Rozruch v pražském Národním: na premiéru Myslivečka míří ředitel La Scaly

Národní divadlo hlásí pohotovost! Na dnešní premiéru opery Olimpiade Josefa Myslivečka ve Stavovském divadle totiž přijíždí také ředitel operního domu La Scala v Miláně, pan Stéphane Lissner, od roku přespříštího roku pak první muž Opéra National de Paris.Pan Lissner ovšem není zdaleka jedinou celebritou premiérového protokolu. Tady jsou další jen namátkou vybraní premiéroví hosté: Nicolas Payne, ředitel Opera Europa – Brusel, zástupci Times art museum Peking, mecenáši pařížské opery, Oldřich Uttendorfský – honorární konzul Monaco, Dominik Duka – arcibiskup pražský, Kamila Moučková – čerstvá držitelka Lustigovy ceny.. A samozřejmě celá řada politiků… Není divu, že pokladna hlásí zcela vyprodáno!

Mohlo by vás zajímat


18
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
2 Comment threads
16 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
robert

… potesujici ze? a umi mi nekdo vysvetlit proc jsou na programu jenom tri predstaveni … a pristi sezonu pak uz zadne ???

Karas

v čt jsem zaslechl, že 3x a dost a potom se opera stěhuje tuším do Švédska. Zajímalo by mne,zda plánují uvedení též v příštím roce, ale nic jsem nenašel …

Dan

Protože už při té druhé repríze budou mít problém, aby zaplnili Stavák. Není to Traviata ani Trubadůr ani Carmen :-) Nemáme vyspělé a vzdělané operní publikum. Nechodilo ani na Tristana ani na Pellease, těžko bude chodit na Myslivečka. Je třeba více Traviat, Donů Giovanniů, Carmen, Nabucců… To je to co náš divák ještě jakž takž zkonzumuje. Nebo přivézt každý rok pětkrát Villazóna s jeho pomalu skomírajícím Verdiovským repertoárem, to zaplní i Smetanku :-) Jo, jo jenom tři uvedení, protože nejsme ani v Německu ani v Rakousku ani v Belgii. Jsme u nás doma v Čechách, kde domácí publikum dávno zdegenerovalo… Číst vice »

miron

Je poměrně snadné zjistit, že na 3. představení není prodáno pouze 5 % míst, většinou na II. galerii. A je osvěžující, že jste svou zášť obrátil i proti domácímu publiku, i když Villazon to také pěkně schytal. Avšak opět prostým nahlédnutím do databáze zjistíte, že vámi s despektem jmenované opery jsou s oblibou “konzumovány” na celém světě. Kde se stala chyba? Že by skladatelé?

Milan Červeň

Dobrý den, dejte si jednoho Nabucca v bývalé SOP v Praze a dalšího v Lipsku a poznáte rozdíl. Nejde o hudební skladatele a jejich opery, ale způsob jak jsou inscenovány. Pražský Nabucco je inscenací z roku 1993. I Bednárikova Carmen, kdysi naprosto převratná, dnes působí jako “veteš”. Asi je zbytečné se ptát, proč se mezi režiséry v ND (SOP) neobjevují jména David Radok, Willy Decker, že Tannhäser nebyl nabídnut Jiřímu Heřmannovi… Jenom naokraj: v roce 2012 byla nejúspěšnější inscenací opera Parsifal 89,7% prodanosti vstupenek, pak Zítra se bude 86,3% prodanosti vstupenek a Carmen /Bednárik/ 84,5%. Nejhůře dopadla Kaťa Kabanová 47,9%.… Číst vice »

hanka

Při režii Pelea se nedivím, že se na to lidi nehrnou, pokud to tak je, statistiky návštěvnosti neznám. Sama jsem byla jednou z mála z rozhořčeného publika prchajícího během přestávky a kvalitu nepřeslechnutelně komentujícího, kdo kvůli hudební stránce vydržel Pelea v Národním do konce, když jsem toto představení navštívila :( Zeptejte se šatnářek, jak moc lidí z tohoto představení pravidelně odchází. Chcete-li publikum pravidelně vyučovat na představeních režírovaných stylem Pelea, tak vám to publikum dost možná nakonec uteče k jinému žánru. U Olympiady mě velice mrzí, že nebylo dostatečně zdůrazněno vůči veřejnosti, že budou jen tři představení a že ti,… Číst vice »

