S Matějem Šustem o různorodosti rolí, pedagogice i DEKKADANCERS

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

A závěrem – na co se těšíte v nejbližší budoucnosti?
Před premiérou Leonce a Leny nás čeká ještě Kylián. Do představení Mosty času se bude místo Žalmové symfonie přidávat choreografie Gods and Dogs, na to se hrozně těšíme, hlavně proto, že za námi opět přijede samotný Jiří Kylián. A práce s takovým člověkem stojí klidně i za rok galejí, v té chvíli si řeknete, že přesně kvůli takovýmto chvílím to všechno děláte, přesně proto má všechno smysl.

Balet ND – Kylián – Mosty času – Gods and Dogs – Matěj Šust (foto Serghei Gherciu)

Matěj Šust se tanci věnuje již od malička, když nastoupil do tanečního oboru ZUŠ v Hradci Králové. Poté nastoupil na Taneční konzervatoř hlavního města Prahy, kterou absolvoval v roce 2011 a stal se členem souboru baletu Národního divadla v Praze. Zde byl jmenován v roce 2013 demisólistou, o dva roky později sólistou.
Během své kariéry ztvárnil řadu rolí, např. Romea a Mercutia v Romeovi a Julii Petra Zusky, rytíře Dancenyho ve Valmontovi Libora Vacuíka, Prince v Malé mořské víle a Liška v Čarodějově učni Jana Kodeta, Colase v Marné opatrnosti Fredericka Ashtona, Káje ve Sněhové královně Michaela Cordera, Benna v Labutím jezeře Johna Cranka ad. V současném repertoáru tančil např. v choreografiích Jiřího Kyliána (Polní mše, Žalmová symfonie), Ohada Naharina (Decadance), Glena Tetleyho (Svěcení jara), Alexandra Ekmana (Cacti), Jeroma Robbinse (Fancy Free) aj. Současně je členem tanečního souboru DEKKADANCERS.
Třikrát byl nominován na cenu Thálie (2013, 2014, 2018), v roce 2017 získal výroční cenu Opery Plus za nejlepší mužský taneční výkon.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na