Do Rudolfina se chystají první Hvězdy barokní opery

  1. 1
  2. 2

Händelovy kantáty představují svojí dramatičností a formální sevřeností jakýsi typ „miniopery“ a sám autor se k nim s oblibou vracel i ve své pozdější operní tvorbě. Nejinak je tomu i u kantáty Ero e Leandro. Árie Se la morte non vora se objevuje s textem Non ho cor che per amarti v opeře Agrippina (1709) a árii Si muora, come son viva ancora pak znají milovníci opery především jako Ah crudel il pianto mio z opery Rinaldo (1711).

Hlas duše rozezní na koncertě hned tři sólistky. Jedna z nejvyhledávanějších evropských sólistek na barokní hoboj Xenia Löffler je známá především jako sólohobojistka berlínské Akademie für alte Musik a obdivovatelé nahrávek Johna Eliota Gardinera znají zvuk jejího nástroje ze série živých nahrávek projektu Bachových duchovních kantát s názvem Bach Cantata Pilgrimage.

Italská sopranistka Raffaella Milanesi se vrací do Prahy po více než roce. V květnu roku 2012 se blýskla pohotovým záskokem za onemocnělou Martinu Jankovou a společný koncert s Collegiem 1704 byl současně jejím pražským debutem. Její umění však znají návštěvníci významných evropských scén jako jsou bruselské divadlo La Monnaie, neapolské San Carlo nebo milánská La Scala.

Sara Mingardo je italskou legendou nejen scény staré hudby, disponující nezaměnitelným podmanivým témbrem svého altu. Byť centrum jejího repertoáru tvoří především hudba sedmnáctého a osmnáctého století, nevyhýbá se ani hudbě devatenáctého a dvacátého toletí. Podílela se na například na slavné nahrávce opery Les Troyens Hectora Berlioze s dirigentem Colinem Davisem, která se stala v roce 2002 rekordmanem ve sběru nejrůznějších ocenění (Gramophone Award, Grammy Award – Best Opera Recording, Grammy Award – Best Classical Album). Výčet světových orchestrů, se kterými spolupracovala, by byl předlouhý, stejně jako operních scén a koncertních sálů, ve kterých vystupovala – La Scala, La Fenice, San Carlo, Salzburg Festspiele, Aix-en-Provance, Carnegie Hall, Berliner Philharmoniker… Vzhledem k programu pražského koncertu stojí za zmínku, že Pergolesiho Stabat Mater nahrála pro vydavatelství Deutsche Gramophon s Claudiem Abbadem.

Hvězdy barokní opery
Hlas duše – Voce dell’anima
Sara Mingardo (alt)
Raffaella Milanesi (soprán)
Xenia Löffler (hoboj)
Dirigent: Václav Luks
Collegium 1704
30. října 2012 Dvořákova síň Rudolfina

program:
G. F. Händel:
– Ouvertura z opery Agrippina
– Ero e Leandro, kantáta pro soprán a orchestr
A. Vivaldi:
– Nisi Dominus, kantáta pro alt a orchestr
– Koncert pro hoboj C dur
G. B. Pergolesi:
– Stabat Mater

www.collegium1704.com

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat