Šedá touha po Juliettě

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Když už Skutři ulpěli na šedivě fádní konkretizaci snu a nehledali v Martinů Juliettě hlubší kontexty, přejme Martinovi Kukučkovi a Lukáši Trpišovskému, ale i Jakubovi Kleckerovi, aby se jim alespoň zdály barevnější a na fantazii bohatší sny.

 

Hodnocení autorky: 70 %

 

Bohuslav Martinů: Julietta

Hudební nastudování Jakub Klecker, režie SKUTR, scéna Martin Chocholoušek, kostýmy Simona Rybáková, sbormistr Jurij Galatenko, dramaturgie Eva Mikulášková.

Osoby a obsazení: Julietta – Kateřina Kněžíková / Doubravka Součková, Michel – Luciano Mastro / Jorge Garza, Komisař-Listonoš / Lesní hlídač / Strojvedoucí – Ondřej Koplík, Muž s helmou / Obchodník se vzpomínkami / Žebrák – Jakub Kettner / Miloš Horák, Muž v okně / Stařec Mládí / Trestanec – Jan Šťáva / Pavel Vančura, Mladý Arab / Mladý námořník / Chasseur (Poslíček) / Třetí pán – Markéta Cukrová / Anna Nitrová, Obchodnice s ptáky / První pán – Denisa Bílá / Ivana Pavlů, Obchodnice s rybami / Hadač z ruky – Alžběta Vomáčková / Jana Hrochová, Starý Arab / Dědeček / Starý námořník / Hlas za scénou / Noční hlídač – Martin Gurbaľ / Jiří Rajniš, Úředník – Václav Morys / Petr Levíček, Babička / Stará dáma – Jitka Svobodová / Magda Málková, Druhý pán – Ivana Ambrúsová / Marcela Gurbaľová. Sbor a orchestr opery Národního divadla moravskoslezského.

Národní divadlo moravskoslezské, Divadlo Antonína Dvořáka, premiéra 11. dubna 2019.

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat


2
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Kapr

Bohužel má paní Havlíková pravdu. Duo SKUTR nejsou dobří režiséři – neberou ohled na význam libreta, škrtají a mění to, co se jim zrovna nehodí, necítí tok hudby a libují si ve zbytečných bizarnostech. Kdyby nebyla Julietta v Ndm dobře pěvecky obsazená, tak by ani nemělo smysl na ní jít.

Tom

Nemyslím, pouze je patrné, že paní Havlíkovou výklad režisérů neoslovil, což se dá samozřejmě pochopit a celkem věcně to vysvětluje, což je dobře. Z kritiky je však zrovna tak patrné, že vychází z poměrně jasné představy o pojetí díla, nic proti, jenže režiséři mají zkrátka jiné estetické cítění. Osobně věřím, že mnoha lidem bude právě jejich pojetí naopak velmi konvenovat. Nemyslím, že je povrchní, ani bizarní.