Královna noci bojuje za svoji rovnoprávnost v Divadle na Vídeňce

  1. 1
  2. 2

Obsazení pěveckých partů nové produkce Theater an der Wien mělo nadprůměrnou úroveň – a to ve všech rolích. V hlavní ženské roli Paminy diváci obdivovali umění belgické lyrické sopranistky Sophie Karthäuser, která není na Vídeňce žádným nováčkem. Pěvkyně často vystupuje v operách a na koncertech pořádaných orchestrem Akademie für alte Musik, vedeným Jacobsem, její schopnost ponořit se hudby a interpretovat s vysokou niterností zpívaný text je příkladná. Tamina zpíval mladý německý tenorista Sebastian Kohlhepp, umělec atraktivního hlasu i zjevu, jehož příští angažmá zahrnují nejen mozartovské party Belmonta a Dona Ottavia (v této fázi jeho uměleckého růstu přímo stvořené pro jeho hlas), ale i Cherubiniho Giasone, kterého ztvární v nové produkci ve Stuttgartu: v původní verzi /s mluvenými dialogy – kompletně neobvykle v německém jazyce. Rakušan Daniel Schmutzhard zaujal jako do detailu propracovaný Papageno (účastnil se rovněž na zmíněné nahrávce Reného Jacobse) – jeho Papageno je mrštný, mužně přitažlivý a pěvecky a herecky téměř dokonalý. Dimitry Ivashchenko spolehlivě předvedl Sarastra. Nejatraktivnější pěvecké výstupy v Kouzelné flétně má většinou Královna noci – její aktuální představitelka, z Jerevanu pocházející koloraturní sopranistka drobné štíhlé postavy a menšího hlasu, Nina Minasyan neměla příliš znělou střední polohu, ale její vysoké tóny a koloratura zněly čistě, i když bez výraznější razantnosti při sdělování obsahu zpívaných slov. Jak bylo již zmíněno dříve, Královna noci se musí obejít bez tradiční pompéznosti svých výstupů, a to možná způsobilo rozčarování u části publika.

Jako solidní lze hodnotit výstupy tří dam Královny noci, Birgitte Christensen, Kai Rüütel a Kathariny Magiery. Birgitte Christensen mají možná čeští diváci v povědomí jako Donnu Annu v koncertním provedení Dona Giovanniho v Rudolfinu, které v září 2015 předvedl Freiburger Barokorchester pod vedením René Jacobse. Třetí dáma Katharina Magiera svým výrazně větším objemem hlasu nepůsobila zcela kompatibilně se zbývajícími členkami tria, nicméně po přestávce svůj projev zklidnila.

I Papagena v podání herecky tvárné Kathariny Ruckgaber si plným právem zasloužila závěrečný aplaus u publika.

Hodnocení autora recenze:
hudební provedení – 90%
scénická realizace – 75%


Wolfgang Amadeus Mozart:
Die Zauberflöte
(Kouzelná flétna)
Dirigent: René Jacobs
Režie: Torsten Fischer
Scéna a kostýmy: Herbert Schäfer, Vasilis Triantafilopoulos
Sbormistr: Erwin Ortner
Choreografie: Karl Alfred Schreiner
Akademie für Alte Musik Berlin
Arnold Schoenberg Chor
Premiéra 17. září 2017 Theater an der Wien
(psáno z reprízy 23. 9. 2017)

Sarastro – Dimitry Ivashchenko
Königin der Nacht – Nina Minasyan
Tamino – Sebastian Kohlhepp
Pamina – Sophie Karthäuser
Papageno – Daniel Schmutzhard
Papagena – Katharina Ruckgaber
Der Sprecher – Stephan Loges
Monostatos – Michael Smallwood
Erste Dame – Birgitte Christensen
Zweite Dame – Kai Rüütel

Dritte Dame – Katharina Magiera
Priester / Geharnischter
– Florian Köfler
Die 3 Knaben – Florianer Sängerknaben

www.theater-wien.at

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - Mozart: Die Zauberflöte (Theater an der Wien 2017)

[Celkem: 3    Průměr: 4.7/5]

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na