Příběh tragické lásky Dido a Aeneas v podání Collegia 1704

Koncertní sezona Collegia 1704 vstupuje v únoru do své druhé poloviny rovnou dvěma koncerty: 5. února zazní na podiu Rudolfina v koncertním provedení nesmrtelný příběh tragické lásky Dido a Aeneas v opeře Henryho Purcella. A hned 17. a 18. února bude Pražská křižovatka patřit Janovým pašijím, tentokrát ovšem ve zpracování mistra neapolské opery Alessandra Scarlattiho.

Vergiliův epos Aeneas o tragické lásce kartágské královny Dido k trojskému hrdinovi Aeneovi inspiroval v celé historii evropské kultury k bezpočtu zpracování. Opera Dido and Aeneas anglického barokního skladatele Henryho Purcella patří k těm nejproslulejším z nich a je považována za jedno z nejzásadnějších anglických jevištních děl. Collegium 1704 provedením této opery na podiu Rudolfina 5. února zahajuje tradici provádění koncertních verzí oper v rámci vlastní sezony.

„Je obdivuhodné, jak výrazný otisk zanechala pečeť Purcellova umění v anglické hudbě od Händela až třeba k Brittenovi. Pro nás je současně provedení nejslavnější Purcellovy opery počátkem naplnění snu o pravidelném koncertním provádění barokních oper v rámci našeho koncertního cyklu,“ doplňuje ke koncertu Václav Luks, umělecký vedoucí Collegia 1704.

V roli kartágské královny Dido vystoupí mezzosopranistka Marie-Claude Chappuis, jejího hrdinu Aenea bude představovat barytonista Tomáš Král. Dále účinkují členové Collegia Vocale 1704.

Druhým z únorových představení bude dvojí provedení La Passione secondo Giovanni (Janových pašijí) Alessandra Scarlattiho v Pražské křižovatce 17. a 18. února s tradiční drážďanskou reprízou 19. února.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]