Ovace za záskok: Tenorista Petr Nekoranec vystřídal v New Yorku Stephena Costella

Na pondělním zahajovacím koncertu cyklu letních recitálů Metropolitní opery, které se již několik let těší oblibě tisíců Newyorčanů – odehrávají se v uvolněné atmosféře v parcích po celém New Yorku a vstup na ně je zcela zdarma – zaskočil za indisponovaného Stephena Costella “náš“ Petr Nekoranec.

Summer Recital Series Met (zdroj metopera.org)





Stephen Costello je zřejmě Petrovi osudově souzen; připomínáme, že za něj zaskakoval již loni v lednu na koncertu v Praze, kdy tohoto tenora uvěznila v New Yorku sněhová bouře (informovali jsme zde, recenzi najdete zde).

Podle prvních ohlasů na pondělní newyorské vystoupení si Petr Nekoranec naprosto podmanil publikum a vysloužil si nadšené ovace.

“Co se stane, když hvězdný tenor onemocní? Projdete si rejstříkem frekventantů Lindemannova programu a vytvoříte nového hvězdného tenora!” Petr Nekoranec byl do tohoto prestižního programu pro mladé umělce při Metropolitní opeře přijat jako první Čech v historii.

Petr Nekoranec (foto archiv)

“Naše velké zklamání nad absencí Stephena Costella se vypařilo po prvních pěti vteřinách Nekorancova provedení árie La Donna e mobile z Verdiho Rigoletta. Tento mladý tenor je opravdovým živočichem na pódiu s přitažlivým vystupováním a strhujícím hudebním výrazem. Je těžké posuzovat jeho nazvučený hlas na venkovním koncertu, nicméně k tomu, co jsme slyšeli, jsme neměli žádné výhrady… Rádi bychom ho slyšeli bez nazvučení, abychom se ujistili, že jeho skvostný témbr i vibratto nás uchvátí stejně jako včerejšího večera. Stejně tak nebudeme hodnotit, jak je jeho nazvučený hlas vhodný pro Verdiho, nicméně nemáme žádné pochybnosti o jeho kvalitách v technice a ornamentaci belcanta. V árii Ah! Mes amis…Pour mon âme  z Donizettiho Dcery pluku vyzpíval všechna vysoká „céčka“ bez námahy a zároveň vystihl mladický entuziasmus Tonia, který si právě uvědomil, že získal lásku Marie. Pro francouzštinu má vysloveně cit, jak jsme se mohli přesvědčit v jeho krásných dlouhých frázích árie Je crois entendre encore z Bizetových Lovců perel. Jeho výslovnost byla natolik pečlivá, že jsme rozuměli každému slovu. Strhujícím způsobem zazpíval i Granadu a baladu o třech bohyních na hoře Ida z Offenbachovy Krásné Heleny. Jak báječně mu to funguje s ostatními jsme měli možnost se přesvědčit v duetu z druhého dějství opery Kmotr Fricek Pietra Mascagniho, který ztvárnil se sopranistkou Susannou Phillips. Spolu byli i Mimi a Rudolfem v duetu z prvního dějství Bohémy…“

Petr Nekoranec se takto představil zatím před největším publikem. Ač přesná čísla nejsou k dispozici, on sám během našeho telefonátu uvedl, že jich v newyorkém Central Parku byly tisíce. A co k tomuto záskoku říká sám mladý český tenor?

„Jsem neskutečně poctěn, že mi Metropolitní opera dala takovou příležitost, a ač jsem podstoupil opět neuvěřitelné nervové vypětí, které je při takovém záskoku snad pochopitelné, převládají ve mně obrovské pocity vděčnosti za tuto možnost. Byl to jeden z těch krásných a kouzelných letních večerů v Central Parku, který by jistě byl výjimečný i bez mého zpěvu, a já jsem jen rád, že jsem ten večer mohl posluchačům snad o trochu více obohatit.“

A na závěr nejžhavější zpráva: kvůli přetrvávající indispozici Stephena Costella za něj bude Petr zaskakovat i na dnešním koncertu pod Brooklynským mostem. V rámci standardního programu tohoto letního cyklu čekají Petra Nekorance do konce června ještě čtyři další koncerty.

 

Použité zdroje:
vocedimeche.reviews
metopera.org

Reklama

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na