Balet Gala 2021 v Plzni přineslo výborné výkony, klasiku i modernu

  1. 1
  2. 2

Ke klasice upřela pozornost následná variace Esmeraldy ze stejnojmenného baletu Cesare Pugniho (chor. M. Petipa) ve zdařilém podání Shiari Nirasawy. Další sólo bylo však ze zcela jiného soudku – choreografie Petry Parvoničové Body Love. Ačkoliv Andronika Tarkošová provedla výstup precizně, tato choreografie s celkovou koncepcí večera nekorespondovala hudebně ani typově. Číslo samotné je navíc problematické – anglický text k hudbě elektronického charakteru odvádí pozornost od vlastního tance.

Finále celého večera patřilo opět Korzárovi. Pas de deux Medory a Aliho (chor. M. Petipa) v působivém provedení Sary Aurory Antikainen a Justina Rimkeho, jejichž výkony oceňovali diváci potleskem během celého náročného výstupu, který díky technické jistotě tanečníků v sobě sloučil eleganci a krásu pohybu. Závěrečná sborová scéna z 2. jednání Korzára (chor. J. Pokorný) se sólovými výstupy Richarda Ševčíka v roli Birbanta a Kristiny Kodedové jako jeho přítelkyně měla švih, šarm a potřebnou živelnost. Ševčík dodal navíc svými vysokými skoky celému výstupu i potřebnou dramatičnost.

Publikum ocenilo výkony všech tanečníků závěrečným dlouhotrvajícím a nadšeným aplausem. Byl to působivý večer na závěr této neobvyklé sezony. Viděli jsme ryzí klasiku a originální modernu. Členové plzeňského baletu se představili ve vynikající formě, celý soubor pak potvrdil vyrovnanost svých výkonů. Teď je třeba jen doufat, že se o příští sezonu už nebudeme muset strachovat.

 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments