Za Jenůfou do Met s Operním kukátkem

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Záslužná ediční činnost labelu Sterling dává možnost poznat milníky národních operních dějin (mimo jiné již vydal také průřez druhou operou Wilhelma Stenhammera Tirfing, která předběhla premiérou roku 1898 ve Stockholmu jeho operní prvotinu). Škoda, že podobná ediční činnost nefunguje důkladněji i v našem domácím prostředí, i když archiv Českého rozhlasu obsahuje četné nahrávky málo známých operních děl českých skladatelů devatenáctého a první poloviny dvacátého století, které by hudební situaci tohoto období ozřejmily více než jen chronicky známé tituly. I slibně započatý triptych koncertních provedení oper Smetanových předchůdců a současníků (Škroup – Měchura – Kittl) v Národním divadle v Praze na počátku nového tisíciletí, který byl zachycen na nekomerčních záznamech, by se jistě dal rozšířit o mnoho dalších titulů.


Operní úsměv
Když v roce 1984 Sir Peter Hall obnovoval atraktivní režii první části Wagnerovy trilogie Zlato Rýna pro Bayreuthský festival (původně pro festivalovou sezonu 1983 s dirigentem Sirem Georgem Soltim), byla stále scénografickou atrakcí obrovská nádrž o hloubce takřka jednoho metru na šířku jeviště, ve které se koupaly dcery Rýna. Před nádrží a v nádrži se ladně pohybovaly spoře oděné zpěvačky, které tak interpretovaly svoje důležité výstupy v prvním a čtvrtém obraze opery. Během kostýmové zkoušky se jeden ze sboristů podezřele ochomýtal kolem nádrže a byl také viděn, jak si opakovaně namáčí ruce ve vodě. Kostýmní zkouška byla ale náhle přerušena, když všechny tři představitelky Woglindy, Wellgundy a Flosshildy se zděšeným křikem vyběhly z nádrže. Žertéř ze sboru totiž přinesl do nádrže šest vypasených ropuch, které klidně brázdily nově dobytý prostor, ale k smrti vyděsily tři zpěvačky.

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat


Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na