Hoffmannovy povídky se třemi Hoffmanny a Massenetova Popelka v Berlíně

  1. 1
  2. 2
Jules Massenet: Cendrillon (Aschenputtel) - Nadja Mchataf (Cendrillon), Veselina Handzhieva (Tänzerin) - Komische Oper Berlin 2016 (foto Monika Rittershaus)
Jules Massenet: Cendrillon (Aschenputtel) – Nadja Mchataf (Cendrillon), Veselina Handzhieva (Tänzerin) – Komische Oper Berlin 2016 (foto Monika Rittershaus)

Režie opery se (v Komické opeře Berlín poprvé) ujal uznávaný italský režisér Damiano Michieletto, který nedávno například okouzlil Vídeň svojí originální interpretací Pucciniho Triptychu v Theater an der Wien.

Děj notoricky známého příběhu tentokrát zajímavým způsobem situoval do třídy baletní školy: většina sboristů (včetně mužské části operního sboru) jsou studentky tance – baleríny, kteří se učí klasickému baletu a těší se, že oslní soutěžní komisi v klání, které se chystá uspořádat otec Prince Charmanta. Zejména Madame de la Haltière (více zahleděná do sebe sama než do svých dvou vlastních dcer, Noémie a Dorothée) neváhá prosazovat své zájmy, a to za cenu usilovného tréningu svých dcer i podplácení výběrové komise. Jediná Popelka netančí, utrpěla těžký úraz při tanci a nyní leží na nemocničním lůžku a o velké lásce a výhře v soutěži i v životě může jen snít; do snu, v kterém protančí celý večer s Princem Charmantem ji přivádí Víla (La Fée) v pěkném hudebním ztvárnění Caroliny Wettergreen. Víla nemá nadpozemskou podobu, ale je to stará žena, která spíše než aby Popelce nabízela prožití neuskutečnitelného snu, pomáhá jí svou životní moudrostí a dává jí návod, jak se vzepřít krutosti reality.

Princ Charmant je inscenován jako nedozrálý jedinec, znuděný člověk, který vlastně neví, co chce, a je pod silným vlivem svého otce. I on se především potřebuje vymanit z otcova vlivu a postavit se na vlastní nohy. Jeho cesty s reálnou Lucette (tak se Popelka jmenuje občanským jménem) se nakonec protnou, ale Lucettě těžké postižení její dolní končetiny nikdo neodčaruje, je jen na ní a na princi, jak dokáží spolu zvládnout posměch ostatních aktérů příběhu včetně Lucettiny a princovy rodiny. Režie byla vpravdě snová, volně rozvíjející pohádkový příběh s velkým dosahem do skutečnosti.


Hodnocení autora recenze:

Jacques Offenbach: Les Contes d’Hoffmann – 80%
Jules Massenet: Cendrillon – 75%

 

Komische Oper Festival 2016

Jacques Offenbach:
Les Contes d’Hoffmann
Dirigent: Daniel Huppert
Režie: Barrie Kosky
Scéna a kostýmy: Katrin Lea Tag
Sbomistr: David Cavelius
Světla: Diego Leetz
Dramaturgie: Ulrich Lenz
Orchestr a sbor Komické opery Berlín
Premiéra 2. října 2015 Komische Oper Berlin
(psáno z reprízy 9. 7. 2016)

Hoffmann 1 – Uwe Schönbeck
Hoffmann 2 – Dominik Köninger
Hoffmann 3 – Alexander Lewis
Stella/Olympia/Antonia/Giulietta – Nicole Chevalier
La Muse/La mère d’Antonia – Karolina Gumos
Lindorf/Coppélius/Le docteur Miracle/Dapertutto – Dimitry Ivashchenko
Andrès/Spalanzani/Pitichinaccio – Peter Renz
Cochenille/Crespel/Peter Schlémil – Philipp Meierhöfer
***

Jules Massenet:
Cendrillon
(Aschenputtel)
Hudební nastudování a dirigent: Henrik Nánási
Režie: Damiano Michieletto
Scéna: Paolo Fantin
Kostýmy: Klaus Bruns
Sbormistr: Andrew Crooks
Světlo: Alessandro Carletti
Choreografie: Sabine Franz
Dramaturgie: Simon Berger
Orchestr a sbor Komické opery Berlín
Premiéra 12. června 2016 Komische Oper Berlin
(psáno z reprízy 10. 7. 2016)

Cendrillon (Aschenputtel) – Nadja Mchantaf
Madame de la Haltière – Agnes Zwierko
Le Prince Charmant – Karolina Gumos
La Fée – Caroline Wettergreen
Noémie – Mirka Wagner
Dorothée – Zoe Kissa
Pandolfe – Werner van Mechelen
Le Roi – Carsten Sabrowski
Le Doyen da la Faculté – Christoph Späth
Le Surintendant des plaisiers – Nikola Ivanov
Le Premier Ministre – Philipp Meierhöfer

www.komische-oper-berlin.de

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - Offenbach: Les Contes d'Hoffmann (Komische Oper Berlin)

[Celkem: 2    Průměr: 3.5/5]

Vaše hodnocení - Massenet: Cendrillon (Komische Oper Berlin)

[Celkem: 3    Průměr: 4/5]

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na