Operní panorama Heleny Havlíkové (244)

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Další inscenací se spoustou strhujících výkonů bylo ostravské nastudování Šostakovičovy Lady Macbeth Mcenského újezdu. Nejen Martin Bárta jako Boris, ale také Aleš Briscein v alternaci s Vadimem Zaplechnym vystihli Katěrinina milence Sergeje přesně jako dominantního, surového, sebestředného a zároveň neodolatelného „alfa samce“. V titulní roli opět excelovala Jordanka Derilova, která získala Cenu Thálie v roce 2015 za Prokofjevovu Renatu v ostravské inscenaci Ohnivého anděla. Nebylo podstatné, že tato sopranistka už nemá tak plně a oble znějící střední polohu, důležité bylo, jak vytvořila Katěrinu – jako nafoukanou, ješitnou, znuděnou husu, která bezhlavě, naivně a doslova až za hrob podlehne brutálnímu sexappealu pokrytecky vypočítavého Sergeje. A slabošství Katěrinina muže Zinovije vyjádřil Josef Moravec

Z té devítistovkové plejády si pozornost zaslouží také výkon Sergeje Kostova v titulní roli již zmíněného Acherova Sternenhocha. Byl výborně zvoleným typem pro odpudivého úchylného knížete s ulíznutou patkou a buřinkou v jeho nenávisti i vzývání Helgy, kdy jeho vemlouvavý tenor přechází do bizarních kontratenorových poloh.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Mohlo by vás zajímat