Týden s hudbou (110)

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Regiony.
Moravské divadlo v Olomouci uvedlo v pátek premiéru Rossiniho Lazebníka sevillského. Režie se ujala Kristiana Belcredi, autorem hudebního nastudování je Miloslav Oswald. Roli Figara zpívají Martin Štolba v alternaci s hostujícím Jakubem Tolašem. Rosinu Václava Krejčí Housková a Barbora Martínková-Polášková. Pro Krejčí Houskovou to byla poslední role v angažmá Moravského divadla Olomouc, od nové sezony nastupuje do opery Národního divadla Brno. Hraběte Almavivu zpívá Ondřej Koplík v alternaci s hostujícím Dušanem Růžičkou. Autorem scény je Aleš Valášek, kostýmy inspirované rokokem navrhla Eliška Lupačová Ondráčková. Vystoupením pražského sboru Spektrum v pátek v jihlavském kostele Povýšení sv. Kříže začal padesátý osmý ročník Festivalu sborového umění. Na zahajovacím koncertu diváci vyslechli také maďarské uskupení Monteverdi Choir Budapest a vysokoškolské umělecké soubory z Prahy a Pardubic s Filharmonií Gustava Mahlera. Přehlídka sborů, která má podle organizátorů nejdelší tradici v Česku trvala do neděle. Zúčastnilo se jí dvacet dva souborů včetně dvou zahraničních. Součástí programu byla také soutěž pěveckých sborů.

Na nádvoří zámku Žerotínů ve Valašském Meziříčí začal v pátek večer festival Tanec Valmez. Po vystoupení tanečních škol z regionu a souboru pražské Taneční konzervatoře patřil páteční večer jednomu z letošních dvou hlavních hostů, norskému souboru Jo Strømgren Kompani. Uvedl své představení Taneční pocta fotbalovému umění. Druhý večer festivalu uvedl v české premiéře český taneční soubor 420people další choreografii Taneční pocta ping-pongu, kterou se skupinou nastudoval Jo Strømgren. Na třídenním festivalu vystoupili i členové Baletu Národního divadla v Praze či soubor baletu Národního divadla moravskoslezského. Minulých sedm ročníků festivalu připomněla výstava fotografií.

Výročí
10. června by pětadevadesáté narozeniny oslavil výrazný český dirigent a skladatel Zbyněk Vostřák (10. 6. 1920 – 4. 8. 1985). V letech 1959–1960 byl dirigentem opery v Ústí nad Labem a později v Národním divadle v Praze. Od šedesátých let působil převážně jako nezávislý skladatel. Spolupracoval se souborem Musica viva Pragensis, zaměřeným na soudobou hudbu. V období normalizace po roce 1969 jeho hudba prakticky z českých koncertních sálů zcela zmizela a byla uváděna pouze v zahraničí.

Foto archiv, Karel Smeykal, Joseph Marčinský, PJ-Ivan Malý

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat