Kam na tanec v červenci a co na konci sezony plánují tanečníci z českých souborů?

  1. 1
  2. 2

Choreografka Maria Muñoz přiveze představení Bach. Známý cyklus skladeb Dobře temperovaný klavír Johanna Sebastiana Bacha ji inspiroval k tvorbě performance, která spojuje barokní hudbu a současný tanec. Britská performerka Oona Doherty se v představení Hope Hunt into Lazarus vydává na cestu Irskem, kterým prochází, aby odhalila dopady nezaměstnanosti, ekonomické krize a občanské války. Představení na pomezí tance a fyzického divadla se odehraje za doprovodu barokní skladby Miserere Gregoria Allegriho. A v programu jsou připraveny ještě další projekty na pomezí tance, divadla či nového cirkusu.

Nechybí ani ryze hudební část. Kontratenor, sbormistr a dirigent Sebastien Fournier, který je dlouholetým spolupracovníkem festivalu KoresponDance, je interpretem barokní a současné hudby a zakladatelem barokního sboru Sprezzatura, jehož cílem je zpřístupnit barokní hudbu široké divácké obci. V roce 2010 reprezentoval Francii na Světové výstavě v Pekingu a od té doby pravidelně spolupracuje s mezinárodním kulturním centrem Yishu 8. Tento rok uvede v Muzeu Nové Generace, součásti zámeckého areálu, sólový koncert se skladbami středověku a renesance. Uskuteční se také koncert Francouzsko-české hudební akademie Telč.

Doprovodný program zahrnuje nejen choreografické semináře a ateliéry pro profesionály i publikum, diskuse a prezentace projektů Škola tančí, ale také například kulatý stůl Barokní kořeny v tanci a architektuře. K hlavním tématům, jež Se.s.ta zkoumá, patří propojení tance a architektury, hlavně skrze jejich prvky opakování. Letos jsou v České republice předmětem zájmu její barokní kořeny. Kulatý stůl má shromáždit choreografy festivalu, kteří mají vztah k architektuře a kteří ve své tvorbě používají barokní principy, hosty budou rovněž architekti. (Debata je otevřená pro všechny zájemce.)

 

Další tanec v červenci: festival Nultý bod
Tento červenec proběhne devátý ročník Mezinárodního festivalu Nultý bod, který každé léto do Prahy přiváží domácí i mezinárodní divadelní soubory, jež ve své tvorbě přesahují umělecké žánry, ale jejich hlavním výrazovým prostředkem zůstává stále tanec a pohybové divadlo. Festival proběhne od 17. do 23. července. Jako každý rok se bude i letos festival odehrávat především v Divadle v Celetné. K této již tradiční lokaci přibydou také nová místa. Pětadvacetihodinová performance Momentum od souboru Tantehorse bude k vidění u nově otevřené Werichovy vily a improvizace španělské performerky Lali Ayguadé proběhne u instalace Titáni autorky Emilie Benes Brzezinski u Musea Kampa.

Devátý ročník tohoto festivalu zahájí německý tvůrce a vášnivý fotograf Volker Gerling s představením Portraits in Motion, které sklidilo úspěch na festivalu Edinburgh Fringe. Do Prahy se vrátí španělský tanečník a choreograf Daniel Abreau s projektem Cabeza, který balancuje na hranici mezi vizuálním divadlem, tancem a instalací.

Severskou tvorbu v programu zastoupí islandská představitelka současného pohybového divadla Bára Sigfúsdottir, která uvede své sólo The Lover. Z divadelního prostředí zavede španělská tanečnice Lali Ayguadé diváky ke vstupu do Musea Kampa, kde vytvoří třicetiminutovou improvizaci.

V programu nechybí zástupci české umělecké scény: Fragmenty milostných obrazů na pomezí výstavy a divadla od Spitfire Company a již zmiňovaná pětadvacetihodinová butó performance tanečnic Miřenky Čechové a Sabine Seume, Momentum od Tantehorse.

 

Krátce ze zahraničí: Mezinárodní choreografická soutěž v Hannoveru
V červnu se konal již třicátý první ročník populární choreografické soutěže v Hannoveru, do které bylo letos přihlášeno dvě stě čtyřicet devět děl choreografů padesáti dvou různých národností. Do soutěžní přehlídky postoupilo devatenáct choreografií a byly uděleny tři hlavní ceny.

V mezinárodní porotě zasedali zástupci současných tanečních souborů i kamenných divadel: Stephen Delattre, ředitel Delattre Dance Company, Katrín Hall, ředitelka dánské GöteborgsOperans Danskompani, Nanine Linning z Dance Company Nanine Linning/Theater Heidelberg, známý choreograf Jörg Mannes, ředitel baletu v Staatsoper Hannover, Garry Stewart, ředitel Australian Dance Theatre, Richard Wherlock, ředitel Ballett Basel, Ed Wubbe, ředitel Scapino Ballett Rotterdam.

Ocenění putují mimo evropské břehy:
1. cena: choreografie Arba, Nicole Caruana, USA
2. cena + Cena publika: Decipher, Mohamad Sufri Juwahir, Singapur
3. cena + Cena kritiky: Watcher, Hung-Chung Lai, Taiwan
a uděleno bylo ještě několik dalších zvláštních ocenění.

Bez zajímavosti nejsou ani odměny: k první ceně se váže 6.000 euro, ke druhé 3.000 euro, ke třetí 2.000 euro, k Ceně kritiky 1.500 euro a Ceně publika 1.000 euro.

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na