Hudební kurýr

Vydání číslo 41. Letmý pohled na události ze světa hudby, k nimž došlo ve druhé polovině května 2017: Emmanuel Macron: Schumann a Liszt v Elysejském…

Jakub Hrůša: zpátky do budoucnosti

Český dirigent Jakub Hrůša, nový šéfdirigent Bamberských symfoniků, obrací překvapivě pozornost k původu orchestru. Začíná vzrušující hledání stop, také na CD. Text přinášíme v překladu…

Talich byl věčný hledač

Texty Ivana Medka (100) Karla Ančerla, Josefa Vlacha a Milana Munclingera spojovalo mimo jiné to, že byli všichni žáky Václava Talicha. V roce 1967 pozval…

Má vlast jako nová

Zápisník Jindřicha Bálka (108) Pozvání Paava Järviho na zahajovací koncert Pražského jara bylo skvělým dramaturgickým tahem. Jeho pojetí mělo velmi mladistvého ducha a zároveň oživilo…

Soutěž hostujících orchestrů

Zápisník Jindřicha Bálka (84)  Koncerty severoněmeckého rozhlasového orchestru a Petrohradské filharmonie zajímavě oživují debatu o národním charakteru orchestrů. V prvním případě spíše nepřímo, protože Má vlast…

Martinů a glosy Jakuba Hrůši (8)

Tentokrát netradičně na téma nemartinůovské: Aktuálnost Mé vlasti Podzim 2014 je pro mě po nějaké době opět ve znamení Smetanovy Mé vlasti. Psal jsem o…

Zápisník z Pražského jara

Zápisník Jindřicha Bálka (51)  Několik souborů hrálo letos na Pražském jaru zřejmě právě to, v čem jsou nejlepší. Potom vůbec nevadí, že nepřivážejí dramaturgický objev.…

Smetana na francouzský způsob

Letos to sice nebylo poprvé, kdy byl zahajovací koncert Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro svěřen zahraničnímu orchestru (vzpomeňme alespoň na kontroverzní vystoupení London Classical Players…