Týden s tancem: o improvizaci s Janou Novorytovou a řada aktualit k tomu

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Cirk La Putyka spolupracuje s Dejvickým divadlem
A jejich společná premiéra Honey láká diváky do té míry, že už je představení do konce roku vyprodané. Premiéra se uskuteční v neděli 12. listopadu. Honey je romantický příběh, který vznikl na základě skutečných událostí. Hrají ho společně dva soubory, jejichž umělecké prostředky jsou odlišné. Právě o to se ale podle tvůrců opírala původní myšlenka na vzájemnou spolupráci: touha spojit autentické osobnostní komorní činoherní herectví Dejvického divadla s neméně autentickým čistým jevištním „bytím“ vyjádřeným prvky nového cirkusu Cirku La Putyka, souboru, který svým působením do značné míry obnovil u nás slávu artistiky jako divadelního umění a pomohl udržet krásnou poetickou kumštýřskou tradici. Tvůrci prý nemají v úmyslu připravit prvoplánovou atrakci, ale silný zážitek, který by měl nabídnout nový umělecký vjem divákům i obohatit umělce obou divadel během tvůrčího procesu, což se jistě podařilo. Na jevišti se spolu setká osm herců a osm akrobatů. Režisérem inscenace je Miroslav Krobot, scénář napsal ve spolupráci s Lubomírem Smékalem, profesí psychologem, s nímž ale už napsali dva filmové scénáře. Režijní a pohybová spolupráce připadla principálovi La Putyky Rostislavu Novákovi ml., scénografii vytvořil další člen této rozvětvené umělecké rodiny Jakub Kopecký, hudbu Jan Balcar a choreografii Thomas Steyaert. Ten je českému publiku známý spoluprací s několika soubory – s DOT504 (Hidden Landscape), VerTeDance (Dance of Canis Lupus) a s Cirkem La Putyka spolupracoval na inscenacích Risk a Family.


Oněgin dvakrát zrozený
Výročí premiéry Crankova baletu Oněgin mohou milovníci tance slavit dvakrát častěji než u většiny jiných ikonických inscenací. Zatímco první premiéra se odehrála 13. dubna 1965, druhá se konala 27. října 1967. A právě tato revidovaná a krácená verze se stala klenotem, který se od té doby drží padesát let na mnoha světových jevištích a baletní umělci si stále pokládají za čest a jednu z vrcholných met zatančit některou z hlavních postav. V domovském souboru se během padesáti let dával 620krát. Stuttgartský balet považuje za oficiální výročí baletu právě rok končící sedmičkou, a tak se v pátek 27. října konalo slavnostní představení Oněgina oslavující půl století této nesmrtelné inscenace. Na scénu se při této příležitosti vrátila i první Taťána, Marcia Haydée – ale tentokrát jako Chůva Taťány. Hlavní role tančili Alicia Amatriain a Friedemann Vogel.

John Cranko: Eugen Onegin – Stuttgarter Ballett 2017 (zdroj FB Stuttgarter Ballett)
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na