Opera PLUS - váš informační portál o opeře, baletu a vážné hudbě

  • Hlavní strana
  • Naše tipy
  • Odkazy web
    • Lidé – zpěváci
    • Lidé – opera a hudba ostatní
    • Lidé – balet
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – ČR
    • Divadla, orchestry, festivaly atd – zahraničí
    • Instituce a školy – opera a hudba
    • Instituce a školy – balet
    • Nadace, sdružení, fan kluby
    • Historie
    • Debatní fóra, blogy
    • Ostatní
  • English
    • Archive
  • Archiv
    • Datum – téma
    • Autoři článků
    • Divadla – soubory – orchestry – festivaly
    • Jmenný rejstřík
    • Seriály + rozhovory
    • Díla
    • Přečetli jsme
Získat aplikaci Adobe Flash Player
 
Únos z depresivního serailu
    8.5.2011 11:15 Svatava Barančicová

Nová inscenace Mozartovy opery ve Stavovském divadle vám tak trochu zamotá hlavu – na začátku to vypadá, že v ní bude snad i legrace, pak se však hrdinové topí v slzách a směřují k nečekaně tragickému konci.

 

S.Houda-Šaturová (Konstance), M.Boysen (Selim)

Belgický režisér Joël Lauwers připravil divákovi v notoricky známém příběhu o vysvobození dvou dívek z tureckého harému jejich zamilovanými rytíři několik nečekaných momentů. Třeba postavu Osmina, hrozivého strážce serailu, stylizoval jako třesoucího se starce s přehazovačkou na hlavě a s hůlkou, nemohoucího, ale nečekaně nebezpečného. Jeho pán, paša Selim připomíná mafiánského kmotra z podsvětí, Konstanci svádí hlasem a chladným šarmem Marlona Branda. Když čtveřici zamilovaných hrdinů přistihnou při pokusu o útěk, nemilosrdně s nimi skoncuje – to je asi největší překvapení. Selim vztekle dvakrát píchne dýkou, Osmin sekne mečem a na pódiu je to rázem samá mrtvola jak ve veristické opeře. Není to tak špatný nápad – režisér jen do důsledku naplnil všechna ta prázdná slova o umírání a smrti v duetu Konstance s Belmontem, kterým stejně nikdo nevěří. Teď tedy text dostal šanci na věrohodnost. (Nečekanou vážnost situace ale nechtěně zesměšňuje to, že se všichni umírající hrdinové při zpěvu drží za břicho jak při epidemii úplavice.) Pak ovšem nastává problém, jak zamilované páry vrátit zpět do hry, Mozart přece napsal happy end. Režie s tím nedělá velké cavyky: zraněná čtveřice se vzpamatuje, zahodí zkrvavené kapesníčky, zjistí s překvapením, že rány nebyly smrtelné a velkorysý paša jim oznamuje svou milost.

Dění na jevišti je zpočátku docela pestré díky mnoha vedlejším postavám dětí a sboru, proměňuje se i scéna (ruch města, moře, pašův příchod), pak představení začíná ztrácet tah. Za vysokými zdmi harému se pozornost soustředí na izolované dvojice a víceméně staticky zpívané dialogy, což se táhne od prvního až po třetí dějství. Nápad s černošskou otrokyní „nahoře bez“, která připravuje Konstanci na noc s pašou, už to nezachrání. Osvěžující je scénka Blondy s Osminem v lázni, kdy vysokými tóny ve své árii reaguje na jeho masáž. Nicméně takových momentů tu mnoho nebylo.

K.Kněžíková (Blonda)
Scéna a kostýmy (Etienne Pluss) jsou spíše tradiční, kulisy (zdi paláce) se vzhledem ke své mohutnosti překvapivě lehce a nehlučně ovládají, i když to ve výsledku nepřináší nějakou zásadní změnu nálady. Spíše se kolem hrdinů víc a víc uzavírají a klaustrofobicky podporují převládající ponurost na scéně.

Na první premiéře jsme slyšeli vynikající pěvecké výkony: především Simony Houda-Šaturové (Konstance), která jako obvykle nezklamala a naplnila svou roli virtuózními koloraturami (trumfla lehkostí i houslové sólo koncertního mistra), krásnými výškami a bezchybným mozartovským stylem. Škoda, že právě její postavu režie vykreslila tak jednostranně a depresivně. Šaturová jako temperamentní a herecky obratná pěvkyně má na víc, než na ufňukanou slečinku. Velice hezky vyšla Blonda Kateřině Kněžíkové, byla jiskřivá a okouzlující, všechny výšky a nároky partu bohatě splnila.

A.Briscein (Belmonte)
Aleš Briscein (Belmonte) podal standardní výkon, na jaký jsme u něj zvyklí – to znamená s jistými výkyvy intonace, měl i hezká místa, kdy zpíval s půvabem a jistotou, jindy jako by mu docházel dech a musel hodně tlačil na pilu. Překvapením byl povedený Osmin mladého Jana Šťávy, jehož hlas sice nemá vydatné basové zabarvení, ale zde to tolik nevadilo. Nehrál onoho klasického obra s turbanem, jak bývá strážce harému zpodobňován, ale výtečně naplnil představu staříka Osmina a dostál i hudebním nárokům své role. U publika měl velký úspěch. Výtečný byl již tradičně Jaroslav Březina (Pedrillo), jeho tenor je stále svěží, vřelý a citlivý a jeho postava byla aspoň trochu víc dynamická a nenudila. Originálně podal romanci „In Mohrenland“, neoperním, skoro muzikálovým stylem, bylo to velmi emocionální. V takových momentech – a bylo jich víc – se nechce věřit, že tuto hudbu Mozart složil před 229 (!) lety. Líbil se mi i Markus Boysen v mluvené roli Selima, jeho vážnost, vymykající se komediálním charakterům, měla silné charisma.
J.Šťáva (Osmin)
J.Březina (Pedrillo)
Orchestr pod vedením Tomáše Netopila se snažil hrát Mozarta „autenticky“, podle historického vzoru housle bez vibráta, rovným tónem, vedl soubor také s decentnější dynamikou, než jsme zvyklí u moderních orchestrů. Možná i tady ztratila inscenace trochu na plasticitě a šťavnatosti, na „mozartovském optimismu“, možná mohla být některá místa svižnější a kontrasty důraznější, těžko říct. Každopádně proti jiným inscenacím Serailu, až fraškovitě komickým, je toto představení opačným extrémem.

Wolfgang Amadeus Mozart:
Die Entführung aus dem Serail
(Únos ze serailu)
Dirigent: Tomáš Netopil
Režie: Joël Lauwers
Scéna a kostýmy: Etienne Pluss
Sbormistr: Martin Buchta
Dramaturgie: Ondřej Hučín
Orchestr a sbor Národního divadla
Premiéra 7.května 2011 Stavovské divadlo Praha

Selim – Markus Boysen
Konstanze – Simona Houda-Šaturová
Blonde – Kateřina Kněžíková
Belmonte – Aleš Briscein
Pedrillo – Jaroslav Březina
Osmin – Jan Šťáva

www.narodni-divadlo.cz

Foto H.Smejkalová


Vaše hodnocení této inscenace:

VN:F [1.9.11_1134]

Související články

  • Glosa: Ztraceni v serailu
  • Operní panorama Heleny Havlíkové (31)
  • Nový Mozartův Únos ze serailu v ND – Jaký bude?


Komentáře: 26

  1. Khail dne 8.5.2011 v 09:55

    Jo, moc fajn napsáno. Pěvecké výkony vesměs dobré (i Briscein byl na to, že opravdu občas intonačně zakolísá, včera výborný). Režie? Inu proč ne. Doma nejsme zvyklí a diskuse u rozhovoru s režisérem tohoto Únosu to dokazuje na režijní pojetí opery. Rozhodně lepší než režie Idomenea :-)

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  2. Jan dne 8.5.2011 v 10:52

    Souhlasím s hodnocením pěvců. Orchestr mi ale příliš dobře vedený nepřišel. Nebylo to mozartovské hraní.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  3. Anonymous dne 8.5.2011 v 16:01

    Pana Březinu mám ráda, protože je to jeden z těch (nemnoha) operních pěvců, kteří roli "neodchodí", ale hraji, což včera opět předvedl, jenže mám pocit, že jsem tu a tam zaslechla nedotažené výšky. Pokud jde o pana Brisceina, ten tomu hraní moc nedá nikdy. Paní Houda-Šaturová byla pěvecky fantastická, ale hrát moc "neměla co", v tom souhlasím s recenzí. Takže mně nejlíp vychází Kateřina Kněžíková, která v inscenaci předvádí oboje, zpěv i herectví, a objev večera byl pro mě jednoznačně Jan Šťáva, kterého jsem zatím neznala. Myslím, že jeho výkon by herecky obstál i v činohře, a pokud jde o jeho hlas, tak to, že nezní "jako ze sudu", jak jsme si u hlubokých basů zvykli, ale má oblost obvyklou u vyšších hlasů, mi připadá spíš přínosné. K režii – sečteno podtrženo, dech sice nevyráží, ale jako repertoárová inscenace na několik příštích let myslím obstojí velmi dobře.
    Ronnie

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  4. Anonymous dne 8.5.2011 v 16:59

    Po pěvecké stránce asi nejlepší byla paní Šaturová, u K.Kněžíkové některé vysoké tóny trochu rvaly uši, příjemně překvapil i mne pan Šťáva, je to určitě talent. V orchestru jsem měl dojem, že tu a tam něco přece jen ujelo. Režie a výprava vypadají pro oko moc dobře, ale hlavně druhá půlka je docela dost nudná. Pan Březina by měl zhubnout, už to přestává být únosné… Karel

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  5. Anonymous dne 8.5.2011 v 17:05

    Proč ale byla ta 3/4 hodinová přestávka??? Buď se VIPové nedokázali včas utrhnout od skleniček nebo někdo z účinkujících omdlel? Nestálo by za to skoro půl hodiny na druhou půli čekajícímu hledišti tohle vysvětlit? Anebo pokud to tak bude vždy, nemělo by to tedy být uvedeno v programu, jak dlouhá přestávka bude?

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  6. Anonymous dne 8.5.2011 v 17:28

    Takhle úzkoprsýho člověka -viz.anonym 19:05 – jsem snad ještě ani nepotkal. Premiéry jsou vrcholnou společenskou událostí, kterou si vychutnávám korzováním, občerstvováním a debatou s přáteli. Opravdu nevím, co zde řešíte.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  7. Anonymous dne 8.5.2011 v 19:48

    Pro anonyma 19.05. B je správné. Jeden ze sólistů zdravotní indispozici. To, že se představení dozpívalo je i díky pauze. To že jste nic nepoznal je známka jeho profesionality.M.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  8. Anonymous dne 8.5.2011 v 22:25

    Pauza byla neúnosně dlouhá. Myslím, že publikum mělo být o skutečnosti, že sólista byl indisponován, informováno. Jistě by to pchopilo a nepřičítalo délku pauzy VIP radovánkám s panem ředitelem.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  9. Anonymous dne 9.5.2011 v 06:40

    Pan Šťáva podle mne zbytečně přehrával-v první půlce se neobejde bez hůlky a v závěru křepčí s šavlí jako mladík,ale to je asi spíš věc režie.Jeho hlas mi ale připadá nepříjemně ostrý.Ostatní sólisté super!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  10. Anonymous dne 9.5.2011 v 06:51

    Nepříjemně ostrý bas? To si snad ani nedokážu představit. Co se samotného pana Šťávy týče, rozhodně ohromný talent, velmi pěkný a PŘÍJEMNĚ znějící hlas.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  11. Anonymous dne 9.5.2011 v 08:35

    Ad anonymní 8.40 – já nevím, tak jsme asi slyšeli každý někoho jiného. Mně hlas pana Šťávy připadal všechno jiné, než ostrý. I když je pravda, že stařecký třes na začátku a křepčení v druhé půli k sobě moc nejdou, to bych mu jediné vytkla. Ale jinak nemyslím, že přehrával. Samozřejmě, pokud poměřujete podle operáků, co představení odchodí a zajímá je jenom, aby viděli na dirigenta a slyšeli nápovědu, tak to pak máte pravdu… :-)
    Ronnie

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  12. Anonymous dne 9.5.2011 v 12:09

    Ani já ne. Nepříjmně ostrý bas bude asi hodně znělý a tudíž kvalitní bas :-)))))))

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  13. Anonymous dne 9.5.2011 v 15:02

    Neví prosím někdo informovaný, co se stalo s Mischou Shelomianskim, který měl původně zpívat na premeře Osmina? Dva dny před představením byl nahrazen panem Štávou (kterého i já považuji za příjemné překvapení inscenace), nezpívá ani na druhé premieře a v Únosu by se měl objevit až 27.5.
    M. Schelomianski je každopádně pozoruhodný zpěvák a možnost slyšet ho naživo bych uvítal – je kupříkladu jedním z protagonistů živě Bělohlávkovy nahrávky Rusalky z festivalu v Glyndebourne (Vodník).
    Robert R.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  14. Anonymous dne 9.5.2011 v 16:44

    Dobrý den,
    bohužel, pan Schelomianski před premiérou onemocněl a proto bude zpívat až některou z repríz. Informaci o jeho účinkování zveřejníme na webu Národního divadla v novinkách a samozřejmě u obsazení konkrétního představení. Děkujeme za pozitivní ohlasy!
    Juraj Gerbery
    opera Národního divadla

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  15. Anonymous dne 9.5.2011 v 18:42

    Docela to bylo zajímavé. Pěvecky i hudebním nastudováním. Režie sice nepřinesla žádný výrazný výklad, ale základní myšlenka z ní cítit byla. Právě třeba tím, jak si režisér pohrával s těmi stěnami.
    JJ

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  16. Anonymous dne 9.5.2011 v 22:04

    No k panu basistovi…Přečetl jsem si,že mu je prý 23 let,když zavřu oči a slyším 50 letého starce,nevím jestli je vše v pořádku.Myslím,že hlas uměle přibarvuje,výšky mu zapadají a na dlouhých tonech slyším lehké vibrato,ale to je můj subjektivní názor,se kterým nemusíte souhlasit.Jinak Saturová jako obvykle paní zpěvačka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  17. Anonymous dne 10.5.2011 v 06:17

    Opravdu nevím,proč by nepříjemně ostrý měl znamenat kvalitní bas!Znám několik uznávaných basistů,kteří se poslouchají velice příjemně! Ale já jsem svůj názor nikomu nevnucoval,jenom jsem vyjádřil svoje pocity z tohoto představení.Navíc asi nejsem sám,podobných názorů jsem zaslechl několik.Ostatně to není porvé a určitě ani naposledy,kdy se názory na některého sólistu značně rozcházejí!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  18. Anonymous dne 10.5.2011 v 08:22

    problém není ani tak v ostrosti,ale v tom,co jsem psal už výše,23 letý kluk má znít jako 23 letý kluk a ne jak Boris Godunov,to jak uměle strká hlas do hrudi se mu do deseti let krutě vymstí,pár let člověk takto zpívá"přírodou",ale po třicítce a v plném zápřahu se hlas brzy zeptá,zda-li zpíváš technikou,či hlas uměle vyrábíš,třeba mě za můj názor kamenujte,ale mnoho podobných hlasů na to doplatilo.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  19. Anonymous dne 10.5.2011 v 12:24

    Pan Šťáva se s hlasem který má, narodil. Žádne přibarvování neprovádí. Lidem se to jen těžko chápe, že někdo tak mladý může být tak dobrý. Tak se s tím smiřte.
    Honzo byl jsi super!!!!!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  20. Anonymous dne 10.5.2011 v 14:17

    Já se s ničím smiřovat nemusím,nejsem jeho agent:)Možná se budete za deset let divit…Pan Štáva nemusí chodit daleko,může se podívat na jednoho jeho kolegu basistu v Brně,ten tmavil tmavil,až ho dneska není slyšet v páté řadě…Každý,kdo trochu rozumí zpěvu a má uši rozpozná,kdo využívá na dechu rezonance a kdo dělá ze sebe větší "chřtán" než je,všiml jste si snad,že by takto barvil třeba Plachetka,nebo,že by jeho hlas zněl staře?Pustte si je vedle sebe a možná se s tím budete muset smířit vy…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  21. Anonymous dne 10.5.2011 v 14:37

    Lidem se jen těžko chápe,že někdo tak mladý může být tak dobrý…?No nechci se Vám plíst do hovoru,ale toto je tedy hodně sebevědomé prohlášení Anonyme 14:24…

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  22. Anonymous dne 10.5.2011 v 18:30

    Honzu znám od jeho 16 ti let. Už tehdy disponoval tímto hlasem. Co kdyby jste mu spíše přáli úspěch a nesýčkovali o ztátě hlasu? Ale to bychom nesměli být češi, že? přát někomu úspěch je u nás opravdu velmi netradiční….

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  23. Anonymous dne 10.5.2011 v 20:26

    Tak si držme palec, aby pan Šťáva zůstal v Čechách – vzpoměl jsem si na pana Tomáše Konieczneho – jako on i pan Šťáva výborné hudební nastudování, precizní práce s cizím jazykem, skvělá artikulace a i herecké nastudování – supr.

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  24. Anonymous dne 13.5.2011 v 19:04

    Požadavky na úroveň pěvce jsou samozřejmě vždy relativní. Dle mého názoru se ale snad dá (mezi v oboru poučenými lidmi) shodnout na tom, že hlas p.Šťávy je zatím pro Stavovské divadlo velmi málo znělý. Obsazování podobných pěvců do premiér Národního divadla je naprosto chybnou strategií šéfa opery. Premiery v divadlech od určité úrovně nejsou o nadějích do budoucna, ale předvedením hotového tvaru!!!
    Nezkušenost p.Heřmana a jeho špatná rozhodnutí podtrhuje ten fakt,že tuto svou strategii kombinuje s "nakupováním" hostujících pěvců (a nejen pěvců)za "velké peníze", kteří ovšem – právě díky jeho opět špatnému výběru -neodevzdávají finančním nákladům adekvátní výkon. V poslední době lze nalézt několik příkladů jak v Parsifalovi tak v Únosu ze Serailu.
    (Pan Schelomianski, který měl podepsánu smlouvu na OBĚ premiery, byl totiž ve zkouškovém procesu jednoduše shledán ještě slabším Osminem, než p.Šťáva.)
    Výsledkem takového vedení opery jsou červená čísla hospodaření ND bez dostatečných uměleckých výstupů za vynaložené prostředky. Opera v Praze má naději, ovšem až poté co bude nalezen opravdu kvalitní zkušený šéf. Nelze ovšem používat systém pokus-omyl!!!

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  25. Anonymous dne 24.5.2011 v 01:38

    To je chytrejch až to bolí…
    To je jako kdybychom se hádali o to jestli je lepší ta baculatější, nebo spíš tyčka, zrzka nebo blond a uváděli na to teoretický důvody – pardon dámy, že si vás beru do huby… Tady je taková fůra skrytejch pěveckejch pedagogů a teoretiků, že bychom mohli celej svět zásobit hlasovými poradci a hned za nima šéfy oper…

    No jo, vono v tý Praze je fakt těžký prorazit – Destinová nebyla dost dobrá, Janáček taky nevoněl…

    Choděj prosím vás na operu taky nějaký úplně normální lidi bez předpojatosti s nadhledem a trochou tolerance?

    Řekněte že jo…

    Křupan Tomáš

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.
  26. Anonymous dne 6.10.2011 v 17:26

    Znám Honzu osobně, a v kontextu s rádobyodborným komentářem (anonymním): …jak uměle strká hlas do hrudi se mu do deseti let krutě vymstí,pár let člověk takto zpívá"přírodou",ale po třicítce a v plném zápřahu se hlas brzy zeptá,zda-li zpíváš technikou,či hlas uměle vyrábíš…
    Tak myslím, že vím přesně, co Honza odpoví (tomu hlasu, až se ho zeptá).
    A pustit si vedle sebe Plachetku a Šťávu? No rozdíl by poznal asi i člen klubu neslyšících. Podobně si můžeme vedle sebe pustit třeba Hakena a Urbanovou (prosím, nehledejte v tom odborné názory na techniku zpěvu pana Hakena a paní Urbanové,naznačuji jen, že Plachetka a Šťáva jsou úplně jiné hlasové obory)
    Týjo odborníci, vys*rte se na to. A když se někdo po deseti letech "uřve", stát se to může. Jenže stejně je lepší být pár let světovej, než celej život nula. Viďte, anonymové :))) Fifinka

    Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni:



Před prvním přidáním svého komentáře se musíte zaregistrovat:

Heslo vám bude automaticky zasláno emailem.

Váš email nebude zveřejněn.

