Zabiják život: Dvojitý hrob Pražského komorního baletu

  1. 1
  2. 2
  3. 3

To je ostatně velmi důležitá věc, která nesmí být v žádném případě opomenuta. A to zdůraznění skvělé taneční připravenosti všech členů tohoto „komorního“ tělesa. Od poslední premiéry se technická i výrazová vyspělost celého souboru prudce vylepšila, a to posouvá doposud průměrný ansámbl k možnostem, které si jeho vedení vždycky přálo. Nyní je důležité, aby tyto možnosti byly skutečně využity, nezapadly v neuměle dramaturgicky vystavěném programu a snaze naplnit ne zcela jasné představy o podobě tanečního souboru.
Protože jedině tak zůstane „obrazně řečeno“ právě vykopaný dvojitý hrob PKB nevyužit stejně jako žulový náhrobek určený pro epitaf. Budeme doufat, že se pozornost vedení souboru upře správným směrem tak, aby Pražský komorní balet byl skutečně tím, čím se v popisu nazývá: největší český nezávislý profesionální taneční soubor reprezentující české taneční umění svým osobitým tanečním a choreografickým projevem a nesoucí v sobě odkaz práce a tvůrčí filosofie Pavla Šmoka, která by zcela jistě svou aktuální kreativitou nezamrzla v případě nové tvorby v dávných či dogmaticky udržovaných formách či vzorech, ať už by se jednalo o standardní jevištní dílo či práci v novém aktuálním žánru dance for camera.

PKB: Zabiják život – Epitaf – Tereza Hloušková, Ondřej Vinklát (foto Serghei Gherciu)

Zabiják život

Když nevíte coby, kupte si dva hroby
Režie a choreografie: Marek Svobodník
Hudba: Josef Suk (Serenáda pro smyčcový orchestr Es-dur, op. 6)
Scéna: Petr Siedlaczek
Kostýmy: Pavel Knolle
Světelný design: Karel Šimek
Asistent choreografie: Igor Vejsada

EPITAF
Režie a choreografie: Petr Zuska
Hudba: Antonín Dvořák (Koncert pro violoncello a orchestr H-moll, op. 104)
Scéna: Petr Zuska a Pavel Knolle
Kostýmy: Pavel Knolle
Světelný design: Karel Šimek
Asistent choreografie: Linda Svidró

Online premiéra: 4. 12. 2020 na mall.tv

 

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Mohlo by vás zajímat


2.7 3 votes
Ohodnoťte článek
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments