Freddie – The King of Queen v Plzni

  1. 1
  2. 2

Odvážná choreografie Libora Vaculíka klade na představitele všech rolí vysoké nároky. Tím spíše, že kromě bezchybně provedeného tance musejí dbát na výraz, mimiku, herectví. Bez perfektní souhry by nebylo možné zvládnout náročné a originální taneční duety. Ať to jsou duety Freddieho a Mary, ale i nevídané a velmi působivé duety Freddieho s jeho mužskými partnery včetně scény dvou mužů s druhou Freddieho milenkou, Barbarou Valentinovou. Richard Ševčík přesným provedením tanečních prvků potvrdil své výtečné technické dispozice, ale i cit pro celkové vyjádření postavy. Tanečně vyjádřil Mercuryho naprosto dokonale.S Michaelem Kluchem se jedinečně doplňovali a nejen fyzickou podobností, ale i výrazem a souhrou dokázali společně vytvořit skutečně jedinou postavu. Michael Kluch naplnil svou roli, v níž navíc hovoří jen anglicky, naprosto dokonale s obdivuhodným nasazením. Suverénně provedenými zpěvními party, znělým hlasem a navíc hereckým projevem si zcela získal publikum. Podobně jako Iva Marešová s krásným plným hlasem, intonační jistotou a výborným jevištním projevem. Současně ztvárnila i zcela odlišnou roli, Lizu Minelli ve scéně z New Yorku. Jinak ale stylizována do bílé řízy s dlouhými blond vlasy se podobá Freddieho matce, kterou s půvabem sobě vlastním výtečně tančila Michaela Hosová. Jarmila Dycková jako Freddieho milenka Mary Austin okouzlila publikum tancem i výrazem. Její žal, když ji Freddie opouští kvůli svým milencům, vynucené sesterské přátelství tak krutě se zařezávající do její duše, to vše prožívají diváci s ní. Výrazná Nela Mrázová v roli Barbary Valentinové naopak dokázala výtečně ztělesnit postavu povrchní filmové hvězdy, které nejsou nevázané radovánky cizí. Skvěle si počínali na jevišti jako Freddieho milenci Petr Hos a Milan Maláč v obtížných rolích Joe Fanelliho a Jima Huttona. Petr Hos současně tančil i Freddieho otce a v tom je jediný zádrhel skvělé inscenace. Jistěže je obvyklé, když se jeden tanečník objeví za večer v několika rolích, ale ztvárňuje-li současně otce i milence, bylo by vhodnější obsadit role různými tanečníky. Martin Šinták se blýskl také hned ve dvou rolích, v tomto případě to ovšem v nejmenším nerušilo. Nejdříve jako legendární tanečník Rudolf Nurejev a v druhé půli coby vypočítavý bezskrupulózní Freddieho manažer Paul Prenter. V dalších rolích se výborně uplatnili Miroslav Hradil, Petr Laštovka a Vojtěch Jansa.

Zkrátka šéf baletu Jiří Pokorný měl při výběru inscenačního týmu opět šťastnou ruku. V Komorním divadle se hraje představení, které je originální, moderní a přináší výjimečné umělecké výkony.


Hodnocení autorky recenze: 90 %

Freddie – The King of Queen
Libreto a výběr hudby: Libor Vaculík
Choreografie, režie a světelná koncepce: Libor Vaculík
Hudba: skupina Queen, Arvo Pärt, Petr Malásek
Texty písní: Václav Kopta
Hudební režie: Petr Malásek
Scéna: Martin Černý
Kostýmy: Roman Šolc
Asistenti choreografie a režie: Zuzana Hradilová, Jiří Pokorný
Premiéra 15. března 2014 Komorní divadlo Plzeň

Freddie Mercury-zpěvák – Michael Kluch
Freddie Mercury-tanečník – Richard Ševčík
Slečna „Kdo“ – Iva Marešová
Jer Bulsarová – Michaela Hosová
Bomi Bulsara – Petr Hos (alt. Milan Maláč)
Mary Austin – Jarmila Dycková
Rudolf Nurejev – Martin Šinták
Brian May – Miroslav Hradil
John Deacon – Vojtěch Jansa
Roger Taylor – Petr Laštovka (alt. Petr Hos)
Barbara Valentinová – Nela Mrázová (alt. Martina Diblíková)
Joe Fanelli – Petr Hos (alt. Milan Maláč / Pavel Tručka)
Paul Prenter – Martin Šinták
Jim Hutton – Milan Maláč (alt. Petr Hos)
Socha Svobody / Domina – Hana Čakarmišová

www.djkt-plzen.cz

Foto Pavel Křivánek

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - Freddie – The King of Queen -Vaculík (DJKT Plzeň)

[Celkem: 3    Průměr: 3.7/5]

Mohlo by vás zajímat


1
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
fidelio

Inscenace je velmi pusobivá, velmi líbivá – za vidění určitě stojí mimořádný výkon celého souboru plzeňského baletu a pak 2 hlavních solistů večer – M. Klucha a Richarda Ševčíka. Příběh je jednoduchý, místy dosti plytky.. choreografie nepřináší nic nového – tyto Vaculíkovy figury už jsme mnohokrát zažili. Postava paní Kdo nemá absolutně žádný charakter, provází sice večerem, ale to je asi tak vše. Proměna postavy KDO do L. Minelli na jedno hudební číslo postrádá logiku (i když je jevištně působivé). Můj závěr: na jednoduché osnově příběhu s tradiční režiií a choreografii můžeme vidět mimořádný výkon baletu a 2 solistů.

REAGOVAT