V případě dotazů nás prosím kontaktujte na adrese info@operaplus.cz


pátek 25.5.2012

Výročí

25. května 1917 se narodil italský tenorista Franco BONISOLLI (+30.10.2003)

Nejnovější komentáře
  • J. Charypar: Útěk novinářských posluchačů už před skladbou je prostě ostuda. Pochybuji, že většina z nich projevila...
  • mlady posluchac: Já bych sílu médií, které spoluutváří obecné povědomí rozhodně nepodceňoval. Před Mahlerem, který si...
  • vittorio: Pana Přibyla jsme slyšeli v Daliborovi živě několikrát,byl úžasný takový spinto tenor se dnes tady živě už...
  • Martin Kovar: „vážná hudba, balet a opera jsou žánry označované za snobské, menšinové“ Klasická hudba...
  • erwin: Jen pro přesnost, neboť se obávám jisté dezinterpretace mnou zmíněného – Moji barbaři nebyli míněni...
  • Viktor: A to jsem ještě zapomněl na tu diskutovanou sekeru. Škoda, že se Rocc nenechal inspirovat jedním ze slavných...
  • Viktor: Tohle já beru. Problém je v tom, že když někdo prohlásí něco, co neodpovídá skutečnosti, výsledek je sice...
  • Boris Klepal: Mně skutečně nevadí, že si někdo myslí něco jiného, ale měl by argumentovat a ne překrucovat fakta, pro...
  • Tom: Je zvláštní, jak hodně funguje u prostého čtení textu projekce vlastního očekávání a vkládání významů, které v...
  • Tom: Víte co, já myslím, že p. Klepal to nenapsal zle, prostě že by to stálo za podrobnější rozbor, možná trochu...
Přečetli jsme
  • Kauza FOK: Otevřený dopis primátorovi Svobodovi

    Kauza FOK: Otevřený dopis primátorovi Svobodovi

    Otevřený dopis panu Bohuslavu Svobodovi, primátorovi hlavního města Prahy  Vážený pane primátore, s obavami...

     
    Více
  • Edita Gruberová znovu na Pražském jaru

  • Jiří Bělohlávek převzal Řád britského impéria

  • Ke změnám na Ministerstvu kultury

  • Přijde nová neřízená střela?


                Další články >

Nejčtenější články
  • Operní panorama Heleny Havlíkové (74)

  • Nekonečné ovace pro Gruberovou

  • Náměstek Radek Zdráhal na Ministerstvu kultury končí



Soutěže
Bach: Braniborské koncerty - Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)

Bach: Braniborské koncerty – Musica Florea 31.5.2012 Praha České muzeum hudby (2 vstupenky)


Pavel Haas Quartet - 18.6.2012 - Praha Rudolfova galerie Pražského hradu (2x2 vstupenky)

Pavel Haas Quartet – 18.6.2012 – Praha Rudolfova galerie Pražského hradu (2×2 vstupenky)


Výherci soutěží

Získat aplikaci Adobe Flash Player

Získat aplikaci Adobe Flash Player


Opera Plus in your language

Impressum
Veškerá práva vyhrazena. Publikování, šíření a jakékoli další užití obsahu Opery Plus je možné jen s výslovným písemným souhlasem redakce. Kontakt: info@operaplus.cz
Mapa stránek
Aktuální přehled stránek
Pravidla diskuze
Komentáře čtenářů nevyjadřují stanovisko autorů článků ani redakce. Do diskuze čtenářů smějí příspívat jen registrovaní uživatelé Opery Plus, a to podle stanovených pravidel.
Návštěvní kniha
Své vzkazy ostatním čtenářům i redakci a také nekomerční soukromé inzeráty můžete po zaregistrování psát zde. Pro jejich vkládání i registraci platí stejná pravidla jako pro diskuzi.
Spolupracujte s námi
V případě zájmu o autorskou, mediální či jakoukoli jinou formu spolupráce s námi, stejně jako o inzerci na Opeře Plus nás neváhejte kontaktovat.
Partneři
Děkujeme za spolupráci, důvěru a podporu.
Podpořte nás
Internetový portál Opera Plus je projektem neziskovým. Při zajišťování jeho provozu proto musíme spoléhat výhradně na soukromé zdroje.
Počet návštěv
Prohlášení o soukromí | Užívání služeb
Copyright 2009-2010-2011-2012 - OperaPlus. Všechna práva vyhrazena.
Market eshop for XML feed dropshipping eshop for XML feed dropshipping