostí chodit do práce – viďte předchozí přispěvateli do diskusí :-(.

    Recenze paní Plaché nejsou ani sofistikované ale ani špatné. Ve většině vystihují podstatu a dokáží odhalit slabé i silné stránky inscenace.

    Vykašlete se na shazování sami mezi sebou ubozí olomoučáci a buďte rádi, že se o vás někdo zajímá!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  5. dance factor dne 24.9.2011 v 08:32

    Nerozumím tomu pomlouvání. Včera jsem byl a bylo to moc fajn udělané a dobře zatančené představení. Možná pro místní moc nonkonformní, ale moderní balet je také třeba ukázat. I na Moravě :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  6. Eurydike dne 24.9.2011 v 08:55

    někdo tu vždycky počká a u každé pochvalné recenze napíše, jak to bylo blbé. nejlíp přeskočit první komentář:)
    gratuluju k pohotovosti.

    pozdravy z hluboké provincie…
    Hanka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  7. Anonymous dne 24.9.2011 v 10:29

    Blbé to bylo jako hrom, zejména druhé "dějství",a potlesk diváků není žádné měřítko. Zejména v Praze, kde baletní publikum téměř neexistuje a divák zde zatleská každému. Evidentně je na čase spojit síly a na Morfavě provozovat maximálně jednu operu a jeden baletní soubor. V první fázi můžou nejlepší členové omlomouckého divadla přejit do Ostravy, nebo do Brna.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  8. Anonymous dne 24.9.2011 v 11:13

    Nádherné představení! Je už na čase, aby se Robert Balogh konečně zase znovu objevil v Národním divadle.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  9. Anonymous dne 24.9.2011 v 18:26

    Anonymní znalec z 24. září 2011 12:29: Zkuste jim to navrhnout a vytvořte koncepci. Můžete se s ní stavit za Olomouckými radními. Možná, že vás ustanoví šéfem takového konglomerátu. Panenko skákavá, tolik inteligence je mezi fanoušky, že se jeden nestačí divit a skorem ho ty nápady srazí na kolena :-))))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  10. Anonymous dne 24.9.2011 v 19:53

    Já na konkrétním představení konkrétního dne nebyla, ale jinak představení znám a za blbé je nepovažuju. taky netuším, co přesně na něm tak blbé dle vás, kteří jste tam byli a píšete negativní komentáře, na tom představení bylo. je to poněkud nekonkrétní tvrzení a je pravda, že divák zatleská ze zdvořilosti i kolikrát špatným výkonům, ale nebude takový potlesk moc prodlužovat. a většina publika v Praze snad hloupá není. jaktože tam není baletní/operní publikum???
    jedna operní/baletní scéna na Moravě, když v Praze máte tolik divadel? možná byste nám časem mohli dopřát třeba jenom jedno okresní kino, zato na úrovni… nakonec co už ta provincie může potřebovat.
    jsem vděčná za to, že naše radnice a kraj naši kulturu pořád ještě platí a že nezanikla, byť na provinční úrovni.
    Hanka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  11. Anonymous dne 25.9.2011 v 08:47

    Prosim pana Balogha do Prahy ne. Jiz zde mame pana Zusku.
    Roberta

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  12. Ondra dne 25.9.2011 v 12:08

    Hmmm, opět přehlídka zakomplexovaných jedinců. Běžte hrát raději sqash, nebo se jinak "vybouřit". Představení je velice slušné, stejně jako jednotlivé výkony. Je to můj názor. Stejně jako má názor kritik, nebo člověk který přispívá do diskuse. Člověk čeká že se zde třeba dozví něco ve smyslu "představení se mi nelíbilo, působilo na mě amatérsky, proto a proto a kvůli tomu…" a místo toho? Řeší se jestli je inscenace z vesnice, města, marsu, nebo saturnu, jak si vlastně vůbec dovolí oblastní divadla "srovnávat se s Prahou", a podobně… Pak tady "jasnovidci" nahlodávají, že je to asi práce Olomoučáků, kteří pomlouvají sami sebe, anebo pár "ředitelů vesmíru s patentem na rozum", kteří prostě vědí jak celou situaci vyřešit, kam odeslat umělce po zrušení oblastního divadla a podobně… Je mi z toho na blití. Chápu, že každý má svoje problémy, a svoje komplexy a každý si je léčí jinak, ale prosím, jsou mezi vámi i lidé, kteří chodí na tento portál i z toho důvodu, aby si přečetli recenzi, a případnou VĚCNOU diskusi k ní. Myslím si že to je smyslem tohoto portálu. Výroky některých z vás by spíše padly na úrodnou půdu někde na gauči u psychologa – věřím, že vám pomlže a vy se budete cítit lépe. Závěrem: nezávidím tvůrcům a správcům tohoto WEBu. Máme demokracii, a je velice těžké rozhodovat se co zde nechat jako názor, a co považovat za blábol, který navíc může ublížut. Řešením je asi jen striktní REGISTRACE pod plným jménem a emailovou adresou. Ono by se asi mnohé vyřešilo. Příspěvků by bylo sice podstatně méně, ale člověk by si nedovolil napsat něco čím by se ztrapnil před lidmi ze svého okolí. Pak se třeba konečně dočkáme názorů (pozitivních i negativních reakcí na inscenace a výkony), které nám pomohou se zlepšit ku všeobecné spokojenosti. Sumce v buši ! ONDRA

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  13. Anonymous dne 25.9.2011 v 13:22

    Ondro, to jste napsal pěkně:))). souhlasím.
    a nejvíc mě štve návrh na jednu moravskou operu a balet. to opravdu musí být vše centralizováno? Nepsal ten komentář "náhodou" člověk, který bydlí právě v takovém centru???
    Hanka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  14. Anonymous dne 25.9.2011 v 13:37

    Ondro, nemohu s Vámi souhlasit. Názory které se zde objevují jsou někdy "na hraně", ale v 99% mají diskutéři pravdu. Dokonce soushlasím s příspěvkem, který navrhuje centralizovat MORAVSKÉ a SLEZSKÉ soubory opery a baletu do jednoho města, s tím, že do Olomouce by divadlo pravidelně zajíždělo. Prospělo by to umělecké kvalitě a statutární město Olomouc MAXIMÁLNĚ ušetří. Stav, kdy ani jeden z baletních souborů na Moravě nestojí za povšimnutí, nebo operní reprízy se hrají před prázdnými sály, je opravdu neúnosný

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  15. Dan Kraus dne 26.9.2011 v 07:39

    Ondro nemohu, než s vámi souhlasit. Nicméně mám za dobu, kdy sleduji dění v opeře a trochu i v balet pocit, že je málo z těch, kteří mají na oeprní a baletní život u nás a v blízkém okolí jasný názor a nebojí se ho prezentovat pod svým jménem věřejně. Naopak je skupinka těch, kteří ho nemají ale rádi si šťouchnou. Tenhle server se dva roky vyprofiloval do takové podoby, že není periodikum, které by mu u nás bylo rovno. Zejména díky těm jasným a vyhraněným názorům zde publikujících autorů. A to si myslím, že je pravý důvod toho, že 95% komentářů jsou bláboly, nad kterými zůstává rozum stát. Prostě umělci, konkureční rádoby publicisté, producenti kdejakých operních událostí i zaměstnanci jen těžko snášejí slova a věty, které tu napsané většinou sedí a padnou jako kosa na kámen. Ano 20 let se tu o opeře, baletu nebo symfonické hudbě a jejích problémech nepsalo zdravě kriticky (tím myslím i pozitivně kriticky), teď je tu tenhle web a ne všichni to dokáží unést. A tak si myslím, že povinná registrace toho mnoho nevyřeší, pevně věřím, že majitel webu ví co dělá a že právě takováto diskuse dává jasně najevo všem, kteří se v této kulturní oblasti pohybují, co to je z prominutím za srab. A že pomáhá si uvědomit. Registrace povede k tomu, že těch 5% zajímavých a argumentovaných názorů zanikne a to by byla škoda. Držím palce a přeji pevné nervy majitelům webu v boji se spamy a závistivci.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  16. Anonymous dne 26.9.2011 v 10:23

    Ondrovi

    Z vašeho příspěvku bych vcelku řekla: typická kategorie "muž úředník" (to je tak trochu diagnóza).
    Já třeba mohu "považovat za blábol" celý váš příspěvek a zřejmě by tedy asi mělo proběhnout cosi jako oponentní řízení?

    Zase musím opakovat: pokud si někdo myslí, když se podepíše "Hela" či "Ondra", nebo dokonce plným jménem, že nejde o anonymní přípěvek, tak je pěkně naivní.

    V umění se vystavují ti, kdo vstupují na kolbiště, možnostem ran ze všech úhlů – a musí s tím počítat.
    A negativní názory jsou stejně legitimní jako pozitivní – i nesoudný obdiv může poškozovat.

    Proto mohu stejně oprávněně, jako ti, kteří se chytají za hlavu nad návrhem, aby na Moravě bylo jedno divadlo – a neuvede, proč by být nemělo – stejně dobře mohu například navrhnout, aby v České republice nebylo vůbec žádné divadlo, přičemž by z Čech jezdili do Drážďan a z Moravy do Polska a do Vídně, hodně by se ušetřilo…
    Sice jsem teď navrhla blbost, ale stejně legitimní jako jiné blbosti co mají obrácené znaménko a kterých je tu dost a a dost.

    Hela

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  17. Anonymous dne 26.9.2011 v 18:50

    Helo: předně jste sama přiznala, že asi Hela opravdu nebudete (ale fakt co na tom záleží). Druhak, ne každý tu píše bláboly. Je zde (jedná se o jednotky) zajímavých, argumentovaných a v mnohém případných komentářů. Nicméně jestli někdo napíše, že se to nedalo vydržet nebo že festival nestojí za nic, protože má pro někoho nepřijatelného sponzor a, neměli by tudíž z něj vznikat a být publikovány recnze… To opravdu jsou bláboly. Ten, kdo napíše názor, podloží ho argumentem (byť osobním), ten se může i nemusí podepisovat, ale argumentuje. Ten kdo pouští výkřiky, protože to jednoduše lze, tomu většinou nejde o to se podělit o názor, ale vypustit jen výkřik. A to je o ničem. Ondrův diskusní přípěvek ale takový nebyl. Narozdíl od vašeho :-) (nic ve zlém).

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  18. Anonymous dne 26.9.2011 v 21:07

    Představení jsem viděla a moc se mi líbilo.Znám Fridu v choreografii Jana Kodeta v podání TK Praha a ta se mi líbila podstatně více.Nepodceňovala bych ale oblastní divadla, důkazem je např. představení Coppelia cca před necelým rokem v ND, kam na pozvání přijelo Tylovo divadlo z Plzně a pražáci se nestačili divit, stačí si přečíst recenze a reakce diváků i zde na OPERAPLUS.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  19. Anonymous dne 27.9.2011 v 05:39

    Předchozí Anonymní je zrovna pěkný příklad – moc se jí to líbilo. Neuvádí už ale, PROČ se jí to líbilo.

    Zcela pochopitelně neuvádí. To totiž nikdo z nás ve skutečnosti neví, proč se mu líbí či nelíbí mužský, představení, šaty… A pokud se snaží vypotit nějaké odůvodnění, pak bývá křečovité a falešné.
    Stejné je to s nelíbením – taky nelze odůvodnit. Prostě – nelíbí.

    Takže si zvykněme, že až příště někdo napíše, že se mu nelíbil zpěvák, že z něj nebudeme vymačkávat ono "proč". Smiřme se s poctivým subjektivním sdělením – umění je přece zaměřeno na subjektivno, že?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  20. Anonymous dne 27.9.2011 v 05:40

    Předchozí příspěvek byl od mne,

    Hela.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  21. Anonymous dne 27.9.2011 v 08:18

    Bylo to milé, potěšilo, ale podruhé bych nešla. Kupodivu vˇsak ne pro taneční výkiny- těmi jsem byla mile překvapená, ovšem narozdíl od recenzentky, která to považovala za pozitivní, mě poněkud vadilo zaměření děje a zploštění postav. Z charakteru Fridy Kahlo de Rivera zůstalo pramálo, snad jen příběh, do složité osobnosti (jak titulní postavy, tak Diega Rivery) se příliš nevrtalo, z Fridy se stala spíše sympatická manželka, co si občas lokne (první část, ve druhé části se představitelce výborně podařilo vystihnout depresemi zmítanou umělkyni, bohužel, choreograficky to připomínalo nastavovanou kaši). Tak nějak tomu celému chyběl sexappeal a dravost. Na druhou stranu- vystoupení Smrti (můj pracovní název Joker a kostíci) v podání Michala Kováče a Michaely Tsepelevy představení konečně dodalo šmrnc a mě pocit, že se jedná o představení o mexičanech. A tentokrát po taneční, i výborné výrazové stránce.
    Čili- jsem moc ráda, že jsem představení viděla, byl to přijemný večer, ale k výkřikům, že toto pražská baletní scéna potřebuje, se rozhodně nepřidám.
    A ještě poznámka: pražský balet že nemá stálé diváky? Nejsem si jistá, do kterého divadla pisatel chodí, ale já pokaždé (a že je to velice často), když do divadla zavítám, potkávám "staré známé" tváře.
    Bára

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  22. Anonymous dne 27.9.2011 v 12:08

    :) Už jsem se zařekl, že se nenechám znovu vyprovokovat k diskusi, která nikam nevede, ale člověk míní, Hela mění :)))
    Vaše diagnostické schopnosti jsou úctyhodné, ale doufám, že se živíte něčím jiným, haha, ale úředník pobavil :)))
    Asi jste mě špatně pochopila. Zaprvé tím,že jsem se podepsal Ondra netvrdím, že nejde o anonymní příspěvek. Ani kdybych se podepsal celým (jakýmkoliv) jménem, to chápe snad každý, a nikdo tady nic takového netvrdí. Měl jsem na mysli transparentní registraci, jako např. diskuse na FB či jiných sociálních sítích, kde je v 90 procentech jasné, že člověk píše sám za sebe a tedy píše jen to, za co se nemusí stydět. Ale musím souhlasit s panem Krausem (a děkuji za příspěvek).

    Dále: nemám opravdu NIC proti negativní kritice, ani neodsuzuji názor, že by se situace vyřešila zrušením oblastních divadel (i když s tímto názorem nesouhlasím. Ušetřené peníze by stejně neskončily tam kde by měly, a kvalitu "velkých domů" by to jen těžko ovlivnilo. Jakkoli ovlivnilo). Jen mne vytáčí komentáře typu:

    " Blbé to bylo jako hrom, zejména druhé dějství,a potlesk diváků není žádné měřítko…."

    Potlesk diváků není měřítko? A co je měřítko? Anonymní příspěvky?!?!?!?! Blbé jako hrom? Je to názor, ale proč nikdy žádný anonym u podobného kritického komentáře neudá důvod – jestli se mu nelíbila muzika, nebo baletky špatně hopsaly, nebo nudná režije… Přijde mi strašně laciné sednout k počítači a anonymně napsat: Bylo to blbé jako hrom…
    A vy, Helo, nevíte "proč" se Vám nelíbí mužský, nebo šaty? To je divné :) Nikdo po nikom nechce fundovaný názor hodný znalce v oboru, ale napsat V KOMENTÁŘÍCH KE KRITICE PŘEDSTAVENÍ "bylo to blbé" bez jakéhokoliv vysvětlení mi přijde trapné.

    Další komentář co mě vytočil a donutil napsat první příspěvek byl:

    Čím zaprděnější divadlo a soubor, tím závistivější kolegové. Musí to být radost v Olomouci pracovat.
    Vykašlete se na shazování sami mezi sebou ubozí olomoučáci a buďte rádi, že se o vás někdo zajímá!

    Vzhledem k tomu že jsem velice podobný (vlastně stejný) text viděl už asi ve třech jiných diskusích, je mi jasné, že to dotyčný dělá cíleně, a vědomě se snaží někomu ublížit (i když podle všeho marně :) Jak jinak vysvětlit, že tento slovní průjem napíše poté, co na kritiku představení jeden člověk napíše reakci "bylo to otřesné", druhý že to "nebylo otřesné" ?!?! Směšné ! :)

    A teď už opravdu končím, a nenapíšu (snad) už ani písmenko :))
    Váš úředník, Ondra

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  23. Anonymous dne 27.9.2011 v 19:51

    No ano, opravdu je divné, že Hela neví, proč se jí něco líbí a něco ne. Já to třeba vím.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  24. Anonymous dne 27.9.2011 v 21:08

    Tak já osobně si myslím, že je důležité s jakým pocitem odcházíte z představení.Někoho okouzlí hudba a příliš nesleduje taneční um,někoho zase choreografie a někdo bazíruje na technické dokonalosti tanečníků.Mě musí tanečník zaujmout….a nechápu ty, co by zrušili oblastní divadla.Co to je za nesmysl?Lidé nežijí jen v Praze a Brně….

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni:



Před prvním přidáním svého komentáře se musíte zaregistrovat:

Heslo vám bude automaticky zasláno emailem.

