Rozkymácená objektivita aneb Manko ověřených informací

  1. 1
  2. 2

Pan Železný povídavostí, rozkymácenou objektivitou, mankem ověřených informací a údajů a protekčním uváděním jemu libých subjektů zcela rozmělnil možnost soustředit se na opravdové a vážné problémy českého hudebního života, který zná – soudě dle jeho textu – jen povrchně. Expozice vlastního „já“ včetně informace o tom, že jezdí „běžnou pětsettřicítkou“, je opravdu trapná.

Pražské jaro se navzdory poznámce pana Železného nevzdá možnosti mít dva zahajovací a jeden závěrečný koncert. Mohu jej ale ujistit, že budou v souladu s tradicí Pražského jara probíhat bez „žvanění“, které ale bohužel velmi připomíná velká část jeho příspěvku.

Autor je ředitelem festivalu Pražské jaro

***
Reakce na článek uveřejněný na Opera Plus Hudební kultura po česku
Zcela se ztotožňuji s názorem kolegy Romana Bělora, který sdělil ve svém příspěvku Rozkymácená objektivita aneb Manko ověřených informací.

Po přečtení názoru pana Davida Železného je potřeba se ještě zamyslet nad tím, proč byl jeho článek uveřejněn v této době, navíc postaven z velké části na nepravdách a až dehonestujích hodnoceních. Od koncertu Plácida Dominga uplynulo již pět let a Kiri Te Kanawa byla v Jaroměřicích před čtyřmi lety.

Cílem článku pana Železného totiž není objektivní kritika, ale cílené poškození konkrétních hudebních festivalů založené na podlých nepravdách.

Pokud budou mít čtenáři zájem o vlastní objektivní hodnocení koncertu Plácida Dominga doporučuji se podívat na webové stránky festivalu. Možná si není pan David Železný vědom, že z koncertu byl pořízen televizní záznam odvysílaný Českou televizí a existují i fotografie z koncertu. Osobní dopis Plácida Dominga, který nám byl poslán, je nakonec nejlepším důkazem o pomýleném názoru pana Davida Železného.

Jaromír Boháč
ředitel MHF v Českém Krumlově

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat