Operní bilance Heleny Havlíkové za rok 2018

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Liberecké nastudování dvou oper Sergeje Rachmaninova – Francesca da Rimini a Lakomý rytíř  – se stalo objevem. Dirigent a šéf liberecké opery Martin Doubravský už mnohokrát ukázal, že romantické zpracování silných dramatických témat v operách, které se objevně vymykají standardnímu repertoáru našich divadel, ho inspiruje a vede k hudebnímu rozpoutání bouří emocí a svým citem pro hudební divadlo dokáže vtisknout operám strhující naléhavost, v tomto případě až mrazivě děsivou s rychle pohasínajícími jiskřičkami naděje. Linda Keprtová Dantovu vizi pekla z počátku 14. století zobrazila jako bezútěšné ruské vězení – a tímto zhmotněním zla, které mohlo postihnout i Rachmaninova, kdyby z Ruska neemigroval, propojila obě opery. Jsou také skvěle obsazené – Pavola Kubáně jsem zařadila mezi talenty roku 2018. Přes dílčí výhrady vznikla inscenace, navíc skvěle obsazená, která vyvolává znepokojivé otázky příčin a důsledků dnešních posunů tolerance ke zlu a vytrácení lidské důstojnosti i naděje.

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na