Dirigent Aleš Kománek: Když už se dostanete tak daleko, nemůžete to vzdát

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Aleš Kománek spolupracoval jako dirigent opakovaně s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Plzeňskou filharmonií, Komorním orchestrem pražských symfoniků, Filharmonií Brno, Severočeskou filharmonií Teplice, Jihočeskou komorní filharmonií České Budějovice či Západočeským symfonickým orchestrem Mariánské Lázně. Představil se rovněž jako dirigent v polském Rzeszówě s Filharmonií Rzezsów nebo v rakouském Badenu s Orchestrem Spirit of Europe. S Komorním orchestrem pražských symfoniků vystoupil na mezinárodním festivalu Mladá Praha. Řídil také Pražský komorní filharmonický sbor, Moravský komorní sbor a opakovaně byl přizván ke spolupráci s ansámblem pro soudobou hudbu Prague Modern v rámci koncertního cyklu Krása dneška, složeným z předních členů Pražské komorní filharmonie. V Ústí nad Labem se představil jako operní dirigent s Pucciniho La Bohème a tamním operním souborem Severočeského divadla. S Plzeňskou filharmonií pořídil pro Český rozhlas první studiovou nahrávku dosud neznámé Desáté symfonie Jaromíra Podešvy a pro nakladatelství Rundel Verlag natočil CD s vokálně instrumentálními díly českého skladatele Pavla Staňka.

Reklama

V březnu 2014 byl vybrán mezi posledních osm finalistů druhého ročníku konkurzu Charlese Mackerrase v English National Opera v Londýně, kde dirigoval orchestr a sólisty English National Opera.

Jeho repertoár je již nyní rozsáhlý a zahrnuje partitury jak předních českých autorů Dvořáka, Janáčka, Smetany a Martinů, tak českých autorů současných: Žalčíková, Chaloupka, Podešva, Staněk a jiní, na jejichž propagaci se aktivně podílel a uvedl je také v několika světových premiérách. Ze světové literatury dirigoval díla Haydna, Mozarta, Beethovena, Schumanna, Mendelssohna-Bartholdyho, Brahmse, Musorgského, Rimského-Korsakova, Čajkovského nebo Elgara, jakož i díla předních autorů dvacátého století včetně Stravinského, Ravela, Bartóka, Šostakoviče, Brittena nebo Sibelia. Velmi důležitou součást jeho repertoáru tvoří opera, například Pucciniho La bohème a Tosca, Verdiho La traviata, Bizetova Carmen, Dvořákova Rusalka, Smetanova Prodaná nevěsta a Janáčkovy Příběhy lišky Bystroušky či Jenůfa.

Během studia získal Aleš Kománek na důkaz podpory a ocenění svých aktivit stipendium ministerstva kultury České republiky, Českého hudebního fondu a stipendium magistrátu města Ostravy.
(zdroj aleskomanek.com)

www.aleskomanek.com

  1. 1
  2. 2
  3. 3

2
Komentujte

Please Login to comment
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
endofglory

Malé zamyšlení nad porotou dirigentské soutěže. Dirigenti (byť, pardon, nonames) – určitě lepší než kulturní byrokrati. Přesto je to krvesmylstvo, incestum, vzájemné si klepání na ramena. Smí dirigenty hodnotit členové hrajícího orchestru?

Max-Pol Zillinsky

Endofglory: milý synu, pan Jorma Panula není žádný ‘noname’ dirigent, jak z Vašeho příspěvku velmi nesprávně vyznívá, nýbrž člověk v celé Skandinávii požívající morálního a uměleckého kreditu na úrovni Hanse Swarovského či Ijli Musina, pokud Vám jsou ta jména známa. Jorma Panula stojí za výchovou několika úspěšných dirigentských generací a sám je výtečný dirigent a praktik. Pan Olivieri-Munroe úspěšně vedl v našich končinách Severočeskou filharmonii Teplice a je velmi nadějným a vzdělaným hudebníkem. Doporučil bych Vám ve vší zdvořilosti více studia, než se napříště budete dopouštět odsudků. S Vaším názorem na hodnocení kandidátů řemesla dirigentského orchestrem ovšem bez výhrad souhlasím.… Číst vice »