Ovace za záskok: Tenorista Petr Nekoranec vystřídal v New Yorku Stephena Costella

Na pondělním zahajovacím koncertu cyklu letních recitálů Metropolitní opery, které se již několik let těší oblibě tisíců Newyorčanů – odehrávají se v uvolněné atmosféře v parcích po celém New Yorku a vstup na ně je zcela zdarma – zaskočil za indisponovaného Stephena Costella “náš“ Petr Nekoranec.
Summer Recital Series Met (zdroj metopera.org)

Stephen Costello je zřejmě Petrovi osudově souzen; připomínáme, že za něj zaskakoval již loni v lednu na koncertu v Praze, kdy tohoto tenora uvěznila v New Yorku sněhová bouře (informovali jsme zde, recenzi najdete zde).

Podle prvních ohlasů na pondělní newyorské vystoupení si Petr Nekoranec naprosto podmanil publikum a vysloužil si nadšené ovace.

“Co se stane, když hvězdný tenor onemocní? Projdete si rejstříkem frekventantů Lindemannova programu a vytvoříte nového hvězdného tenora!” Petr Nekoranec byl do tohoto prestižního programu pro mladé umělce při Metropolitní opeře přijat jako první Čech v historii.

Petr Nekoranec (foto archiv)

“Naše velké zklamání nad absencí Stephena Costella se vypařilo po prvních pěti vteřinách Nekorancova provedení árie La Donna e mobile z Verdiho Rigoletta. Tento mladý tenor je opravdovým živočichem na pódiu s přitažlivým vystupováním a strhujícím hudebním výrazem. Je těžké posuzovat jeho nazvučený hlas na venkovním koncertu, nicméně k tomu, co jsme slyšeli, jsme neměli žádné výhrady… Rádi bychom ho slyšeli bez nazvučení, abychom se ujistili, že jeho skvostný témbr i vibratto nás uchvátí stejně jako včerejšího večera. Stejně tak nebudeme hodnotit, jak je jeho nazvučený hlas vhodný pro Verdiho, nicméně nemáme žádné pochybnosti o jeho kvalitách v technice a ornamentaci belcanta. V árii Ah! Mes amis…Pour mon âme  z Donizettiho Dcery pluku vyzpíval všechna vysoká „céčka“ bez námahy a zároveň vystihl mladický entuziasmus Tonia, který si právě uvědomil, že získal lásku Marie. Pro francouzštinu má vysloveně cit, jak jsme se mohli přesvědčit v jeho krásných dlouhých frázích árie Je crois entendre encore z Bizetových Lovců perel. Jeho výslovnost byla natolik pečlivá, že jsme rozuměli každému slovu. Strhujícím způsobem zazpíval i Granadu a baladu o třech bohyních na hoře Ida z Offenbachovy Krásné Heleny. Jak báječně mu to funguje s ostatními jsme měli možnost se přesvědčit v duetu z druhého dějství opery Kmotr Fricek Pietra Mascagniho, který ztvárnil se sopranistkou Susannou Phillips. Spolu byli i Mimi a Rudolfem v duetu z prvního dějství Bohémy…“

Petr Nekoranec se takto představil zatím před největším publikem. Ač přesná čísla nejsou k dispozici, on sám během našeho telefonátu uvedl, že jich v newyorkém Central Parku byly tisíce. A co k tomuto záskoku říká sám mladý český tenor?

„Jsem neskutečně poctěn, že mi Metropolitní opera dala takovou příležitost, a ač jsem podstoupil opět neuvěřitelné nervové vypětí, které je při takovém záskoku snad pochopitelné, převládají ve mně obrovské pocity vděčnosti za tuto možnost. Byl to jeden z těch krásných a kouzelných letních večerů v Central Parku, který by jistě byl výjimečný i bez mého zpěvu, a já jsem jen rád, že jsem ten večer mohl posluchačům snad o trochu více obohatit.“

A na závěr nejžhavější zpráva: kvůli přetrvávající indispozici Stephena Costella za něj bude Petr zaskakovat i na dnešním koncertu pod Brooklynským mostem. V rámci standardního programu tohoto letního cyklu čekají Petra Nekorance do konce června ještě čtyři další koncerty.

 

Použité zdroje:
vocedimeche.reviews
metopera.org

Související články


Napsat komentář