Šaty dělají královnu aneb Alžběta I. Anglická à la Rossini ve Vídni

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Hudební nastudování Jean-Christopha Spinosiho v čele Ensemble Matheus dává vyniknout kvalitám partitury, především bravuře kompozice, která je podána s interpretační samozřejmostí. Hudební čísla (například úvodní árie Alžběty, sbor z prvního dějství), která potom přešla do jiných Rossiniho oper (především do Lazebníka sevillského), jsou dirigentem vybavena trochu rozdílnými tempy, než jakými jsou obvykle interpretována, stejně jako pomaleji hraná předehra (původně z Aureliano in Palmyra, pak v Lazebníku sevillském). Spinosiho detailní vypracování pak výrazně podporuje propojení koloraturního zpěvu (především u představitelů Alžběty a Norfolka) s psychologickým profilem postavy, což vede k plastickému vokálnímu obrazu momentálního duševního hnutí jednajících postav. Mimořádná inscenace, jež diváky prostě pohltí dramatičností, sólistickými výkony, scénickým řešením i vyrovnanou kvalitou všech složek, je určitě jednou z nejkrásnějších perel mezi mnoha zdařilými inscenacemi Theater an der Wien v poslední dekádě.

Hodnocení autora recenze: 95%

 

Gioachino Rossini:
Elisabetta
, regina d’Inghilterra
Dirigent: Jean-Christophe Spinosi
Režie: Amélie Niermeyer
Scéna: Alexandr Müller-Elmau
Kostýmy: Kirsten Dephoff
Světla: Gerrit Jurda
Sbormistr: Erwin Ortner
Choreografie: Thomas Wilhelm
Dramaturgie: Christian Carlstedt
Ensemble Matheus
Arnold Schönberg Chor
Premiéra 17. března 2017 Theater an der Wien
(psáno z reprízy 24. 3. 2017)

Elisabetta, regina d’Inghilterra – Alexandra Deshorties
Leicester – Norman Reinhardt
Norfolk – Barry Banks
Matilde – Ilse Eerens
Enrico – Natalia Kawalek
Guglielmo – Erik Årman

www.theater-wien.at

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Hodnocení

Vaše hodnocení - Rossini: Elisabetta regina d'Inghilterra (Theater an der Wien 2017)

[yasr_visitor_votes postid="245962" size="small"]

Mohlo by vás zajímat


0 0 vote
Ohodnoťte článek
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments