Z Amsterodamu do Remeše

Obdivuhodně poskládaný repertoár i vysokou úroveň samotných inscenací si už po řadu sezon drží De Nederlandse Opera v Amsterodamu, která je neoprávněně tak trochu ve stínu dalších významných evropských operních domů.Vedle Wagnerova Lohengrina, Händelova Tamerlana a Alciny, Mozartovy Kouzelné flétny a Bergovy Lulu premiérovaných již dříve zahrnuje program této sezony osm nově nastudovaných titulů: Monteverdiho Orfea (režie Sasha Waltz), Schönbergovy Gurre-Lieder (scénická koncepce Pierre Audi), Chabrierovu Hvězdu (režie Laurent Pelly), Pucciniho Bohému (Benedict Andrews), Verdiho Macbetha (Andrea Breth), Berliozova Benvenuta Celliniho (Terry Gilliam a Leah Hausman) a v neposlední řadě od tohoto týdne také Rossiniho Cestu do Remeše.Režie opery (jejíž premiérou v červnu 1825 Rossini debutoval v Paříži a kterou psal k poctě korunovace Karla X. francouzským králem) se v Amsterodamu ujal Damiano Michieletto (z poslední doby připomeňme alespoň jeho salcburskou Popelku s Cecilií Bartoli), hudebním nastudováním byl pověřen Ital Stefano Montanari. Hlavní pěveckou hvězdou nové amsterodamské inscenace je gruzínská sopranistka Nino Machaidze coby Contessa di Folleville.

V této sezoně je naplánováno celkem osm představení a je přitom velká šance, že tak jako řada dalších tamních skvělých produkcí bude i tato nejnovější časem k mání na DVD.

Foto archiv,  DNO

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat