Změny ve vedení Opery ND: hudebními řediteli budou Jaroslav Kyzlink a Andreas Sebastian Weiser

  1. 1
  2. 2

V roce 1990 si jej Jenští filharmonici zvolili svým šéfdirigentem. Stal se tak nejmladším hudebním ředitelem v Německu. V roce 1993 debutoval u Symfonického orchestru Bavorského rozhlasu, když narychlo zaskočil za Semjona Byčkova a převzal řízení 9. symfonie Gustava Mahlera. Následovala další pozvání k Mnichovskému rozhlasovému orchestru, k Symfonickému orchestru Bavorského rozhlasu a k Bach Collegium München. Od prvního společného koncertu v Ravenně v roce 1995 pravidelně spolupracoval s violoncellistou a dirigentem Mstislavem Rostropovičem (mimo jiné nastudování Brittenova Válečného rekviem s Orchestra Nazionalle della RAI Torino, Symfonickým orchestrem Bavorského rozhlasu a Symfonickým orchestrem Severoněmeckého rozhlasu). Jako asistent pravidelně spolupracoval s legendárním dirigentem Lorinem Maazelem a také se Zubinem Mehtou a to při otevření Palau de les Arts Reina Sofia ve Valencii.

Andreas Sebastian Weiser dirigoval mimo jiné Lucernský symfonický orchestr, Bernské symfoniky, Bamberské symfoniky, Symfonický orchestr Středoněmeckého rozhlasu v Lipsku a Stuttgartské filharmoniky, hostoval v Opéra de Lille, Opéra de Nice, Státním divadle v Kasselu, Státní opeře v Praze, Teatro di San Carlo v Neapoli, Římě, Palermu, Barceloně a Madridu (RTVE). V roce 2009 hudebně nastudoval Brittenovo Zneuctění Lukrécie v rámci Hudebního festivalu Lorina Maazela v americkém Castletonu. Pravidelně spolupracuje s Katarskou filharmonií a to od jejího vzniku před osmi lety. Nahrával s Jenskými filharmoniky, se Stuttgartským komorním orchestrem a s Virtuosi di Praga. Od sezony 2012/2013 je šéfdirigentem Filharmonie Hradec Králové.

  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat


12
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
4 Comment threads
8 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Basti

Tak nějak doufám, že to je jen vtip!

paulcollins

Já mám jen jednu otázku. Proč jsou dvě místa, obsazeny zbytečně 4 lidmi. Jakou funkci mají pan Kofroň a paní Hroncová ? Šéf opery a hudební ředitel by měla být jedna a tatáž osoba. Není třeba, aby tam zbytečně bylo tolik lidí. pak se nedivme, že má takový moloch rozpočet miliardu !!!

Tibor Hajek

Dobrý den, zcela výjimečně s vámi souhlasím. Některé funkce v ND se překrývají, zdvojují (k tomu se potom hodí rčení “mnoho psů, zajícova smrt”). Nazývat někoho “podržtaškou” a “paní budižkničemovou” – to je občas váš diskusní styl: něco hodíte do placu, vypadá to, že o tom hodně víte, ale konkrétního a podloženého nenapíšete nic. Pan Kofroň a paní Hroncová jsou někomu zodpovědní a ten by jim to měl “spočítat”. Kdo to může “spočítat” vám, když se schováváte za paulcollins? Končím ve svém obvyklém duchu. Jestli jste chlap, tak se pod svůj názor nestyďte podepsat. T. Hájek

paulcollins

Vážený pane, nevím, jestli jste se vrátil včera z Marsu, ale pokud podrobněji sledujete, co se v ND a SOP poslední roky děje, tak nerozumím vaší kritice. Myslím, že bude úplně stačit, když napíši, že se zbytečně plýtvá veřejnými prostředky na projekty, které mají jepičí život, téměř nikoho neoslovují a jediné, co divákovi přinesou je pocit, že se někdo krásně pakuje za naše peníze. Aby tady v Česku někdo za něco zodpovídal ? Nenechte se vysmát. Kapři si svůj rybník nevypustí. Nebo kdo je za to zodpovědný kromě mnou zmiňovaných ? Vrátní ? Uklízečky ? Šatnářky ? Osobně se mě… Číst vice »

Tibor Hajek

Dobrý den, já vás nekritizuji za to, že píšete své názory. Jenom píšu, že když někoho konkrétního obviníte z podržtaškovství a budižkničemné existence, měl byste se pod to, v rámci férového jednání, podepsat. Hezký víkend vám i všem ostatním, T. Hájek

Zdenek

Naprostý souhlas, do ND se pomalu nedá na kvalitní představení zajít, neboť není na co!

Viola

Krásný příklad macešského přistupuje vedení ND k SOP. Minulí hudební ředitelé byli v ND Jindra (jedna z nejschopnějších operních osobností v ČR) a v SOP Leginus (neznámý začínající dirigent ze Slovenska). Nyní hud. ředitel pro ND Kyzlink (renomovaný dirigent s bohatými operními zkušenostmi) a pro SOP Weiser (šéfdirigent regionálního symfonického orchestru).

Basti

Violo, ne, že bych sdílel Vaše nadšení pro pana Kyzlinka, ale Weiser jako šéf SOP je opravdu výsměch. Na operabase.com nema jediny zaznam, že by kdy vubec nějakou operu dirigoval (!!!)
Kde jsou ty časy, kdy v čele naší první hudební scény byl Tomás Netopil?

Viola

Nadšení? Co Vás nemá. Jde jen o poukázání na skutečnost, že mezi dosazenými hud. řediteli pro ND a SOP je značný kvalitativní rozdíl.

Zdenek

No ale Tomáš Netopil rychle z ND odešel, nebo byl odejit?? Plánů měl kupu…

Basti

rekneme, ze nebyl prodlouzen…

jaja

Kde je psano, ze hudebni reditel musi byt dirigent? Z osobni zkusennosti vim, ze nejlepsi dirigenti nemivaji zadne funkce (a naopak). A je to pochopitelne. Funkce reditele se musi delat na plny uvazek. Stejne tak funkce dirigenta. Vest divadlo neni jiste snadna zalezitost a rozpolcenost je pak videt na obou stranach.
Kdyz uz do cela SO cizince, zajimalo by mne, zda byli osloveni panove Griffiths, Dovico, Foerster, tedy provereni operni dirigenti.