Týden s hudbou (192)

  1. 1
  2. 2

Novoroční koncert České filharmonie se odehrál v neděli ve Dvořákově síni Rudolfina. Došlo ke změně obsazení sólového partu, namísto onemocnělé Olgy Pereťjaťko s Českou filharmonií pod vedením Jiřího Bělohlávka vystoupila lotyšská sopranistka Marina Rebeka. Koncert v přímém přenosu přenášela i Česká televize, diváci jej mohli sledovat na kanálu ČT art. Šéfdirigent a umělecký ředitel Jiří Bělohlávek v neděli také podepsal v Prezidentském salonku Rudolfina na dalších šest let smlouvu s Českou filharmonií. Ve funkci by tak měl setrvat až do sezony 2021/2022. Generální ředitel České filharmonie David Mareček po podpisu uvedl, že prodloužení smlouvy považuje za zásadní pro zachování kontinuity umělecké práce orchestru. Informovali jsme vás zde.

 

Regiony
Nedělním novoročním koncertem v Janáčkově divadle oslavila Filharmonie Brno svoje šedesáté první narozeniny. Filharmonie Brno provedla pod vedením Petra Altrichtera, který zastoupil původně ohlášeného dirigenta Zdeňka Mácala, Smetanovu Mou vlast.

 

Výročí
Padesátiny slaví v pondělí 2. ledna 2017 dlouholetá sólistka Opery pražského Národního divadla, sopranistka Dana Burešová. Zpěv vystudovala na pražské konzervatoři u Brigity Šulcové. V posledních letech studia již zpívala v českobudějovické opeře, kde vytvořila Mozartovu Zerlinu, Dvořákova Kuchtíka, Smetanovu Esmeraldu či Adélu ve Straussově Netopýrovi.

Sólistkou Opery Národního divadla je od roku 1992 a nastudovala zde řadu stěžejních rolí svého oboru, především pak českého repertoáru: Smetanovu Mařenku, Vendulku, Jitku, Hedviku, Ludiši, Anežku či Libuši, titulní úlohu Dvořákovy Rusalky, Terinku a Julii, Janáčkovu Jenůfu a Lišáka, Fibichovu Helgu v Pádu Arkuna. V repertoáru má i Čajkovského Taťánu a Jolantu, Bizetovu Micaelu, Mozartovu Hraběnku. Za Wagnerovu Alžbětu získala Cenu Thálie 2008.

Se souborem Opery Národního divadla absolvovala řadu zahraničních vystoupení, v roli Mařenky s úspěchem vystoupila v inscenaci Prodané nevěsty Lyric Opera House v Baltimore (USA). Za zmínku z poslední doby stojí její Milada ve Smetanově Daliborovi v koncertním provedení, uvedeném v Londýně pod taktovkou Jiřího Bělohlávka, v Bostonu nedávno zpívala Marinu v koncertním provedení Dvořákova Dimitrije (rozhovor k této příležitosti najdete na Opeře Plus zde).

Dana Burešová (foto © Ilona Sochorová)
  1. 1
  2. 2

Související články


Napsat komentář