Così fan tutte v Met. S pachutí žaloby Jamese Levina, který právě tuto operu tak miloval

  1. 1
  2. 2

Pan McDermott díkybohu ví, kdy vyklidit jeviště a zaměřit naši pozornost na hudbu. Když pan Bliss zpíval dojemnou árii Un’aura amorosa, kde Ferrando rozjímá o „dechu“ pravé lásky, který k němu vane od jeho snoubenky, stál čelem k publiku, celý zasněný. Zdálo se, že Guglielmo – na okamžik možná dokonce i Alfonso – jsou dojati jeho upřímností.

A ve druhém jednání, kdy si Fiordiligi uvědomí, že její odhodlání zůstat věrná slábne, a zpívá srdceryvnou árii Per pietà, v níž prosí svého nepřítomného hocha, aby jí odpustil její neschopnost ovládnout svou touhu, pan McDermott vytvořil skutečnou jevištní magii. Paní Majeski zpívala z atrakce ve tvaru čajového šálku, která se s ní zvedala do vzduchu na jinak prázdné scéně.

Zatím jsem neviděl ideální ztvárnění Così. Ovšem tato inscenace se Met dozajista vydařila, ač na ni momentálně vrhá stín probíhající bitva operního domu s Mozarta milujícím dirigentem, který formoval jeho moderní historii.

 

Wolfgang Amadeus Mozart:
Così fan tutte
Dirigent: David Robertson
Režie: Phelim McDermott
Scéna: Tom Pye
Kostýmy: Laura Hopkins
Světla: Paule Constable
Cembalo: Natalia Katyukova
The Metropolitan Opera Orchestra and Chorus
(koprodukce The Metropolitan Opera Orchestra New York / English National Opera Londýn)
Premiéra 15. března 2018 The Metropolitan Opera New York
(Met: live in HD 31. 3. 2018)

Fiordiligi – Amanda Majeski
Ferrando – Ben Bliss
Dorabella – Serena Malfi
Guglielmo – Adam Plachetka
Despina – Kelli O’Hara
Don Alfonso – Christopher Maltman

www.metopera.org

 

Přeložila Kateřina Bodnárová

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - W. A. Mozart: Così fan tutte (Met 2018)

[Celkem: 17    Průměr: 3.5/5]

Mohlo by vás zajímat


1
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ctirad

Byl to asi nejhorší přenos z MET, který jsem kdy viděl. Režisér si vůbec s příběhem nelámal hlavu a vytvořil prázdnou americkou show, zcela rezignoval na hloubku díla. Dámské obsazení absolutně neodpovídalo MET, sestry byly nudné, postrádaly jakýkoliv náznak osobnosti, Despina zpívala příšerně a ještě v árii v druhém dějství rytmicky ad libitum. To by skutečně dobrý dirigent nedovolil. A to byl právě další kámen úrazu. Jak lehce se James Levine odkopl z MET! Ale náhrada? Každý dobrý dirigent má závazky na několik let dopředu, takže k dispozici byl jen takový nudný kapelník. Neslyšel jsem nikdy z MET operu tak… Číst vice »