Händelův Saul: 4 hodiny 20 minut barokní radosti

  1. 1
  2. 2

Dostáváme se k orchestru – jak bylo již řečeno, Händel jej nafoukl do pompézních rozměrů: dechy, žestě, varhany, harfa… a ještě do něj zařadil speciální nástroje, jako kotle se zvláštním laděním nebo kladívkovou zvonkohru (zde opět účinkovala Barbara Maria Willi). Využil jí dosyta, hned ve třech hudebních číslech: se sopránem (Michal), se sborem a s orchestrem. Od předehry na mě Czech Ensemble Baroque působil energickým, optimistickým dojmem. Stejně jako efektní Händelova hudba, vše šlapalo ve svěžím, radostném tempu, líbezné melodie střídaly energické bloky se smělou dynamikou, hráči předváděli umná sóla (výtečný Marek Čermák na varhany). Dirigent Roman Válek si s obrovskou partiturou, která v čistém čase představuje bezmála tříhodinové dílo, poradil s přehledem, vtipem a lehkostí. Uměl držet tah a zaujetí diváků i zúčastněných umělců na maximu. Byl inspirativní,  nikde hudba nestagnovala, neztěžkla v kontrapunktech, neopakovala se v nápadech. Partitura byla rozdělena na tři části se dvěma přestávkami, proto diváci odcházeli domů až ve třičtvrtě na jedenáct. Nicméně stálo to za to – všichni odcházeli s pocitem mimořádného večera.

 

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL: Saul, oratorium HWV 53
Rudolfinum – Dvořákova síň 8. února 2019

Adam PLACHETKA | Saul

Andreas SCHOLL | David

Natalia RUBIS | Merab

Kristýna VYLÍČILOVÁ | Michal

Rupert CHARLESWORTH | Jonathan

 

CZECH ENSEMBLE BAROQUE

Roman VÁLEK | dirigent

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na