Týden s tancem

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Lucie Holánková se narodila 3. července 1979, z taneční profese se dala na dráhu cukrářskou, ale i tak je její stopa v tanci nesmazatelná. Po studiích na Taneční konzervatoři v Brně nastoupila dvouleté angažmá v Národním divadle Praha. V letech 1999–2006 pak působila jako sólistka v Pražském komorním baletu, kde spolupracovala s významnými českými i zahraničními choreografy (např.: J. Kylián, P. Šmok, L. Vaculík, P. Zuska, J. Kodet, J. Ďurovčík, Ch. Bruce, R. North, B. Taylor a další). Byla v širší nominaci na Cenu Thálie za role – Ráchel (Golem 2001), Žena (Lože krvavá 2004), Ona (Má vlast 2006), za taneční ztvárnění duetu Lyrická (choreografie Petr Zuska) byla nominována na Cenu Thálie 2009. K jevištním zkušenostem připojila i dvě filmové role – Anna Balontay (Hodina tance a lásky 2002, režie Viktor Polesný) a Duše Paskalíny (ve filmovém zpracování opery Bohuslava Martinů Sestra Paskalina 2002, režie Jaroslav Hovorka). V roce 2008 ukončila magisterská studia na HAMU v Praze – obor choreografie u prof. Pavla Šmoka. Na 1. Mezinárodní choreografické soutěži Plzeň 2007 byla oceněna Prémií za nejlepšího choreografa soutěže a Prémií za nejlepší zpracování povinné choreografie. V roce 2005 postoupila do finálového kola mezinárodní soutěže pro mladé choreografy Hannover 2005.

V letech 2007 až 2011 byla uměleckou vedoucí a choreografkou Pražského komorního baletu Pavla Šmoka, když jí choreograf Pavel Šmok předal ochrannou známku pro tento název. Vytvořila pro ně choreografie jako např. La Dispute?, Divocí koně, Hančina krkovička, K.L.L.I. fuga, Carmen pas de deux, Te Deum, Napínej mě, Jablůňka, Dead already, Sluha dvou pánů, Staré pověsti české, Mátový čaj a další. Souběžně pracovala jako pedagožka moderního tance na Taneční konzervatoři hl. města Prahy.

Působí jako nezávislá choreografka spolupracující s mnoha českými režiséry a divadly. Pro Severočeské divadlo opery a baletu Ustí nad Labem vytvořila choreografie k operám Il trovatore, Prodaná nevěsta, La traviata (režie Karla Štaubertová); Madama Butterfly (režie Michael Tarant); pro Národní divadlo Praha Jakobín (režie Jiří Heřman), pro Divadlo J. K. Tyla v Plzni Faust a Markétka (režie Jiří Heřman). V pražském Národním divadle byla asistentkou choreografie v operách Rusalka, Hry o Marii, ParsifalGloriana (choreografie Jan Kodet, režie Jiří Heřman). V současnosti rozjíždí novou kariéru jako cukrářka – vytvořila si vlastní značku DELU CAKE a věnuje se tvorbě (nejen, ale především ráda) svatebních dortů.

La Guirlande Enchantée – Lucie Holánková a Radek Šula (Foto Ivo Dankovič)

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat