Ve Znojmě ukončili hudební festival Saulem s bouřkovými efekty

  1. 1
  2. 2

Režisér pracuje s živými lidskými obrazy, jež se pomalu postupně proměňují a korespondují s freskou. Pěvci pracují s barokní gestikou, která jim pomáhá i v pěveckém a hereckém výrazu, jenž je umírněný a vycizelovaný. Součástí hudebních částí je balet tří mužů a dvou dívek; v choreografii Martina Šintáka působil svěže a stylově, stejně jako spoluúčast sboru. Kostýmy Ivany Ševčík Mikloškové byly jednoduché, jen vypíchnutými charakteristickými detaily navozovaly barokní stylovost. Atmosféru dokonale dokreslovala práce se světly Karla Šimka, a přestože světelný park skýtal jen málo možností, dokázal ho využít na maximum. Atmosféra v sále byla doslova horká a vypjatá, vysoké teploty vyhřály prostor stejně jako na šest set diváků. Ve druhé polovině začalo venku pršet a komunikaci Saula s peklem doprovodila bouřka, která se s průtrží mračen a hromy snesla nad jízdárnou. Lepší akustické vyvrcholení si nemohl přát ani sám Händel.

Přestože není jízdárna Louckého kláštera divadelním prostorem, je dobře akusticky vybavená a podařilo se při omezených technických možnostech vytvořit představení mimořádné umělecké kvality s obrovským nábojem. Znojemská stagiona tak má za sebou přesvědčivě nejlepší projekt za dobu svého trvání. Přejme realizátorům, aby nastavená laťka zůstala na této úrovni i nadále a aby se i další ročník vydařil stejně dobře.

 

Hodnocení autorky recenze 100 %

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na