Strhující Prorok v Deutsche Oper Berlin uzavírá tamní trilogii Meyerbeerových oper

  1. 1
  2. 2

V recenzovaném představení na poslední chvíli zaskočila za onemocnělou Elenu Tsagall (u které byly ohlášeny žaludeční problémy) Nicole Haslett – sopranistka zaměřující se zatím hlavně na role koloraturního sopránu – roli Jeanovy snoubenky Berthy studovala souběžně s Tsagall: v inscenaci se pohybovala velice přirozeně, její krásný znělý lyrický hlas dal divákům brzo zapomenout na nepříjemnost způsobenou přeobsazením.

Trojice novokřtěnců v podání Dereka Waltona, Gideona Poppeho a Noela Bouleyho zaujala především perfektním pěveckým podáním, ale i na jejich hereckém projevu bylo znát,  jak byly charaktery jejich postav režií diferencovaně pojaty. Oblíbenec berlínského publika, americký basbaryton Seth Carico velmi přesvědčivě ztvárnil negativní roli hraběte Oberthala, který byl spíše než jako obstarožní despota zpodobněn jako mladý hejsek s dokonalou tváří a tělem, který dosáhne všeho, na co si pomyslí, a žádný režim jej není schopen zahubit.

Hrdinkou večera se ovšem stala mladá francouzská mezzosopranistka Clémentine Margaine, za kterou se vyplatí jet i přes půl Evropy. Margaine působila dvě sezony v Deutsche Oper Berlin jako stálá členka souboru, nyní je již na volné noze a k jejím největším letošním triumfům patří její maximálně úspěšný debut v roli Carmen na půdě newyorské Metropolitní opery. V repertoáru má i Dalilu, Markétku ve Faustově prokletí, Maddalenu v Rigolettu a čerstvě i Amneris ve Verdiho Aidě. Podle jejích vlastních slov (uveřejněných v divadelním bulletinu Deutsche Oper Berlin) postava Fidès, Jeanovy matky, byla pro ni jednou z největších pěveckých výzev. Tato role vyžaduje prostě mnoho: vysoké tóny, hodně hluboké tóny, koloraturu, velké legato, kadence – a to vše Meyerbeer ještě umístil až do posledního aktu opery; a když už většina představitelek Fidès je na konci svých pěveckých sil, napsal skladatel téměř na konci opery pro mezzosopranistku! vysoké cé – takto velkoryse je pojat pěvecký part, původně komponovaný pro slavnou Paulinu García Viardot.

Clémentine Margaine byla smršť, živel, který si se všemi nástrahami obtížného partu hravě poradil, a svoji mistrovskou interpretaci podpořila svým přirozeným citem pro jazyk, dikci a bezchybné frázování. Náročnost partu Fidès potvrzují i slova Marylin Horne, jedné ze skvělých představitelek Fidès (též zachyceno na gramofonovém snímku labelu Sony), která považovala roli matky Jeana de Leiden za nejtěžší ve své pěvecké kariéře.

Hodnocení autora recenze: 90%

 

Giacomo Meyerbeer:
Le prophète
(Prorok)
Dirigent: Enrique Mazzola
Režie: Olivier Py
Scéna a kostýmy: Pierre-André Weitz
Světla: Bertrand Killy
Sbormistři: Jeremy Bines, Christian Lindhorst
Dramaturgie: Jörg Königsdorf, Katharina Duda
Orchester der Deutschen Oper Berlin
Chor und Kinderchor der Deutschen Oper Berlin
Opernballett der Deutschen Oper Berlin
Premiéra 26. listopadu 2017 Deutsche Oper Berlin
(psáno z představení 9. 12. 2017)

Jean de Leyde – Gregory Kunde
Fidès – Clémentine Margaine
Berthe – Nicole Haslett
Zacharie – Derek Walton
Jonas – Andrew Dickinson
Mathisen – Noel Bouley
Graf Oberthal – Seth Carico
1. Bäuerin – Sandra Hamaoui
2. Bäuerin – Davia Bouley
1. Bauer / 1. Wiedertäufer / Bürger / Soldat – Ya-Chung Huang
2. Bauer / 2. Wiedertäufer – Taras Berezhansky
Offizier – Gideon Poppe
3. Bürger – Dean Murphy
4. Bürger – Byung Gil Kim

www.deutscheoperberlin.de>

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2

Hodnocení

Vaše hodnocení - G. Meyerbeer: Le prophète (Deutsche Oper Berlín 2017)

[yasr_visitor_votes postid="280137" size="small"]

Mohlo by vás zajímat