Váš email nebude zveřejněn.

V případě dotazů nás prosím kontaktujte na adrese info@operaplus.cz


pátek 25.5.2012

Výročí

25. května 1917 se narodil italský tenorista Franco BONISOLLI (+30.10.2003)

Nejnovější komentáře
  • J. Charypar: Útěk novinářských posluchačů už před skladbou je prostě ostuda. Pochybuji, že většina z nich projevila...
  • mlady posluchac: Já bych sílu médií, které spoluutváří obecné povědomí rozhodně nepodceňoval. Před Mahlerem, který si...
  • vittorio: Pana Přibyla jsme slyšeli v Daliborovi živě několikrát,byl úžasný takový spinto tenor se dnes tady živě už...
  • Martin Kovar: „vážná hudba, balet a opera jsou žánry označované za snobské, menšinové“ Klasická hudba...
  • erwin: Jen pro přesnost, neboť se obávám jisté dezinterpretace mnou zmíněného – Moji barbaři nebyli míněni...
  • Viktor: A to jsem ještě zapomněl na tu diskutovanou sekeru. Škoda, že se Rocc nenechal inspirovat jedním ze slavných...
  • Viktor: Tohle já beru. Problém je v tom, že když někdo prohlásí něco, co neodpovídá skutečnosti, výsledek je sice...
  • Boris Klepal: Mně skutečně nevadí, že si někdo myslí něco jiného, ale měl by argumentovat a ne překrucovat fakta, pro...
  • Tom: Je zvláštní, jak hodně funguje u prostého čtení textu projekce vlastního očekávání a vkládání významů, které v...
  • Tom: Víte co, já myslím, že p. Klepal to nenapsal zle, prostě že by to stálo za podrobnější rozbor, možná trochu...
Přečetli jsme
  • Kauza FOK: Otevřený dopis primátorovi Svobodovi

    Kauza FOK: Otevřený dopis primátorovi Svobodovi

    Otevřený dopis panu Bohuslavu Svobodovi, primátorovi hlavního města Prahy  Vážený pane primátore, s obavami...

     
    Více
  • Edita Gruberová znovu na Pražském jaru

  • Jiří Bělohlávek převzal Řád britského impéria

  • Ke změnám na Ministerstvu kultury

  • Přijde nová neřízená střela?


                Další články >

Nejčtenější články
  • Operní panorama Heleny Havlíkové (74)

  • Nekonečné ovace pro Gruberovou

  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí



Soutěže
Bach: Braniborské koncerty - Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)

Bach: Braniborské koncerty – Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)


Pavel Haas Quartet - 18.6.2012 - Praha Rudolfova galerie Pražského hradu (2x2 vstupenky)

Pavel Haas Quartet – 18.6.2012 – Praha Rudolfova galerie Pražského hradu (2×2 vstupenky)


Výherci soutěží

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Získat aplikaci Adobe Flash Player


Opera Plus in your language

Impressum
Veškerá práva vyhrazena. Publikování, šíření a jakékoli další užití obsahu Opery Plus je možné jen s výslovným písemným souhlasem redakce. Kontakt: info@operaplus.cz
Mapa stránek
Aktuální přehled stránek
Pravidla diskuze
Komentáře čtenářů nevyjadřují stanovisko autorů článků ani redakce. Do diskuze čtenářů smějí příspívat jen registrovaní uživatelé Opery Plus, a to podle stanovených pravidel.
Návštěvní kniha
Své vzkazy ostatním čtenářům i redakci a také nekomerční soukromé inzeráty můžete po zaregistrování psát zde. Pro jejich vkládání i registraci platí stejná pravidla jako pro diskuzi.
Spolupracujte s námi
V případě zájmu o autorskou, mediální či jakoukoli jinou formu spolupráce s námi, stejně jako o inzerci na Opeře Plus nás neváhejte kontaktovat.
Partneři
Děkujeme za spolupráci, důvěru a podporu.
Podpořte nás
Internetový portál Opera Plus je projektem neziskovým. Při zajišťování jeho provozu proto musíme spoléhat výhradně na soukromé zdroje.
Počet návštěv
Prohlášení o soukromí | Užívání služeb
Copyright 2009-2010-2011-2012 - OperaPlus. Všechna práva vyhrazena.
Market eshop for XML feed dropshipping eshop for XML feed dropshipping