Johanka

Don Giovanni, Figarova svatba v překladu J.Nohavici se hrála v Ostravě před 4 lety a plnila hlediště, někteří návštěvnici, kteří byli na opeře poprvé, najednou zjistili, že opera není vůbec nuda a začli chodit i na jiné opery. Bylo zvykem, že opery,které mají velkou návštěvnost se hráli několik let, ale bohužel D. Giovanni i Figarova svatba byla z repertoáru nesmyslně stažena. Teď se nově nastudované opery v Ostravě hrají nanejvýš 16x a to je již úspěch. Škoda.

hanka

Mirone, jestli to není tím, že ten Mozart, Bizet a Verdi jsou nevýjimeční :)))))))))))

ronniev

Dane, už toho nechte. Ztrapňujete se.

fidelio

Myslim,že je to škoda, že ND nabídlo tak vynikajici představení Myslivečkovy l Olimpiade jen 3x, pričemž premiéra nebyla vůbec určena pro veřejnost :(. Při vši účtě k vyborné režii p. Hermannové se naskýtá otázka (již výše nastíněná), proč Praha stále nepozvala na režie např. Roberta Carsen, W. Deckera, D. Mac Vicara, Pellyho, Kriekenburga apod. Tihle panove určitě nebudou dražší než Robert Wilson, jehož jendostrunné monotonní inscenace (dělané všechny jako přes kopírák)se tu již po několikate servírují pražskému a mimopražskému publiku.

hanka

Přesně tak, nepochopím, proč to mají takto zorganizované s tou Olimpiadou, při tak malém počtu představení se na všechny zájemce nemůže dostat. to samé Gloriana, kterou na celou sezonu z repertoáru vypustili, a jsem moc zvědavá, jestli se mi na příští sezonu povede sehnat lístek, kolik bude představení….

marenka

Gloriana je krásná a vrací se až v přespříští sezoně a tuším jen na 2 představení…ani my, členové ND nechápeme, proč jen na 2…navíc je to pro nás kvůli dvěma představení hodně práce, abychom to oprášli, takže spousta energie a času kvůli POUHÝM dvěma představením, které jsou pro nás nesmírně náročné hudebně i režijně…navíc po tak dlouhém čase už nikdy nemůže být představení takové, jako kdyby se hrálo alespoň jednou za 2 měsíce, kdy se průběžně repertoár jen opráší a nevykouří se z hlavy ani muzika, ani aranžmá. Je to nešťastně nastavený systém…bohužel.

hanka

měla jsem dojem,že v sezoně 2013-2014, tj. příští ???!!!! úplně vás chápu, tolik energie a DVĚ představení :((((

marenka

promiňte,máte pravdu, má to být na jaře příštího roku,při tom koloběhu mi čas jaksi splývá…

Karas

takže orchestr místní,pěvci většinou také a předpokládám,že scéna vyrobena zde a zůstavá..takže drahé bylo nastudování…tak proč neuvažují o opakování?

hanka

to je záhada, co. normální firma by možná uvažovala jako vy.

marenka

Bohužel v solových rolích bylo těch hostů dost, kterým se platí honorář a ne plat a v ND teď evidentně šetří kde se dá…á propos: proč nemáme nádherného Parsifala? Taky moc hostů plus 1 hostující sbor k místnímu. A to opravdu není levnou záležitostí. Snažím se chápat, ale přece se najednou nádherná výprava nehodí do komína??? A co lidský potenciál? Než se to pěvci naučí hudebně a samozřejmě nazpaměť, dohromady s pohybem na scéně…to není pro 3, 5, 6 představení drahá záležitost??? Člověk přeci není kus kulisy nebo kostým, který se použije, využije a vyhodí, jeho životnost a provozuschopnost je… Číst vice »

hanka

no je to škoda. a dost mě mrzí, že mi to uteklo, protože jsem nepočítala, že se to zahraje třikrát a dost :((((