Tři debuty v mnichovském baletu: Lukáš Slavický, Matěj Urban a taky Fips
Mnichovský Prinzregententheater začátkem července bouřlivě aplaudoval sérii obnovených představení baletního evergreenu La Fille mal gardée allias Marná opatrnost s hudbou Ferdinanda Hérolda a ve skvostné choreografii Fredericka Ashtona (podrobně jsme o ní psali nedávno zde). Ashtonovu skvělou inscenaci uvedl Bavorský státní poprvé uvedl již před více než čtyřiceti lety, roku 1971!.
Z našeho pohledu tentokrát nešlo ani tak o špatně střeženou a nakonec neuhlídanou dceru, ba ani o Mama Simonu, kterou za nemalého smíchu publika tradičně tančí muž. Ale o hned dva Čechy, kteří jsou v prestižním mnichovském souboru v angažmá (mimochodem pod šéfováním dalšího krajana – Ivana Lišky). O Lukáši Slavickém jako Colasovi (náš velký rozhovor s ním je zde a zde) píší recenzenti opravdu nadšeně a mimo jiné velebí jeho elegantní a skvěle zakončené skoky. Příliš ve stínu pak nezůstal ani jeho alternant, taktéž v roli Colase debutující, teprve pětadvacetiletý Matěj Urban, pouhé dva roky člen baletu pražského Národního, odkud se však brzy rozhodl odejít za lepším. A když už jsme u toho: oba naši tanečníci v tom poprvé nebyli sami. V obnoveném nastudování zmíněného baletního trháku byl i další debutant – pony Fips!
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]