Festival Znojmo uvedl operní pantomimu s Arnoštem Goldflamem

  1. 1
  2. 2

Základem projektu byla ovšem hudba Johanna Michaela Haydna, skladatele, na kterého svět zapomíná díky jeho geniálnímu staršímu bratrovi. Michael se však dal prozíravě jiným směrem a objevením jeho hudby se otevírá jiný svět v době, kdy kulminoval styl Sturm und Drang, který konvenoval citovému bohatství lidí, žijícím ve druhé polovině 18. století. Dirigent Roman Válek s orchestrem Czech Ensemble Baroque dokázal dát provedení dramatičnost, spontánní výraz a přesvědčivost, při zachování barokní estetiky hudby, která strhla publikum. A možná jako protiklad a vtažení do koloritu doby, uvedla večer Symfonie č. 26 d moll „Lamentatione“, Hob.I:26 Josepha Haydna. Přes její mollovou tóninu ji provází svěží tempo poháněné stálým a neměnným rytmem, se synkopovanými částmi a akcentovanými kontrasty, skvěle navodilo atmosféru a přineslo precizní provedení, ze kterého už hudební provedení neslevilo. Byl to neopakovatelný večer, který otevřel dveře do života a citového bohatství lidí 18. století a stal se vrcholem znojemského festivalu jako víno.  

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


4 5 votes
Ohodnoťte článek
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments