Pavel Černoch jako Lenskij při debutu ve Vídni. A jako bonus velký rozhovor s ním

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

V sezoně 2014/15 byl Pavel Černoch vysoce ceněn jak odbornou kritikou, tak i publikem v nových rolích jako Albert Gregor (Věc Makropulos) v Mnichově, Laca (Jenůfa) v Opeře ve Stuttgartu a jako Don José na festivalu v Glyndeborune. Představil se opět pařížskému publiku v roli Prince v Dvořákově Rusalce v Opeře Bastille a jako Pinkerton (Madama Butterfly) v Opeře v Kolíně nad Rýnem. Absolvoval i svůj debut v USA, a to s Bostonskými symfoniky pod taktovkou Andrise Nelsonse. V letošní sezóně se poprvé představil jako Don Carlos v Hamburské státní opeře a vystoupil na festivalu BBC Proms v Londýně opět pod vedením Andrise Nelsonse.

Budoucí angažmá vedou mj. na Bregenský festival, do Mnichova, Paříže, Amsterdamu, Hamburku, Toronta a nově i do Královské opery v Londýně či Metropolitní opery v New Yorku v rolích Don Carlos, Don Jose, Hamlet (Franco Faccio) Vladimir (Princ Igor), Lenski, Boris (Káťa Kabanová), Števa a Laca (Jenůfa).

Tenorista Pavel Černoch rovněž pravidelně vystupuje na koncertních jevištích, kam je zván renomovanými orchestry a festivaly, doposud spolupracoval m.j. s Birmingham Symphony Orchestra, Boston Philharmonic Orchestra, Orchestr Tonhalle Curych, s Ruským národním orchestrem, festivaly v Bergenu, Verbier a Glyndebourne. Spolupracoval s řadou uznávaných dirigentů, jako jsou mj. Daniel Barenboim, Kirill Petrenko, Simon Rattle, Andris Nelsons, John Eliot Gardiner, Charles Dutoit, Gennady Rozhdestvensky, Vassily Sinaisky, Jiří Bělohlávek, Tomáš Hanus, Jakub Hrůša a Jaroslav Kyzlink.

(Zdroj: www.pavelcernoch.cz)

www.pavelcernoch.cz

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Mohlo by vás zajímat


Komentáře “Pavel Černoch jako Lenskij při debutu ve Vídni. A jako bonus velký rozhovor s ním

  1. Také jsme navštívili představení Oněgina s Pavlem Černochem. Jeho vystoupení bylo pro nás překvapením, neboť jsme nezachytili změnu obsazení. Ale nebyli jsme zklamáni, jeho tenor byl příjemný a ladil s ostatními hlasy. Problematické bylo účinkování dirigenta Langrého, který nedostatečně pracoval s dynamikou orchestru a zatlačoval sólisty až do neslyšitelnosti, jakmile se vzdálili od hrany scény. Možná že to bylo jeho debutem na vídeňské scéně, ale představení dost ublížil.
    Tuto vídeňskou inscenaci milujeme. Padající sníh přes celou širokou scénu divadla působí magicky a má hypnotizující účinek.
    Překvapením pro nás byl značný počet českých a slovenských diváků na tomto představení i v operní kavárně (kde zřejmě vznikl i rozhovor s Pavlem Černochem).
    Hlavním důvodem naší návštěvy vídeňské opery byla ale návštěva představení další den,kdy byla na programu Haendlova opera Ariodante v provedení Williama Christieho a jeho Les Arts Florissants. Známe provedení této opery z například z festivalu z Aix en Provence a kromě velkého natěšení jsme měli i malou obavu, jestli dramatický děj opery nepotlačí její hudební stránku.
    Nepotlačil! Bylo to drama, ale nádherné! Procítěné podání orchestru, krásný zvuk barokních nástrojů a vedení orchestru neuvěřitelně citlivé k ději i pěvcům. Protože volíme místa tak, abychom viděli na dirigenta, sledování mistra Christieho při práci umocnilo zážitek na druhou. Celé čtyřhodinové představení uběhlo jako sen. Obdivujeme i kondici fyzickou a duševní slavného dirigenta, který se děkoval při standing ovation a velkých bravách.
    Předtavení bylo určitě vrcholem sezóny Staatsoper a přispěla k tomu i nádherná režie, scéna a světla …

Napsat komentář