Operní magazín: výlet do krajiny „poezie dětství“

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Vizitky:
Veronika Holbová (1989) – rodačka z Ostravy studovala zpěv u Evy Dřízgové-Jirušové. V roce 2007 získala 3. místo a cenu za nejlepší provedení barokní árie na soutěži konzervatoří v Pardubicích, v roce 2010 se stala finalistkou pěvecké soutěže Mikuláše Schneidra Trnavského v Trnavě, získala 1. místo v pěvecké soutěži Leoše Janáčka – Hukvaldy. V roce 2015 vyhrála první místo v kategorii „Opera – ženy“ na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Spolupracuje s operními domy v České republice i v zahraničí. Od roku 2009 hostuje v Národním divadle moravskoslezském, trvale spolupracuje s českými orchestry, účastní se koncertů s barokním vokálním tělesem Colleguim 1704 pod vedením Václava Lukse.
Olga Jelínková (1978) – zpěv studovala u Antonie Denygrové a u Miloslava Podskalského. Účastnila se interpretačních kurzů u Richarda Sigmunda v italském Meranu či mistrovských kurzů u Teresy Berganzy ve španělském Santanderu, jejichž součástí bylo koncertní turné po Španělsku a Francii, a mistrovských kurzů Petera Dvorského ve Znojmě a Piešťanech. Hostuje ve většině operních domů v České republice; vystupuje v Brně, v Opavě, v Liberci, v Českých Budějovicích či v Plzni. Její spolupráce s pražským Národním divadlem začala v roce 2014 rolí Mégacla (Mysliveček: L’Olimpiade) ve Stavovském divadle. Následovala Mozartova Královna noci a Slavík (Stravinskij: Le Rossignol) v historické budově v sezoně 2015/2016, za tuto roli byla nominována na cenu Thálie. Od ledna 2015 je angažována v Moravském divadle Olomouc, kde se již jako domácí sólistka objevila poprvé v roli Lízy (Kálmán: Hraběnka Marica).
Martin Kukučka (1979) a Lukáš Trpišovský (1979) – režijní tandem SKUTR: Společně začali pracovat při studiích na DAMU u Josefa Krofty a Miloslava Klímy. Už jejich absolventská představení vzbudila zájem kritiky a ohlasy u diváků. Hned po ukončení studia na DAMU je přizval ředitel Divadla Archa Ondřej Hrab ke spolupráci a nabídl jim tvůrčí rezidenci. V rámci spolupráce, která probíhala pod hlavičkou divadelní laboratoře Archa.lab vzniklo několik úspěšných divadelních projektů. Autorská představení SKUTRu kombinují tanec, pohyb, akrobacii, loutky, projekce, lightdesign, text a zvuk. V poslední době se čím dál více věnují spojení hudby a divadla. Pro mezinárodní festival Struny podzimu vytvořili s hráči orchestru Berg hudební divadlo Heinera Goebbelse Schwarz auf Weiss či scénické provedení Honeggerova Krále Davida. V současnosti se jejich tvorba také začíná ubírat směrem k operní režii.

 

Maurice Ravel:
Dítě a kouzla
(L’Enfant et les Sortilèges)

Hudební nastudování a dirigent: Mario De Rose
Režie: SKUTR (Lukáš Trpišovský a Martin Kukučka)
Scéna: Jakub Kopecký
Kostýmy: Simona Rybáková
Sbormistr: Martin Veselý
Orchestr a sbor opery Jihočeského divadla
Premiéry 6. a 7. května 2016 Dům kultury Metropol České Budějovice

Dítě (druhé já) – Karolína Bubleová-Berková/Vladimíra Malá
Matka/Čínský šálek/Vážka – Romana Strnadová/Miroslava Veselá
Oheň/Princezna/Slavík – Veronika Holbová/Olga Jelínková
Čajová konvice/Učitel matematiky/Žába – Josef Falta/Ondřej Koplík
Pohovka/Kočka/Veverka/Pastýř – Kateřina Falcníková/Šárka Hrbáčková
Pastýřka/Sova/Netopýr – Zdislava Bočková/Jana Málková
Hodiny/Kocour – Aleš Janiga/Martin Štolba
Křeslo/Strom – František Brantalík/Peter Paleček
Dítě – Nikolas Harrington/Ondřej Janeček

www.jihoceskedivadlo.cz

Autor je hlasatelem Českého rozhlasu-Vltava

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Hodnocení

Vaše hodnocení - Ravel: Dítě a kouzla (JD České Budějovice)

[Celkem: 57    Průměr: 3.9/5]

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na