Je frustrující čekat na moment, kdy můžete předvést, co umíte
K dalším rolím jejího repertoáru patří Čajkovského Lisa (Piková dáma), Bizetova Micaela (Carmen) a z českého repertoáru Smetanova Mařenka (Prodaná nevěsta), Vendulka (Hubička), Krasava (Libuše), titulní role Dvořákovy Rusalky nebo Janáčkova Jenůfa (Její pastorkyňa).
Od roku 1989 vystupovala také na operních scénách v Evropě a v zámoří. Prvním zahraničním pohostinským vystoupením byla role Najády (Richard Strauss: Ariadna na Naxu) ve Vlaamse Opera v Antverpách. Na Edinburghském festivalu se představila jako Janáčkova Šárka a Krasava v Libuši, dále hostovala v Torontu jako Mimi a Nedda, ve Vancouveru jako Hraběnka ve Figarově svatbě a Donna Anna, v Concertgebouw v Amsterdamu jako Krista (Janáček: Věc Makropulos), pod taktovkou Jiřího Kouta zpívala titulní roli Janáčkovy Káti Kabanové v Tel Avivu, v Opéra Royal de Wallonie v Liège a Santiagu de Chile vystoupila jako Jenůfa a v pařížském Théâtre du Châtelet jako Barena (Její pastorkyňa), Rusalku zpívala na festivalu ve Wexfordu.
S operou Národního divadla absolvovala řadu zahraničních zájezdů – do Lisabonu (Jenůfa) a opakovaně do Japonska (Donna Anna, Hraběnka, Micaela a Rusalka). Vedle operního repertoáru často koncertuje doma i v zahraničí. Natočila CD nahrávku Libuše (role Krasavy) a Martinů Hlas lesa (role Nevěsty), která byla i filmově zpracována.
(Zdroj: webové stránky ND Praha)
Foto archiv Heleny Kaupové, Národní divadlo – Hana Smejkalová, Oldřich Pernica a archiv
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky