Bohemia Balet a TKP dvakrát na Vinohradech

  1. 1
  2. 2

A tak jsou jistě i proto postaveni studenti před úkol, který by byl náročný i pro zkušené sólisty. Typově nemáme k dispozici tolik studentů, kteří by v sobě měli onen jižanský oheň, potřebný k rozehrání energie a emocí, jež mají sršet z figurek mladické španělské společnosti. Úlohy Kitri a Basila vyžadují perfektní rotaci, aplomb, rychlou práci nohou, záludné jsou jednoruční zvedačky ve svatebním pas de deux. Oba mladí představitelé Alisa Mykhailets a Anton Troshchenko se vložili do maximálního výkonu a projevili také mnoho duchapřítomnosti a optimismu (což je mnohdy násobně důležitější než dokonalé dotažení jednotlivého prvku). Jako Espada a jeho partnerka vystupovali vyspěle působící (studenti 8. ročníku) Laura Zelinová a Jan Šimůnek. Dívky na sebe vzaly v „bílém“ jednání příslušné podoby Dulcinely a Dryády – zde se předpokládá, že divák ví, jak za sebou obrazy baletu následují, a co výjev ve snu vůbec znamená, když zde není dějová linka nijak připomenuta – a velice trefně byla vybrána mladičká Emma Haisová pro variaci Amorka. Mezi toreadory jsme v posledním obraze mohli rozeznat tváře povědomé z komornějších vystoupení Bohemia Baletu.

Minkusovu hudbu nastudoval tentokrát živě Symfonický orchestr Prahy 8 (dirigent Jáchym Svoboda), který sdružuje mladé profesionály i talentované amatérské hudebníky, a tak inscenace nabídla i to, co jindy produkce Bohemia Baletu zpravidla postrádají. To, co diváci kvitují, neboť živá hudba k baletu – který je hudebně divadelní formou – jednoduše patří, může být ale ještě větší zkouškou odvahy pro tanečníky, pro které je v této tvůrčí etapě vystoupení na živou hudbu výjimkou.

Scénické obrazy z Dona Quijota bude TKP/Bohemia Balet dávat znovu příští neděli, 29. ledna, opět v Divadle na Vinohradech. Pro mladé tanečníky by častější reprízování i tohoto programu bylo jistě zadostiučiněním, protože uvádět krátce po sobě tak náročné kusy je úloha hodná samostatného baletního souboru.

Bohemia Balet – Don Quijote (foto Martin Roedl)

Psáno z představení 15. a 22. 1. 2023, Divadlo na Vinohradech.

Popelka
Hudba: Sergej Prokofjev
Choreografie, režie: Jiří Horák
Scéna, kostýmy: Josef Jelínek
Asistentky choreografie: Marie Hybešová, Zuzana Susová
Světelný design: Marika Blahoutová
Zvuk: Dagmar Skatulová

Taneční scény z baletu Don Quijote
Hudba: Ludwig Minkus
Choreografie: M. Petipa, A. Gorský, F. Lopuchov
Dramaturgie a režie: Jaroslav Slavický
Hudební nastudování: Jáchym Svoboda
Světelný design: Marika Blahoutová

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


0 0 votes
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments