Festival v Českém Krumlově slaví své třicáté výročí návratem Plácida Dominga a publikací o své historii

  1. 1
  2. 2

Velkou novinkou letošního roku je projekt Festivalová zóna, který se uskutečnil během letošního srpna a v jehož rámci se konala letní kina a malířská setkání. „Chtěli jsme se otevřít veřejnosti, připravit krásný program pro obyvatele Krumlova tak, aby s námi mohli trávit příjemný čas a neplatit žádné vstupné. Do dalších let chceme dělat festivalovou zónu během festivalu a v jejím rámci chceme realizovat i workshopy s umělci a další aktivity – malování, dětské dny,“ vysvětluje Gabriela Boháčová

Příprava letošního ročníku nebyla jednoduchá. Organizátoři do poslední chvíle nevěděli, zda a v jakém rozsahu se festival uskuteční. Označují letošní rok za nejtěžší, který zažili. „Bez našich partnerů bychom festival organizovat nemohli. Festival je dnes opravdu velký kolos a takový kolos nemůžete rozběhnout během jednoho týdne. Potřebujeme alespoň minimální čas na organizaci a přípravu a právě čas byl letos opravdu hraniční. Změny byly například v orchestrech – orchestry, které mohly přijet na začátku prázdnin, už neměly čas v září a tak dále. Lidé mají dovolené a naši partneři nemohou znát termín čtrnáct dní dopředu,“ vysvětluje organizaci a důvody posunutí termínu festivalu Gabriela Boháčová.

Jubileum je příležitostí k zastavení a úvahám o dalším vývoji akce. V průběhu třiceti let zde vystoupilo více než dvanáct tisíc umělců ze čtyřiceti zemí. Mezi nimi například Jonas Kaufmann, Renée Fleming, Dmitri Hvorostovsky, Juan Diego Flórez, Angela Gheorghiu, Piotr Beczala, Sondra Radvanovsky. Z českých umělců nechyběla Eva Urbanová, Dagmar Pecková, Karel Gott a řada dalších. „Léta jsme byli dramaturgicky hodně rozkročení a myslím si, že do budoucna se budeme odklánět od velké multižánrové dramaturgické skladby a začneme se soustředit na klasickou hudbu oživenou scénografií – dalším 3D efektem. Naší prioritou bude návrat do unikátních prostor Českého Krumlova – barokní divadlo, otáčivé hlediště. Chtěli bychom si hrát se scénografií – ať tou přírodní, nebo přizváním scénografů, kteří by prostory a vybraná místa oživili. Bylo by pro nás velkou ctí oslovit další velké umělecké osobnosti klasické hudby,“ nastiňuje možný vývoj Gabriela Boháčová.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments