Skutečně, poctivě a ctnostně

  1. 1
  2. 2

A to je vlastně závěr Hofmannův, který říká: „Jenom podle stupně přesvědčivosti a pravdivosti budeme posuzovat interpreta.“ Toto dává skutečně možnost těm sto padesáti individuím, aby se zmocňovala té skladby s přibližně stejnou přesvědčivostí a pravdivostí, pokud ji sami mají a pokud sami nedělají něco, co je mimo ctnost pianistickou a ctnost interpreta. To znamená: nemají se – a to je termín například Stanislavského – opičit po přepokládaném výrazu. Mají zapomenout na to, že jsou zde školy, že jsou zde koncepce, jak se má Chopin hrát. Mají prostě hrát – lidově řečeno – jak jim zobák narost´.

(pokračování)
Úvodní foto: archiv rodiny Medkovy

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat