ProART hledá básníky dneška

  1. 1
  2. 2


Vizitka:

Martin Dvořák se narodil 23. 1. 1979 v Brně. V deseti letech započal osmileté studium na Taneční konzervatoři v Brně, které zakončil v roce 1997 maturitou a absolutoriem. Již od roku 1988 trvale spolupracoval s brněnským Národním divadlem na představeních opery a baletu. V roce 1996 získal částečný úvazek jako člen baletního souboru ND v Brně. Po ukončení studia nastoupil do prvního profesionálního angažmá do Laterny Magiky v Praze. V září 1998 se stal na tři sezony tanečníkem Pražského Komorního Baletu – Baletu Praha. Pod vedením uměleckého šéfa Libora Vaculíka dostal první příležitosti v choreografiích Šmoka, Kyliána, Northa, Vaculíka, Zusky a dalších. Se souborem navštívil řadu zemí. Za roli Svědomí v baletu Hirošima L. Vaculíka byl nominován na cenu Thálie 2000.

Od roku 2001 pracuje v zahraničí. Nejprve jako tanečník Volksoper Wien/Tanztheater Wien (2001/2003) pod vedením Liz King. V sezoně 2003/2004 byl členem švýcarského souboru Ballett Bern pod uměleckým vedením Felixe Dumerila. Od roku 2004 spolupracuje úzce s německým choreografem Jochenem Ulrichem. Nejprve byl pod jeho vedením sólistou Tanztheater Tiroler Landestheater v Innsbrucku a od roku 2006 pak jako sólista Baletu Landestheater Linz. Krom těchto trvalých angažmá hostoval v řadě projektů: Edith – vrabčák z předměstí, Josef a jeho bratři, Schwanensee-Rockballett, 3mal-lorca, Könige, Lorenzaccio, Oeidipus is Complex.

Od roku 2009 působí jako svobodný umělec. Nejprve spolupracoval s irským souborem Fabulous Beast Dance Theatre a choreografem Michaelem Dolanem na produkci Rite of Spring pro English National Opera v Londýně, s Tanztheater Homunculus ve Vídni a opět s Landestheater Linz na produkcích Anna Karenina, Rumi, Michelangelo a Sedm smrtelných hříchů Jochena Ulricha, tanečním divadle Matchgirl Opera s hudbou Tiger Lilies a vlastních choreografií do oper Příhody Lišky Bystroušky Leoše Janáčka a Rigoletto Giuseppe Verdiho. Od roku 2013 je hostem tanečního divadla Staatstheater Kassel v Německu pod vedením Johannese Wielanda (Readymades).

V roce 2008 započal magisterské studium Movement Research na Bruckner Universität Linz. V květnu a červnu 2012 absolvoval studium hatha jógy v Indii / Himalaja-Pradesh.

Ve Vídni se seznámil s novými choreografickými a režijními vlivy, které se snaží rozvíjet i ve své práci. Jako začínající choreograf vytvořil dvě choreografie pro Taneční divadlo Antares. Od roku 2004 pracuje jako choreograf souvisle. Doposud vytvořil přes dvacet vlastních choreografických prací, které byly uvedeny také na Slovensku, v Německu, Rakousku, Portugalsku, Polsku, Maďarsku a Izraeli.

Jako pedagog spolupracoval krátce s Baletem Národního divadla v Brně, Pražským komorním baletem, Tanečním divadlem Antares a ve Vídni s organizací Ich Bin O. K. pro mentálně postižené děti. Posléze pedagog Tance Terezín a workshopů ProART. V Innsbrucku pedagogicky působil na herecké škole Schauspielschule Sachers a v Linzi na Bruckner Universität (moderní repertoár).

V roce 2004 založil festival Tanec Terezín – umělecké ateliéry, jejichž filozofií je bořit hranice mezi jednotlivými uměleckými a divadelními žánry. S podobnou myšlenkou spoluzaložil občanské sdružení ProART, které terezínské snahy nadále rozvíjí.

Od roku 2004 působí Martin Dvořák jako umělecký šéf ProART Company a umělecký ředitel Mezinárodního workshop festivalu ProART.
(Zdroj: www.proart-festival.cz)

www.proart-festival.cz

Foto Martin Babic, webové stránky ProART

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


Komentujte

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na