Rozporuplný večer na Špilberku

  1. 1
  2. 2

Díky druhé polovině se večer dá počítat mezi ty, které donutily publikum procítit hudbu i obsah zpívaného textu a zapomenout na zimu, jež ke konci posluchače trápila. Už proto, že rusky zpívaný text byl provázen simultánním překladem na titulkovacím zařízení. Emočně mile doprovodily účinek díla projekce motivů, korespondujících s obsahem, které vytvořil výtvarník Libor Jaroš.

Hodnocení autorky recenze: 60 %

Mezinárodní hudební festival Špilberk 2017
Babí Jar
Tomáš Krejčí (baryton)
Dirigenti: Gabriela Tardonová, Jan Špaček
Sbormistři: Jan Špaček, Veronika Hromková, Zuzana Kadlčíková
Výtvarník: Libor Jaroš
Mladí brněnští symfonikové
Akademické pěvecké sdružení Moravan
Ars Brunensis
Láska opravdivá
23. srpna 2017
Velké nádvoří hradu Špilberk Brno

program:
Miloslav Kabeláč: Židovská modlitba pro basbaryton, recitaci a mužský sbor na text hebrejské modlitby Kadiš
Miloslav Kabeláč: Šest mužských sborů na slova Jiřího Wolkera, výběr op. 10
=přestávka=
Dmitrij Šostakovič: Symfonie č. 13 b moll op. 113 „Babí Jar“

www.filharmonie-brno.cz

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - Babí Jar (MHF Špilberk 23.8.2017)

[Total: 13    Average: 2.8/5]

Související články


Reakcí (3) “Rozporuplný večer na Špilberku

  1. Dobrý den,
    chtěl bych se autorky dotázat na vznik tvrzení, cituji: „Zatímco členové Moravanu jsou ctihodní kmeti, vycepovaní léty drilu, členové sboru Láska opravdivá mají za sebou jen několik vystoupení, které staví na recesi“? Za mě je toto tvrzení opovrženíhodné a urážlivé, ať už se sbor třeba stavěl na hlavu.

  2. Dobrý den,
    pátá věta třinácté Šostakovičovy symfonie není obhajobou autora, ale oslavou lidí, kteří se nebojí riskovat život pro pravdu, vědu nebo umění. Jevtušenko jasně píše, že právě tito lidé jsou pro něj „karieristé“ – v pozitivním smyslu slova. Závěrečná slova „dělám karieru tím, že ji nedělám“ jsou tedy myšlena tak, že moje kariéra je obětování se vyšším hodnotám a nikoliv cesta k osobní výhodě.
    Je otázkou, zda paní recenzentka, která považuje vrcholné Smetanovy a Janáčkovy sbory (které tvoří hlavní a nejčastěji prováděný repertoár sboru Láska opravdivá již osm let) za recesi, je kompetentní hodnotit provedení náročné disonantní skladby jako je Kabeláčuv Hoj. Výmluvné je, že se jí líbil jen závěrečný durový akord.

  3. Dobrý den,
    připojuji se k dotazu Šimona Kořeného. Nechápu, jak autorka došla k dojmu, že „členové sboru Láska opravdivá mají za sebou jen několik vystoupení, které staví na recesi.“ Mužský pěvecký sbor Láska opravdivá se zaměřuje na interpretaci ruské pravoslavné hudby a především opomíjeného českého mužského sborové repertoáru, v čemž se hlásí k odkazu Pěvěckého sdružení moravských učitelů a APS Moravan. Od svého založení v roce 2009 Láska opravdivá absolvovala desítky vystoupení především s díly českých klasiků Smetany a Janáčka, a to jak organizovaných samotným sborem, tak na koncertech jiných organizátorů (v poslední době např. Brněnský varhanní festival, festival Musica Sacra v Nitře, Brněnská muzejní noc, Noc kostelů, Klementinské barokní večery, Hudební nešpory v Červeném kostele). Nevyhýbá se ani akcím, jež možná autorka považuje za „recesi“, ale citovaná zjednodušující formulace opravdu neodpovídá skutečnosti. Nepodložené, neváhám říct vysloveně nepravdivé, a navíc gramaticky chybné vyjádření je po mém soudu nedůstojné renomé webu Opera Plus i autorky této recenze.
    Předem děkuji za odpověď.
    Rád bych ještě opravil jednu z věcných chyb uvedených v článku – v každé části koncertu totiž vystoupila jiná sestava pěveckého sboru. Kabeláčova díla interpretovaly spojené mužské sbory Láska opravdivá a APS Moravan (nikoli mužská sekce APS Moravan, jak je chybně uvedeno v článku, APS Moravan je již od svého založení v roce 1931 sborem mužským), v Šostakovičově symfonii byly tyto dva mužské sbory obohaceny o mužskou sekci(či spíše jednotlivé zpěváky) sboru Ars Brunensis.

Napsat komentář