Dagmar Pecková se na vánoční album naučila i „chrčet“ nizozemsky

Pěvkyni Dagmar Peckovou rozčiluje, že ji lidé mají pouze za operní divu. Na jevišti a koncertních pódiích za 38 let své kariéry vyzkoušela nejen operu. Zpívala písně od Wolfganga Amadea Mozarta až po Kurta Weilla, zabývala se oratorii, různými styly a skladateli, kterým se vždy snažila přizpůsobit.
Dagmar Pecková (foto Andrea Filičková)

Nejsem ta operní diva v pravém slova smyslu, která všechno přizpůsobuje jenom svému hlasu a vnímání světa,“ uvedla Dagmar Pecková.

Ve spolupráci s Jaroslavem Krčkem, Musicou Bohemicou a souborem Gentlemen Singers v těchto dnech vydává Pecková album nazvané Zrození, které obsahuje české a moravské vánoční koledy, vánoční písně z českých barokních kancionálů a vánoční zpěvy staré Evropy.

Všimla jsem si, že tady na trhu takové to klasicky zazpívané, prosté album s oduševnělou muzikou chybí. Celé to vzniklo před dvěma lety, když mě na vánoční koncert pozval Spirituál kvintet a jako hlavní host tam byl Jaroslav Krček s Musicou Bohemicou. Úplně mě zvedli ze židle, a tak jsem za ním šla po koncertě do šatny a řekla mu, že s ním natočím vánoční cédéčko. Trochu koukal, ale nakonec to vyšlo,“ řekla populární mezzosopranistka.

Album Zrození nabídne nejen české koledy, ale do výběru se dostaly i takové, které v tuzemsku zatím nikdo nenahrál. Například nizozemská, belgická či švédská a švýcarská koleda. „Řekla jsem si, že na desku musíme dostat evropské kořeny křesťanství i severské koledy. Docházela jsem kvůli tomu na hodiny vlámštiny, švédštiny a nizozemštiny, kde jsem dostávala lekce toho nizozemského chrčení,“ podotkla Pecková. „Křesťanství je v podstatě prostá záležitost a v těch písních je to strašně znát. Proto se musí interpretovat prostým způsobem, žádné operní manýry nebo ovlivnění jiným hudebním stylem,“ dodala.

S Krčkem v roli dirigenta souboru Musica Bohemica absolvuje Pecková vánoční turné s repertoárem složeným z písní z alba Zrození. Sérii koncertů zahájí 24. listopadu 2018 v příbramském Divadle A. Dvořáka a zakončí 23. prosince v Domě kultury Ústí nad Labem.

Sedmapadesátiletá rodačka z Chrudimi Pecková se pravidelně objevuje na koncertních pódiích i operních scénách evropských metropolí. Je držitelkou ceny Thálie za rok 1999 za titulní roli v Bizetově opeře Carmen na scéně Národního divadla v Praze. Před dvěma lety se představila v projektu Hříšnice na několika festivalech. Loni svým projektem Wanted sestaveným z písní německého skladatele Kurta Weilla proměnila zaplněnou pražskou Lucernu v kabaret z minulého století. V projektu, který sama vymyslela, se Pecková na jevišti objevila v mnoha kostýmech – jako dáma z baru, prostitutka, uklízečka z přístavního hotelu, opuštěná milenka nebo nemilosrdný vrah Mackie Messer.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky