Alžběta Poláčková zpívá Lišáka, hned napoprvé na prestižním festivalu

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Představte si, že vyjdete z opery a jste uprostřed krásné přírody, kolem se pasou ovce… Tak to v Glyndebournu opravdu vypadá a je to jedinečný zážitek. Když vyjde počasí a diváci mohou v devadesátiminutové pauze piknikovat v parku, je to krása. Dlouhá pauza mi nevadí, Bystrouška je i tak krátká opera, takže to problém není. Ovšem Mistři pěvci norimberští jsou potom opravdu dlouhým a intenzivním zážitkem. (smích)

Piknik a ovečky v Glyndebourne (foto © Glyndebourne Productions Ltd./Sam Stephenson)
Piknik a ovečky v Glyndebourne (foto © Glyndebourne Productions Ltd./Sam Stephenson)

Festival začal už 21. května, na programu jsou zmínění Wagnerovi Mistři pěvci norimberští a také třeba Rossiniho Lazebník sevillský. Viděla už jste některé představení?

Měla jsem možnost zatím vidět Lazebníka sevillského v opravdu hvězdném obsazení – Danielle de Niese, Björn Bürger, Taylor Stayton, Alessandro Corbelli… Byl to krásný zážitek. Chystám se na Mistry pěvce a stihnu snad i Figarovu svatbu a Berliozovu operu Béatrice et Bénédict. Reakce diváků jsou velmi spontánní – jsem moc zvědavá, jestli budou takto reagovat i na naši Lišku!

Stíháte v Glyndebournu mezi zkouškami i aktivně odpočívat? Ví se o vás, že ráda sportujete, jezdíte na kole, prý jste si chtěla udělat i řidičák na motorku…

Po premiéře budu mít mezi jednotlivými představeními vždy pár volných dnů. Během dvou let od konkurzu jsem toho stihla poměrně dost, mimo jiné porodit třetí dítě. (úsměv)  Naplánovali jsme to tedy tak, že do Anglie pojedeme celá rodina, starší děti chodí do jazykové školy a manžel si udělal prázdniny a pomáhá mi s péčí o našeho osmiměsíčního syna. Takhle dlouho pohromadě jako rodina jsme spolu dlouho nebyli, moc si to užíváme. V každé volné chvíli děláme výlety, poznáváme krásy Anglie. Naše sportovní aktivity jsme přizpůsobili nejmenšímu členu rodiny, takže na prvním místě jsou teď dlouhé procházky s kočárkem anebo kolečkové brusle, to jde s kočárkem také… Zmínila jste motorku, po té se mi opravdu stýská. Papíry jsem si stihla udělat před dvěma lety, ale díky těhotenství, kojení a hlavně pracovnímu vytížení jsem toho moc najezdit nestihla. Mám moc ráda staré motorky i auta, tady v Anglii jich na silnici potkáte spoustu. Mým tajným přáním je nějaký takový skvost vlastnit a vydat se na pořádnou cestu. Až děti odrostou, tak se mi snad tento sen splní. (úsměv) 

Jaká bude vaše příští sezona a co vás v ní čeká?

V příští sezoně chci více času trávit v Čechách, věnovat se studiu nových rolí, čeká mě mimo jiné další spolupráce s Alicí Nellis a Petrem Kofroněm, tentokrát na opeře Krakatit. Přijala jsem i nabídku hostování v Ostravě ve Fibichově opeře Bouře. Do toho budu zpívat představení v Národním divadle – Mařenku, Rusalku, Micaëlu, Elvíru, Terinku, Lišku Bystroušku… A k tomu koncerty, nudit se nebudu. (úsměv) Díky radostným mateřským povinnostem jsem už dvakrát musela odříct Jenůfu. Je to má vysněná role, měla bych ji zpívat v sezoně 2017/2018 a věřím, že do třetice to prostě vyjde. Budu moci alespoň absolvovat celý zkouškový proces a roli si pořádně nazpívat. Jenůfa si to opravdu zaslouží! V jednání jsou další nabídky, které bych nerada zakřikla, tak si je ještě nechám pro sebe. (úsměv) 

Na festivalu v Glyndebournu jste vázána do konce července. Bude i nějaká dovolená?

Do Čech se vracíme začátkem srpna a nechala jsem si volno do konce prázdnin. Uvidíme, jestli se nám bude chtít někam cestovat, anebo jestli budeme raději v klidu na chalupě v Lužických horách, kde nám nic nechybí… Snažím se dopřávat si odpočinek pravidelně, neupínat se pouze k dovolené jednou za rok. Moje povolání mě moc baví, je sice velmi náročné skloubit roli operní pěvkyně s rolí mateřskou, ale věřte mi, jde to. Snažím se radovat se z maličkostí, neřešit nepodstatné věci a užívat si toho, co máme. Všechno ostatní nějak dopadne. A přísloví „S poctivostí nejdál dojdeš.“ u mě funguje spolehlivě. (úsměv) 

Děkuji za rozhovor a držím vám palce – nejen na premiéře!

Vizitka:

Alžběta Poláčková (foto Ilona Sochorová)
Alžběta Poláčková (foto Ilona Sochorová)

Alžběta Poláčková (* 1979) vystudovala zpěv na pražské Akademii múzických umění ve třídě René Tučka. S velkým úspěchem se zúčastnila několika mezinárodních pěveckých soutěží. Mimo jiné získala 1. cenu a cenu Emy Destinnové v Londýně na soutěži Anglo-Czechoslovak Trust a cenu Národního divadla v soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech (2002). Touto cenou jí bylo nabídnuto hostování v Národním divadle, kde nastudovala roli Zerliny (Mozart: Don Giovanni).

V Národním divadle, kde je od roku 2003 ve stálém angažmá, nastudovala role, jako jsou Maria, Mariken a Soprán (Martinů: Hry o Marii), Kristina (Janáček: Věc Makropulos), Bystrouška (Janáček: Příhody lišky Bystroušky), Mozartova Pamina (Kouzelná flétna), Zerlina a Donna Elvira (Don Giovanni), Komorná (Dvořák: Čert a Káča), Hostinská (Smetana: Tajemství), Mařenka (Smetana: Prodaná nevěsta), Giannetta (Donizetti: Nápoj lásky), Druhá žínka (Dvořák: Rusalka), Terinka (Dvořák: Jakobín), Mluvící kniha a Mořská panna (Ivanović: Čarokraj), Eurydika (Gluck: Orfeus a Eurydika). Ve Státní opeře účinkuje jako Micaela (Bizet: Carmen), Marguerite (Boito: Mefistofeles) a Dvořákova Rusalka. V červnu 2011 vyvolala mimořádnou pozornost jako Lise v opeře Philipa Glasse Les Enfants terribles uvedené v rámci Pražského quadriennale.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat