Z Amsterodamu do Remeše
Obdivuhodně poskládaný repertoár i vysokou úroveň samotných inscenací si už po řadu sezon drží De Nederlandse Opera v Amsterodamu, která je neoprávněně tak trochu ve stínu dalších významných evropských operních domů.Vedle Wagnerova Lohengrina, Händelova Tamerlana a Alciny, Mozartovy Kouzelné flétny a Bergovy Lulu premiérovaných již dříve zahrnuje program této sezony osm nově nastudovaných titulů: Monteverdiho Orfea (režie Sasha Waltz), Schönbergovy Gurre-Lieder (scénická koncepce Pierre Audi), Chabrierovu Hvězdu (režie Laurent Pelly), Pucciniho Bohému (Benedict Andrews), Verdiho Macbetha (Andrea Breth), Berliozova Benvenuta Celliniho (Terry Gilliam a Leah Hausman) a v neposlední řadě od tohoto týdne také Rossiniho Cestu do Remeše.Režie opery (jejíž premiérou v červnu 1825 Rossini debutoval v Paříži a kterou psal k poctě korunovace Karla X. francouzským králem) se v Amsterodamu ujal Damiano Michieletto (z poslední doby připomeňme alespoň jeho salcburskou Popelku s Cecilií Bartoli), hudebním nastudováním byl pověřen Ital Stefano Montanari. Hlavní pěveckou hvězdou nové amsterodamské inscenace je gruzínská sopranistka Nino Machaidze coby Contessa di Folleville.
Foto archiv, DNO
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]